نقد و بررسی سریال Elsbeth الزبت

معرفی سریال الزبت

دنیای درام قانون محور سریال الزبت که از سریال The Good Wife نشات گرفته و به سریال The Good Fight گسترش یافته است، یک اثر جدید و لذت بخش برای تماشاست. سریال الزبت حول محور شخصیت الزبت تاسیونی که یک وکیل شاد بوده و در دو سریال مذکور توسط منتقدین تحسین شده بود، می چرخد و اکنون، خالقان رابرت و میشل کینگ با ساختن یک سریال رویه ای کاملاً ساده حول این وکیل غیر متعارف، به پیروان فرقه الزبت پاداش می دهند. همانطور که در بالا ذکر شد، این مقدمه جزئیات کلیدی پس زمینه را با لحن محاوره ای پوشش می دهد، جایگاه الزبت را در دنیای سریال همسر خوب از قبل ایجاد می کند و به وضوح فرضیه اصلی را بیان می کند. هدف این عنوان، جلب توجه خوانندگان با برجسته کردن جذابیت عجیب پرستون و ایجاد انتظارات برای سریالی رویه ای و سرگرم کننده متمرکز بر این شخصیت است.

 

در آمدی بر ساختاری داستانی سریال Elsbeth

کری پرستون برای ایفای نقش الزبت تاسیونی در سال 2013 برنده جایزه امی شد و عملکرد مغناطیسی او همچنان نقطه برجسته این سری جدید است. چیزی که در دستان یک شخصیت کمتر توانا به نظر می رسد، به لطف مهارت پرستون در ایجاد تعادل بین جدیتی که با چشمان باز و هوش حیله گرانه اش دارد، بسیار جذاب است. الزبت به صحنه های جرم و جنایت وارد می شود و با کلاه فومی و دستکش های مجسمه آزادی با رنگین کمانی گلدوزی شده، صفحه نمایش را پر از آفتاب می کند، حتی زمانی که او در مورد قتل های وحشتناک قرار است سرگیجه بگیرد، اما پرستون تضمین می کند که این محبت ها هرگز از ذهن تیزبین و روحیه سخاوتمند او منحرف نمی شود. الزبت مظنون ها را جذب می کند و آنها قبل از اینکه متوجه شوند، فریب خورده اند و اعتراف کرده اند.

کینگ ها به طور هوشمندانه ای، این سریال رویه ای را حول نقاط قوت پرستون می سازد. الزبت فضایی دارد تا هم مثبت بودن سرکوب ناپذیر و هم استعداد مبتکرانه اش برای تحقیق را مورد توجه قرار دهد. پرستون باعث می شود این شخصیت نقش اول را بازی کند و تا طرفدارانش رفتار دلنشینش را بیش از یک ساعت ببینند. بینندگان برای برهم زدن مفروضات و حل آنچه که دیگران از دست داده اند، چشم های خود را به این خانم سرخوش دوخته اند.

 

بررسی و مقایسه سریال Elsbeth با دیگر کارهای خالقان این مجموعه

در حالی که رابرت و میشل کینگ، سازندگان، شهرت خود را بر اساس نمایش های تند سیاسی و اخلاقی پیچیده مانند The Good Wife و The Good Fight ایجاد کرده اند، اما الزبت حال و هوای کاملاً دنج تری را انتخاب می کند. ساختار معمایی وارونه جذاب، که در آن بینندگان از قبل هویت قاتل را قبل از انجام تحقیقات می آموزند، مجموعه ای با ریسک پایین تر ایجاد می کند که بیشتر بر گذراندن وقت با شخصیت های جذاب متمرکز است تا ایجاد تعلیق و طرح معمایی برای استنتاج. هر قسمت با افشای جنایت از دیدگاه مجرم آغاز می شود. از آنجا، نمایش به سراغ الزبت می رود که رازهایی را که مخاطبان از قبل می دانند، کشف می کند. غرایز غیر متعارف او تحقیقات را به مسیرهایی که پلیس نادیده می گیرد، هدایت می کنند. لذت واقعی تماشا برای مخاطب، کمتر از پیچ و تاب های تکان دهنده حاصل می شود و بیشتر از تماشای الزبت که در حال گول زدن مظنونین متکبر حاصل می شود، کسانی که شخصیت عجیب و غریب دوست داشتنی او را دست کم می گیرند.

 

بررسی شخصیت های سریال Elsbeth

وظیفه رسمی الزبت شامل نظارت بر تحقیقات NYPD برای اطمینان از رعایت پروتکل های مناسب است. این شخصیت به عنوان بخشی از یک حکم رضایت از کار پلیس مرتبط با پرونده های قضایی و دستگیری غیرقانونی، به عنوان ناظری مستقل که توسط دادگاه منصوب شده، عمل می کند و پرونده های پرمخاطب را حتی زمانی که هنوز باز هستند، بازرسی می کند. سروان گراف واگنر با ناراحتی مداخله الزبت را تحمل می کند، در حالی که افسر کایا بلانکه، افسر گشتی او، به آرامی با روشی که در پشت شخصیت الزبت قرار دارد، نرم می شود. مأموریت الزبت به این معنی است که او می تواند مانند یک کارآگاه کارکشته بدون داشتن نشان فنی عمل کند.

در حالی که کری پرستون بدون شک به عنوان بازیگر اصلی غیرقابل انکار در مرکز سریال وجود دارد، او حمایت محکمی از بازیگران اصلی دریافت می کند. کاررا پترسون به عنوان افسر رابط پلیس و شخصیت مقابل الزبت، حرف های زیادی برای گفتن دارد. این دو یک شیمی متضاد و پر جذبه بر پایه کارهای کایا ایجاد می کنند و این به تغییر نظر او در مورد سربه هوایی الزبت منجر می شود.

 

نقد و بررسی سریال الزبت 2024

در نگاه اول، به نظر می رسد که الزبت دقیقاً همان چیزی را که از یک سریال رویه ای در حال پخش در سال 2024 انتظار می رود، ارائه می کند: ساختاری هفتگی که توسط قالبی آشنا با یک شخصیت کاریزماتیک در مرکز تثبیت شده است و در آن جبهه، به خوبی موفق می شود. کری پرستون بدون زحمت این درام سبک را با تمام تله های معمولی یک نمایش جنایی که با جذابیت عجیب و غریبش خوش طعم شده، اجرا می کند.

با این حال، در زیر نمای بیرونی فرمولیک، نمایشی نهفته است که با پتانسیل ساخت طولانی مدت زیر نظر سازندگان باهوش آن است. رابرت و میشل کینگ به آرامی پویایی پیچیده سریال The Good Wife را در شش فصل، با شروع از یک چارچوب قانونی آشنا، آشکار می کنند. در اینجا این زوج یکی دیگر از وجهه های هرج و مرج را در در سریال الزبت معرفی می کنند که از خلأهای قانونی استفاده می کند. در حالی که لحن سریال به طور قابل توجهی سبک تر از سریال تحسین شده قبلی کینگ هاست، فضا برای موضوعاتی در مورد پلیس و قانون باقی می ماند تا برخی نکات اخلاقی را در این زمینه معرفی کند. در حال حاضر، ساختار معمایی این سریال، پرستون را با غریزه تحقیقاتی بی نظیر خود نشان می دهد و هم شاهدان پرونده و هم بینندگان را مسحور می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Elsbeth به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل