معرفی و دانلود بهترین فیلم های سامورایی قرن 21

توسط Alireza

بهترین فیلم های سامورایی قرن 21

طرفداران سینما همیشه به داستان های سامورایی علاقه داشته اند. چه فیلم های اکشن هیجان انگیز سامورایی و چه درام های دلخراش آن و یا حتی داستان های عاشقانه سامورایی. هرچه که بوده، فیلمسازان تقریباً یک قرن از این شخصیت های اسطوره ای پیروی کرده اند. در حالی که دوران طلایی فیلم های سامورایی در دهه های 1950 و 1960 بود، به ویژه در زمان کارگردان محشر آن روزگار یعنی آکیرا کوروساوا… اما این ژانر هنوز هم ادامه دارد. هالیوود حتی عناصری از این ژانر عمدتاً ژاپنی را پذیرفته است و با فیلم های محبوبی مانند بیل را بکش و ولورین که ادای دینی به شیوه سامورایی دارند، این را ثابت کرده. بازی های ویدیویی آمریکایی زیادی نیز بر روی جنگجویان افسانه ای متمرکز شده اند که Ghost of Tsushima و Trek to Yomi نمونه های اخیر آن ها هستند. در حالی که ممکن است تولید فیلم های سامورایی در دهه های اخیر کند شده باشد، فیلم های باکیفیت همچنان در این ژانر منتشر می شوند، حتی بدون کوروساوا. در انیمه لیست بر آن شدیم تا بهترین فیلم های سامورایی قرن 21 را فهرست کنیم و شما را به تماشای آنها دعوت کنیم.

 

  1. فیلم The Twilight Samurai

فیلم سامورایی گرگ و میش با بازی هیریوکی سانادا، داستان سِیبِی، سامورایی پایین رده را روایت می کند که زندگی فقیرانه اما آرامی با دو دخترش دارد. او که همسرش را از دست داده، به زودی با معشوق دوران کودکی خود دوباره ارتباط برقرار می کند، اما مرام نامه سامورایی ها او تهدید می کند و آن دو را از هم دور می کند. این فیلم بیشتر یک درام عاشقانه تا یک فیلم اکشن، اما سانادا به عنوان قهرمان عالی است زیرا سعی می کند خانواده اش را در زمان های آشفته ای که آنها را احاطه کرده است، کنار هم نگه دارد.

 

  1. فیلم The Last Samurai

تنها محصول غیر ژاپنی در این فهرست، فیلم آخرین سامورایی، سرباز آمریکایی ناتان آلگرن (تام کروز) را دنبال می کند که ژاپنی ها او را استخدام می کنند تا سربازانشان را آموزش دهد تا با سامورایی ها در یک شورش مبارزه کنند. در عوض، آلگرن خود را در کنار سامورایی ها می بیند و از روش فرهنگ در حال مرگ آنها تأثیر می پذیرد. کن واتانابه در نقش لرد کاتسوموتو، رهبر شورش که به آلگرن آموزش می دهد، فوق العاده است، در حالی که کروز نیز در نقشی بسیار دور از خلبان جنگنده یا جاسوس بین المللی عالی است.

 

  1. فیلم Sword of the Stranger

شمشیر غریبه که یک فیلم انیمه برای بزرگسالان است و یک رونین سرگردان را دنبال می کند که با یک پسر جوان و سگش در حال سفر است. رونین با اطلاع از اینکه بدخواهان پسر را تعقیب می کنند، موافقت می کند که از او محافظت کند و او را به معبدی بودایی هدایت کند که در آن وعده ایمنی داده شده است. در طول مسیر، آنها یک پیوند بعید تشکیل می دهند. شمشیر غریبه با انیمیشنی زیبا، طرح آشنای شمشیرزن سرگردان را می گیرد و به دنیای بی حد و حصر انیمه ها منتقل می کند.

 

  1. فیلم Love and Honor

این فیلم آخرین فیلم در سه گانه فیلم های سامورایی یوجی یامادا، پس از سامورایی گرگ و میش و تیغه پنهان است. مانند دو فیلم اول، عشق و افتخار داستان جدیدی را با بازیگران متفاوت روایت می کند. این فیلم یک سامورایی سطح پایین دیگر را دنبال می کند، این بار به عنوان یک پیش مرگ برای یک ارباب فئودال. هنگامی که تصادفاً یک غذای اشتباه تهیه شده او را نابینا می کند، رابطه سامورایی با همسرش تیره می شود. این رابطه اساس فیلم را تشکیل می دهد و یامادا عمیقاً در زندگی دو بازیگر اصلی خود فرو می رود و داستانی کاملاً انسانی را خلق می کند.

 

  1. فیلم The Hidden Blade

فیلم تیغه پنهان یکی دیگر از فیلم های یوجی یامادا است. هنگامی که سامورایی طبقه پایین کاتاگیری (ماساتوشی ناگاسه) به دلیل مرام نامه سامورایی اش از زنی که دوستش دارد رانده می شود، وظیفه دارد دوستش یاچیرو را که در حال برنامه ریزی برای شورش است، بکشد. فیلم تیغه پنهان مبارزات شمشیری طولانی فیلم را با احساسات و داستان سرایی عوض می کند و کارکردهای درونی شخصیت های خود را بیشتر از مهارت آنها با شمشیر بررسی می کند.

 

  1. فیلم 13 Assassins

یک فیلم سامورایی دیگر از تاکاشی مییکه و بازسازی دیگری، این بار از سیزده آدمکش در سال 1963. این فیلم داستان 12 سامورایی و یک شکارچی را روایت می کند که گرد هم می آیند تا یک ارباب قاتل را قبل از اینکه در به جایگاه بالاتری برسد، به قتل برسانند. این فیلم با آثار آکیرا کوروساوا مقایسه شده است و به راحتی می توان بین این فیلم و هفت سامورایی کلاسیک او که به عقیده بسیاری بهترین فیلم سامورایی تاریخ است، مرزی باریک کشید.

 

  1. فیلم Zatoichi

فیلم زاتوایچی به نویسندگی و کارگردانی تاکشی کیتانو، فیلمساز ژاپنی، شمشیرزن نابینای نامدار، شخصیت مشهور سامورایی از دهه 60 تا 80 میلادی را دنبال می کند. کیتانو خودش نقش این شخصیت را بازی می کند که به دهکده کوچکی می رسد که توسط راهزنان زیر سلطه قرار گرفته است. زاتوایچی با گرفتن چهره یک ماساژور فروتن، به روستاییان عذاب دیده می آموزد که از خود دفاع کنند، در حالی که مهارت های شمشیرزنی استادانه خود را در این مسیر به کار می گیرد.

 

  1. فیلم Rurouni Kenshin

رورونی کنشین که اقتباسی از مانگایی به همین نام است، شمشیرزن سرگردان کنشین تاکرو ساتو را دنبال می کند که در ژاپن فئودال پرسه می زند تا تاوان قتل هایی که در طول جنگ مرتکب شده است، را بدهد. او که اغلب برای کمک به نیازمندان در جایی توقف می کند، گروه کوچکی از پیروانش را جمع می کند و آنها برای پایان دادن به سلطنت کسانی که ضعیفان را شکار می کنند، نقشه می کشند.

 

  1. فیلم The Last Ronin

پس از اعدام ناعادلانه اربابشان، ارتش سامورایی وفادار او برای انتقام به راه افتاده اند. فیلم آخرین رونین به جای تمرکز بر تلاش برای انتقام، 16 سال پس از اینکه سامورایی ها به انتقام خود دست یافته اند و به خاطر اعمالشان دست به هاراکیری زده اند، دنبال می کند. داستان فیلم تنها بازمانده از آن رونین ها را در حالی که سفر می کند تا هر یک از خانواده های برادران سقوط کرده خود را ملاقات کند، رهگیری می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید