معرفی بهترین فیلم های کمدی جنایی

توسط Alireza

ژانرهای جنایی و کمدی به تنهایی عالی هستند. با این حال، وقتی این دو مقوله پرطرفدار با هم ترکیب شوند، نتایج باورکردنی نیست، زیرا عناصر کمدی تضاد جذابی را به مضامین جدی خشونت، بداخلاقی و فساد که ژانر جنایی به آن معروف است اضافه می کند و فیلم هایی واقعاً جذاب را ایجاد می کند، این موضوعی است که تجربه آن را ثابت کرده است. این ترکیب متمایز در نهایت برای مخاطبانی که از غوطه ور شدن در هر دو ژانر لذت می برند، فیلم های جذابی تولید می کند. در طول سال ها، با افزایش محبوبیت این ژانر فرعی، تعداد زیادی از فیلم های کمدی جنایی توجه تماشاگران جهانی را به خود جلب کرده اند و برخی از آنها حتی به فیلم های کلاسیک تبدیل شده اند. انیمه لیست، فهرستی از بهترین فیلم های جنایی کمدی را برای شما عزیزان فراهم کرده تا اوقات خوشی داشته باشید.

 

  1. فیلم The Long Goodbye (1973)

معرفی بهترین فیلم های کمدی جنایی

پیشدار تمام فیلم های کمدی جنایی، فیلم خداحافظی طولانی ساخته رابرت آلتمن است، فیلمی محصول 1973 با بازی الیوت گولد در نقش یک کارآگاه خصوصی که دوست قدیمی اش تری لنوکس، از او درخواست می کند تا او را به مکزیک برساند. در حالی که او با این درخواست موافقت می کند، از سوی پلیس در مورد مرگ همسر تری پس از بازگشت به لس آنجلس مورد بازجویی قرار می گیرد. در نهایت، گزارش می شود که تری در مکزیک خودکشی کرده است. در حالی که مارلو در ابتدا آن را نمی پذیرد، زمانی که او یک پرونده جدید از یک بلوند زیبا که گذشته ای با تری دارد، می گیرد، همه چیز تغییر می کند.

 

  1. فیلم The Big Lebowski (1998)

معرفی بهترین فیلم های کمدی جنایی

جوئل کوئن پس از کارگردانی محشرش در فارگو، در سال 1998 در کنار برادرش ایتان کوئن، فیلم کلاسیک دیگری را ارائه کرد. فیلم لبوفسکی بزرگ، جف بریجز را در نقش دود، یک بولینگ باز لس آنجلسی تنبل و علاف نشان می دهد. داستان فیلم نشان می دهد که «دود» با یک میلیونر به نام لبوفسکی (دیوید هادلستون) اشتباه گرفته می شود و وقتی فرش گرانبهایش خراب می شود، از دوستان بولینگ باز خود کمک می گیرد.

 

  1. فیلم Fargo (1996)

معرفی بهترین فیلم های کمدی جنایی

فارگو اثر جوئل کوئن، جنایت جری لاندگارد (ویلیام اچ. میسی) را که به طرز بدی اجرا شده و مزدورانی که برای ربودن همسرش برای باج گرفتن از پدرزن ثروتمندش استخدام کرده، نشان می دهد. در نهایت، نقشه او خراب می شود در حالی که یک افسر پلیس باردار، با بازی فرانسیس مک دورمند به طور مداوم در مورد آن پرونده تحقیق می کند. کمدی جنایی فارگو با نقش آفرینی های فوق العاده بازیگرانش و لحظات خنده دار کمدی اش، یک فیلم فراموش نشدنی است.

 

  1. فیلم My Cousin Vinny (1992)

معرفی بهترین فیلم های کمدی جنایی

در فیلم کمدی جنایی جاناتان لین در سال 1992، پسرعموی من وینی، که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده بود، دو نیویورکی با بازی جو پشی و ماریسا تومی، متهم به قتل در روستایی در آلاباما، در راه بازگشت به دانشگاه می شوند. آنها از یکی از پسرعموهایشان، یک وکیل بلندگو قورت داده و بدون تجربه برای محاکمه کمک می گیرند تا از آنها دفاع کند. بی دلیل نیست که پسر عموی من وینی یکی از بهترین کمدی های جنایی زمان خود در نظر گرفته می شود؛ این فیلم خنده دار و کاملاً سرگرم کننده است، با جوک ها و قطعات کمدی ای که به کمال رسیده و با زمان بندی مناسب ارائه شده است.

 

  1. فیلم The Wolf of Wall Street (2013)

مارتین اسکورسیزی، فیلمساز سرشناس، چندین پروژه پرطرفدار را کارگردانی کرده است، اما گرگ وال استریت به عنوان یکی از فیلم های مورد بحث او شناخته می شود. این کمدی جنایی که در سال 2013 منتشر شد، با گذشت زمان طرفداران بیشتری پیدا کرد و بسیاری آن را بهترین فیلم اسکورسیزی می دانستند. خلاصه داستان این فیلم بر اساس داستان واقعی جوردن بلفورت با بازی لئوناردو دی کاپریو است و سفر او از یک دلال سهام ثروتمند تا سقوطش به ورطه فساد و جنایت را به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم The Sting (1973)

این فیلم آمریکایی پرفروش و تحسین شده که توسط جورج روی هیل ساخته شده و در شیکاگوی دهه 1930 می گذرد، رابرت ردفورد و پل نیومن را دنبال می کند که با هم همکاری می کنند تا طرحی را برای حل یک کلاهبرداری خفن ارائه دهند. شخصیت ها و خط داستانی الهام گرفته شده از خلاف های واقعی هستند که توسط برادران، فرد و چارلی گوندورف انجام شده و توسط دیوید ماورر در کتاب خود با نام اعتماد به نفس عجیب مستند شده است.

 

  1. فیلم Hot Fuzz (2007)

فیلم پلیس خفن ساخته ادگار رایت است، یک فیلم کلاسیک که به وضوح سزاوار جایگاهی در این لیست است. داستان ادگار رایت حول محور گروهبان جاه طلب پلیس لندن سیمونگ پگ می چرخد و تلاش های او را برای انطباق با شغل جدیدش پس از انتقال به دهکده ای کوچک که در آن رشته ای از قتل ها رخ می دهد را به تصویر می کشد، جایی که افسران ساده دل آنجا به شور و شوق او برای تنظیم مقررات اعتراض می کنند.

 

  1. فیلم Knives Out (2019)

فیلم چاقوکشی از رایان جانسون، فیلمی درخشان در سینمای معاصر و نامه ای عاشقانه به رمان های معمایی قتل آگاتا کریستی است که جانسون از آن الهام گرفته است. این فیلم که محصول 2019 است با بازی دنیل کریگ در یکی از به یاد ماندنی ترین نقش هایش پیش می رود. خانواده هارلن ترومبی، رمان نویس ثروتمند، به جشن تولد ۸۵ سالگی اش در عمارت او در ماساچوست می روند. صبح روز بعد، سرایدار هارلن، فران، او را در حالی که مرده است پیدا می کند. پلیس معتقد است که مرگ هارلن خودکشی است، اما کارآگاه خصوصی بنویت بلانک توسط فردی ناشناس برای بازرسی دربارهٔ این پرونده استخدام می شود.

 

  1. فیلم A Fish Called Wanda (1988)

این فیلم از چارلز کرایتون و جان کلیز برنامه ریزی یک سرقت جواهرات را به تصویر می کشد که توسط چهار فرد بسیار متفاوت (تام جورجسون، مایکل پالین، جیمی لی کورتیس و کوین کلاین) رهبری می شود، زیرا آنها سعی می کنند برای این سرقت همدیگر را دور بزنند و وقتی نقشه آنها بد پیش می رود، واندا تلاش می کند تا وکیل یک گانگستر بریتانیایی یعنی آرچی (جان کلیز) را اغوا کند تا دریابد که جورج الماس ها را کجا پنهان کرده است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های کمدی جنایی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید