رده بندی و معرفی بهترین فیلم های هری پاتر + دانلود

توسط Alireza

رده بندی بهترین فیلم های هری پاتر

فرنچایز هری پاتر یک پدیده جهانی است که تعداد کمی از آنها وجود دارد. 17 سال از انتشار آخرین کتاب و 13 سال از آخرین فیلمی که در سینماها اکران شد می گذرد، اما این برند به همان اندازه قوی است که همیشه بوده است. اگرچه مواضع رولینگ بر سودآوری او تأثیر گذاشته است، اما به نظر می رسد که این فرنچایز همچنان مورد علاقه کسانی است که می توانند هنرمند را از هنر جدا کنند. اما هری پاتر فقط به کتاب هایش خلاصه نمی شود. مانند بقیه چیز های محبوب، هالیوود به سرعت روی آن دست گذاشته و اولین فیلم هری پاتر کمی بیش از یک سال پس از عرضه کتاب چهارم منتشر شد. اما در یک معجزه کوچک دیگر، فرانچایز فیلم های هری پاتر توانست سطح کیفیتی خود را حفظ کند که به ندرت در مجموعه های فیلمی که در یک یا دو فیلم رخ داده، چه رسد به هشت فیلم، یافت می شود. فیلم های هری پاتر چیزی را به تصویر می کشید که خوانندگان کتاب مدت ها در ذهنشان خیال پردازی می کردند. آنها توانستند مانند رمان ها تکامل پیدا کنند و رشد کنند، با چهار کارگردان مختلف که از فیلمی به فیلم دیگر طعم های متنوعی را بدون قربانی کردن شخصیت، داستان یا تداوم داستان به این مجموعه می آوردند. این یک دستاورد باشکوه است که با این واقعیت که یک فیلم بد در این فرانچایز وجود ندارد، تأثیرگذارتر هم شده. انیمه لیست، فیلم های هری پاتر را از عالی به خوب رتبه بندی کرده است.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)

رده بندی و معرفی بهترین فیلم های هری پاتر + دانلود

اهمیت زندانی آزکابان در سری فیلم های هری پاتر قابل انکار نیست. این فیلمی است که مسیر و فرمول خلاقانه فیلم های بعدی را ایجاد کرد، زیرا این مجموعه پس از تالار اسرار با یک مسئله مهم مواجه شد. چگونه می توان کتاب های طولانی را با فیلم های بلند رضایت بخش تطبیق داد؟ راه حل: هر چیزی که از دیدگاه هری گفته می شود یا مستقیماً بر شخصیت او تأثیر می گذارد را وارد کنیم و هر چیز دیگری که جای حذف دارد را حذف می کنیم. اما این تنها قانون نبود که آزکابان در آن خوب عمل کرد، این فیلم پر از خلاقیت بود.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2 (2011)

رده بندی و معرفی بهترین فیلم های هری پاتر + دانلود

فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 1 تقریباً تماماً تنظیم شده بود، اما یادگاران مرگ – قسمت 2 از همان فریم اول به دل می نشیند و هرگز شما را ناامید نمی کند. این فیلمی است که تمام بازدهی های مناسب را به تمام معنا ارائه می دهد: از بازده احساسی، بازده اکشن و بازده روابط گرفته تا بقیه چیز ها. کارگردان دیوید یتس وظیفه حسادت برانگیزی را بر عهده داشت که محبوب ترین فرنچایز فیلم از زمان جنگ ستارگان را به گونه ای جمع بندی کند که حتی خشن ترین طرفداران را نیز راضی کند.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)

رده بندی و معرفی بهترین فیلم های هری پاتر + دانلود

دومین تلاش کارگردان دیوید ییتس در این فرنچایز باعث می شود که او مطالبی را دنبال کند که هم روشن ترین و هم تاریک ترین در این مجموعه هستند، زیرا فیلم شاهزاده دورگه مطمئناً خنده دارترین فیلم این مجموعه است. رادکلیف، گرینت و واتسون در این لحظات می درخشند و گاهی به نظر می رسد که آن ها منتظر بوده اند تا این کمدی را از خود نشان دهند.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)

