نقد و بررسی فیلم کره ای Badland Hunters شکارچیان ویران شهر

بررسی طرح داستان فیلم شکارچیان ویران شهر یا شکارچیان بدلند

جامعه کره به دلیل زلزله های ویرانگر فروپاشیده است و اکنون تمساح ها در خیابان های آن پرسه می زنند و به دنبال غذا می گردند و یا خودشان طعمه می شوند. بله، فکر می کنم که در صحنه اول فیلم شکارچیان ویرانشهر که در آن یک جوان 18 ساله تلاش می کند تا یک خزنده غول پیکر را با کمان و تیرهای دست سازش بکشد، نشان داده می شود که فیلم اکشن آخرالزمانی شکارچیان ویرانشهر 2024 فقط برای سرگرمی و وقتگذرانی است. نیمی از فیلم شبیه یک بازی ویدیویی است که در آن شخصیت اصلی فقط در حال کشتار است و با سرعت و یکی پس از دیگری افراد بد را به قتل می رساند.

فیلم شکارچیان ویران شهر به کارگردانی هئو میونگ هانگ، طرحی دارد که به سختی داستانِ نام سان (ما دونگ سوک)، یک شکارچی جان سخت را که در مأموریتی برای نجات نوجوانی به نام هان سونا (رو جئونگ اوی) است دنبال می کند. هان سونا توسط گروهی که ادعا می کنند برای امنیت به نوجوانان پناهگاه امن ارائه می کنند اما مرکز آنها توسط یک دکتر دیوانه (لی هی جون) که آزمایش های خطرناکی روی کودکان انجام می دهد، اداره می شود، ربوده شده است. نام سان با شاگرد جوانش چوی جی وان (لی جون یانگ) و افسر سابق نیروهای ویژه لی یون هو (آن جی هی) در مأموریت نفوذ به قلعه امنیتی و تحت حفاظت شدیدِ دکتر دیوانه و نجات دادن هان سونا همراه می شود.

 

نگاهی به ساختار دنیا و شخصیت های فیلم کره ای شکارچیان ویران شهر

فیلمبرداری فیلم کره ای Badland Hunters غبارآلود است و پایان جهان را برای تماشاگران به ارمغان می آورد و همین موضوع آن را شبیه مجموعه ای از فیلم های پساآخرالزمانی می کند، شبیه سریال های مردگان متحرک، فیلم جعبه پرنده یا سریال کره ای همه ما مرده ایم. اما در حالی که هیچ زامبی ای در این فیلم وجود ندارد، برخی از انسان های جهش یافته ژنتیکی عجیب و غریب را به خاطر آزمایش های دکتر دیوانه شاهد هستیم.

ما دونگ سوک در فیلم شکارچیان ویران شهر نقش یک ارتش یک نفره را به نام «نام سان» بازی می کند، رنجری که به این طرف و آن طرف می رود و آدم بدها را تنبیه می کند، فرقی هم نمی کند تعدادشان چقدر باشد. برخی از او به عنوان جانور و هیولا یاد می کنند. اما نام سان یک جانور با قلب لطیف برای بچه هاست؛ او مانند یک پدرخوانده برای چوی جی وانِ 18 ساله است و به هان سونا، دختر جوانی که با مادربزرگ پیرش زندگی می کند و برای مبادله طرح های زیبا نزد او می آورد، بسیار علاقه دارد. ما دونگ سوک الگوی کلیشه ایِ شخصیتِ «از بیرون سخت با قلبی لطیف» را به راحتی بازی می کند و همین مورد او را بسیار دوست داشتنی می کند. اگر نتفلیکس تصمیم بگیرد نسخه کره ای سریال فانتزی «دندان شیرین» را بسازد، می توانم او را در نقش شخصیت بیگ من تصور کنم.

 

نقد و بررسی فیلم کره ای Badland Hunters

نیمه اول فیلم شکارچیان ویران شهر سرگرم کننده است و درگیری های فراموش نشدنی را به نمایش می گذارد، اما نیمه دوم فیلم صحنه های اکشن شدید تر و ناجور تر را ارائه می دهد. دوربین قهرمانان داستان را در رویارویی های خشونت آمیز شبیه به بازی های ویدئویی تیراندازی اول شخص دنبال می کند و همین باعث شده تا تماشای آن برای طرفداران اکشن بتواند بسیار سرگرم کننده باشد. لی یون هو نیز در نقش آن جی هیه، یک مبارز بی باک را نشان می دهد که اجازه نمی دهد قدرت او را فاسد کند. در مجموع، اگر فقط به دنبال وقت گذراندن هستید، این فیلم یک سرگرمی مناسب است، اما از خط داستانی انتظار زیادی نداشته باشید.

 

فیلم Badland Hunters، اسپین آفی عالی

سال گذشته فیلم Concrete Utopia یک فیلم آخرالزمانی جذاب و شاید کمی متزلزل بود  و در آن شاهد بودیم که زلزله ای سئول را ویران می کند و باعث می شود، مردم برای پناه بردن به یک ساختمان تک و تنها بروند. نقدهای اجتماعی و طبقاتی آن جذاب بود و فیلم «ام تائه  هوا» به سرعت شیوه رفتار مردم را در زمانی که آینده شان نامشخص است، آشکار کرد. این فیلم، یک فیلم ذاتاً غیر جذاب نیست، اما کمی تعجب آور است که فرضیه فیلم در مورد سئول ویران شده اکنون سکوی پرتابی برای اسپین آف هایی است که در یک زمین بایرِ تازه کشف شده جان می گیرند. با این حال، نام سان از فیلم Badland Hunters دلیلی قوی برای ادامه کاوش در این جهانِ تازه مد شده دارد، زیرا این فیلم کره ای ژانر و شخصیت ها را تغییر داده تا ستاره ی اصلی خود ما دونگ سوک، مهره ای گیرا برای ضربه زدن به آدم بدها در مجموعه ای از فیلم های این چنینی باشد.

 

اگر به دنبال سرگرم شدن هستید، فیلم شکارچیان ویران شهر گزینه ی خوبی برای تماشاست

شکارچیان بدلند یک فیلم اکشن سرگرم کننده است که به جذابیت های فیلم درجه B را با کمی خشونت و روایتی سرراست پیش می برد. این همان کاری است که یک اسپین آف خوب باید انجام دهد، یعنی ارائه یک داستان مجزا و در عین حال شاخ و برگ دادن به پس زمینه ی آن جهان. تماشای فیلم Concrete Utopia قبل از دیدن سینمایی Badland Hunters غیرضروری است و این مورد برای بیشتر افراد اطمینان بخش است. این فیلم به عنوان اولین کارگردانی بلند سینمایی برای Heo، نگاه او به اکشن را نشان می دهد و در عین حال به ما می فهماند که باید با فیلم جالبی روبرو باشیم. شاید داستان آن حاوی جالب ترین طرح نباشد، اما آنقدر شتاب دارد که بتواند مجموعه ای از مشت و لگد پرانی ها و نبردهای نزدیک را در کنار هم قرار دهد که از هر طرف، طرفدار اکشن را به وجد آورد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Badland Hunters با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور نهایت لذت را ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان