نقد و بررسی فیلم Ferrari فراری 2023

معرفی فیلم Ferrari

مایکل مان در تمام دوران حرفه ای خود در حال بررسی شخصیت معیوب مردانِ چالش برانگیز بوده است، موردی که او را به گزینه ای عالی برای بازکردن جعبه پاندورای عیوب اِنزو فراری تبدیل می کند، مردی که زیست تا در مسابقه ی زندگی پیروز شود. چه رکورد سرعتی که او آنقدر محکم نگه داشت که دیگران را در معرض خطر قرار می داد و چه مشخصات خودرویی که دائماً برای نیم ثانیه سریع تر بودن در رقابت، باید آپگرید می شد. تصویر فراری در فیلم فِراریِ مایکل مان شبیه به انسانی است که هرگز راضی نیست و عمیقاً آگاه است که یک ثانیه از فاجعه فاصله دارد. این مسابقه ذهنیِ دائمی که فراری در درون خود دارد نیست که باعث می شود فیلم مایکل مان در گوش های ما نجوا کند، بلکه این احساس است که چیزی در جایی از وسیله نقلیه انسانیِ او کمی خاموش است، خاموشی ای که منجر به تراژدی می شود. مایکل مان بر اساس فیلمنامه ای از تروی کندی مارتین، یک درام درباره مردی ساخته است که به سختی در مسیر زندگی خود باقی می ماند و باید مسائل شخصی و حرفه ای خود را حل و فصل  کند. بدون اینکه بخواهیم آشکارا بگوییم، سینمایی Ferrari، فیلمی است که آشکارا در آستانه و عنفوان فاجعه است، داستان مردی که تکرارِ انسان گونه ی یکی از وسایل نقلیه پرسرعت خودش است، فقط به این امید که تصادف نکند.

 

بررسی شخصیت انزو فراری در فیلم Ferrari

آدام درایورِ هنرپیشه در نقش اِنزو فراری عملکردی یخی اما فوق‌العاده ارائه می‌کند؛ فردی که به نظر می‌رسید به دلیل لهجه‌ای غیر از ایتالیایی، از فیلم کنار گذاشته شود. از این موارد عبور کنید. یادآوری‌های فیلم خانه گوچی را نادیده بگیرید و فقط انتخاب‌های ظریفی را که درایور در این فیلم انجام می‌دهد را تحسین کنید تا مردی را که می‌توانست یک رمز و راز کامل باشد، به انسانی برای تماشا تبدیل شود. فیلمنامه ی ظریف مارتین به هیئت اسکار فرصت زیادی برای بررسی می دهد، صحنه های متناوب، چیزی که ماشین می خواهد و چیزی که مردی ناامید می خواهد. اِنزو فراری به عنوان یک نابغه بی رحم به تصویر کشیده می شود، اما او همچنین خواهیم دید که از پسر مرده ی خود مشاوره می گیرد و به وضوح به عنوان یک قهرمان برای مردمش ترسیم می شود. در کلیسا، او را مستقیماً با عیسی مقایسه می کنند، همان نجاری که امروز با فلز کار می کند. به نظر شما جای تعجب دارد که انزو فراری فشار را در حد کمال احساس می کند؟ مردم از او توقع دارند.

 

بررسی حضور بازیگران مطرح در فیلم سینمایی فراری 2023

همانطور که اغلب در فیلم های مان به تماشا نشسته ایم، فشار و استرس به فاصله عاطفی منجر می شود. تقریباً همه افراد در دنیای فیلم فِراری یکبار مصرف هستند، رانندگان، عشاق، کارمندان و غیره و غیره. آدام درایور نحوه تلاش فراری برای حفظ محبت به دو زن زندگی خود را نشان می دهد: همسرش لورا (پنه لوپه کروز) و معشوقه اش لینا (شالین وودلی) که از او یک فرزند دارد. او اخیراً پسری را که با لورا داشته از دست داده و همین منجر به غم و اندوهی شده که در کل فیلم نمایان است، به خصوص در بازی خیره کننده پنلوپه کروز به عنوان زنی که از جدایی شوهرش به اندازه کافی خسته شده است. اگر آدام درایور فولاد سرد فراری است، کروز آتشی است که در موتورخانه این فیلم جریان دارد. این یکی از بهترین بازی های یکی از بهترین بازیگران زن نسل ماست.

 

درآمدی بر داستان فیلم Ferrari 2023

فیلم فراری سال 1957  را نشان می دهد که شخصیتِ عنوان، به 60 سالگی نزدیک می‌شود و تلاش می‌کند تا تسلط خود را بر صنعتی که در آن انقلاب کرده است حفظ کند. او در ایتالیا یک قهرمان است، اما نگه داشتن تاج سخت است. فیلم با تلاشی برای شکستن یک رکورد سرعت آغاز می شود، چیزی که فراری می داند می تواند برای شرکتی که در حال حاضر با ورشکستگی مبارزه می کند، ویرانگر باشد. شرکت فراری در این مرحله بیش از حد بر روی خودروهای اسپورت متمرکز شده است و نه تولید وسایل نقلیه ای که بتوان آن را به فروش رساند تا آن را در آن تجارت بزرگ و سخت نگه دارد. این فیلم در مورد یک مرد مسن است که میراث خود را در پی از دست دادن یک وارث در نظر می گیرد، وارث دیگری دارد که نمی تواند علناً آن را به رسمیت بشناسد و درک موضوع عیسایِ امروزی بودن با انتظارات خاصی همراه است.

 

نقد و بررسی فیلم فراری

البته، مانند تمام فیلم‌های مان، فیلمی که ساخته شده در اینجا بی‌عیب و نقص است. فیلمبردار اریک مسرشمیت با کار تند و تیزش در فیلم The Killer سال خیره‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته و تنش ظریفی در این فیلم به ارمغان می‌آورد، او از پر زرق و برق بودن فیلم جلوگیری می‌کند و هم فیلم را به میان ابرها نمی فرستد و هم همیشه متحرک است. تدوین فیلم توسط استاد پیترو اسکالیا (JFK و Black Hawk Down) واقعاً بخش زیادی از این فیلم را در کنار هم نگه می‌دارد، زیرا بدون زحمت از صحنه‌های درگیری داخلی به سمتی مورد انتظار برای مسابقه معلق معروف به Mille Miglia می‌رود. دنیل پمبرتون امسال دو امتیاز عالی به دست آورده، یکی همین فیلم و دیگری فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse. همانطور که همه می خواستند با فراری واقعی کار کنند، مایکل مان استعدادهای برتر را در سراسر جهان جذب فیلم کرده است و آنها به طور مشترک فیلم فراری را به گونه ای ارتقا می دهند که منجر به یکی از خوش ساخت ترین فیلم های سال های اخیر می شود. شاید در فیلم Ferrari صحنه‌های زیادی از نگرانی وجود داشته باشد، لورا در ابتدای فیلم برخی از اسرار انزو را با ترساندن یک بانکدار فاش می‌کند، اما این یک شکایت جزئی برای همچین فیلم درامِ خوبیست. بسیاری از استودیوهای برنده ی جوایز، بهترین های خود را برای پایان سال ذخیره می کنند که اغلب منجر به انباشتگی فیلم در سینماها می شود، اما تاریخ راهی برای جدا کردن فیلم های فراموش شدنی از فیلم هایی دارد که شایسته عبور از خط پایان هستند و این فیلم یکی از آن فیلم های فراموش ناشدنی است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Ferrari به انیمه لیست، مرجع دانلود سریال، انیمه و فیلم مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)