رده بندی و معرفی بهترین فیلم های هری پاتر + دانلود

دیوید یتس به عنوان آخرین کارگردان این مجموعه، اولین حضور خود را با فیلم محفل ققنوس شروع می کند. این فیلم همچنین تنها فیلم هری پاتر است که فیلمنامه ی آن توسط استیو کلاوز نوشته نشده است. مایکل گلدنبرگ زمانی که کلاوز از بازگشت خودداری کرد، وظیفه فیلمنامه نویسی را بر عهده گرفت، اگرچه او به سرعت نظرش را تغییر داد و برای شاهزاده دورگه بازگشت، اما تیم ادامه داد و این فیلم را نیز به موفقیتی بزرگ تبدیل کرد.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Sorcerer’s Stone (2001)

اگرچه ممکن است به اندازه بقیه فیلم های فرانچایز پر زرق و برق، پالایش شده یا تاثیرگذار نباشد، اما فیلم سنگ جادو (یا سنگ فلسفه که به کسی بر نخورد) به خاطر راه اندازی این مجموعه فوق العاده و سنگ بنای فوق العاده ای که فرانچایز روی آن بنا شده، سزاوار اعتبار است. کارگردان کریس کلمبوس نه تنها مسئول گردآوری این بازیگران باورنکردنی بود، بلکه دنیای جادوگری را نیز به گونه ای به تصویر کشید که قابل ربط و کاملاً متحول کننده بود. به نظر شما کسی بهتر از رادکلیف، گرینت و واتسون می توانست برای این مجموعه انتخاب شود؟

 

  1. فیلم Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)

با فیلم جام آتش بود که رمان های هری پاتر اولین قدم بزرگ خود را به سوی بزرگسالی برداشتند و نه تنها از نظر اندازه، بلکه از نظر دامنه نیز گسترش یافتند. کارگردان مایک نیول نیز به همین ترتیب چالش معرفی دنیای جادوگری بسیار بزرگتر از هاگوارتز را برمی گزیند و در عین حال اولین حضور بزرگ ولدمورت (رالف فاینس) را به این فرنچایز ارائه می کند. با این حال، در با این دو وظیفه سنگین است که نیول واقعا می درخشد، زیرا او موضوع زندانی آزکابان را به قلمرو عاشقانه منتقل می کند و به احساسات ناخوشایند شخصیت های نوجوان در مورد جنس مخالف می پردازد.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 (2010)

قضاوت درباره ی فیلمی که عملاً نیمه اول کتاب هفتم است، دشوار است، اما از آنجایی که به عنوان مدخلی جداگانه در مجموعه های هری پاتر ارائه می شود، فیلم یادگاران مرگ – قسمت اول باید به این صورت ارزیابی شود. خوانندگان کتاب با ماهیت نیمه اول کتاب پایانی مشکل داشتند، بنابراین بسیاری آماده یک اقتباس سینمایی تا حدی کند از آن فصل های اولیه بودند اما در مجموع از نظر بصری این فیلم هم فوق العاده بود.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)

فیلم تالار اسرار با ۱۶۱ دقیقه طولانی ترین فیلم مجموعه هری پاتر است و شاید نه چندان تصادفی، همچنین آخرین فیلمی است که سعی کرده است که تقریبا همه چیز کتاب را در فیلم جا دهد. کارگردان، کریس کلمبوس، دنیایی را که در فیلم اول به زیبایی ساخته بود، با دنباله ای کمی تاریک تر و بسیار سنگین تر، گسترش می دهد و اگرچه فیلم به خودی خود خوب است، اما قطعاً پرزحمت ترین فیلم این فرانچایز است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم های هری پاتر بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید