اگر دلتان برای برکینگ بد تنگ شده، این سریال ها را تماشا کنید

برکینگ بد

در حالی که یک دهه از پایان سریال برکینگ بد می گذرد، این سریال به لطف داستان سرایی درخشان و شخصیت های خارق العاده اش در بحث دائمی باقی مانده است. سریال Breaking Bad ثابت کرده است که یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی قرن بیست و یکم است و داستان آن درباره تبدیل شدن یک مرد ساده خانواده به یک قاچاقچی مواد مخدر است که توجه بینندگان تلویزیون در سراسر جهان را به خود جلب می کند. در حالی که تماشاگران با تماشای والتر وایت (برایان کرانستون) و جسی پینکمن (آرون پل) در حال گشت و گذار در دنیای مواد مخدر در حین پخش پنج فصل آن، مستقیماً به صفحه نمایش خود چسبیده بودند، این سریال همانقدر محبوب است که طرفداران جدید هر روز آن را در وب سایت های پخش فیلم و سریال مثل انیمه لیست کشف می کنند. مشکل هر سریال بزرگ این است که در نهایت باید به پایان برسد و طرفداران باید شخصیت ها و دنیاهایی را که به آنها وابسته شده اند رها کنند. در حالی که ریواچِ مجدد Breaking Bad از ابتدا یک گزینه است و می شود به تماشای دنباله سریال یعنی فیلم El Camino نیز نشست، بینندگانی که به دنبال یک سریال جدید جنایی-درام هستند، گزینه های زیادی دارند. برخی از این سریال ها داستان هایی دارند که منعکس کننده داستان آقای وایت است، در حالی که برخی دیگر از مناطق مختلف دنیای زیرزمینی و جنایتکار را کشف می کنند. انیمه لیست فهرستی از بهترین سریال های مشابه برکینگ بد را فهرست بندی کرده است.

بهترین سریال های درام جنایی

  1. سریال The Wire (2002 – 2008)

سریال شنود که به همان اندازه متعهد به نمایش هر دو طرف قانون است، کسانی را که مرتکب جنایت می شوند و کسانی را که برای دستگیری آنها تلاش می کنند، دنبال می کند. این داستان که در بالتیمور اتفاق می افتد، تقریباً خودِ شهر را به عنوان شخصیت اصلی نمایش نشان می دهد، زیرا بالتیمور شاهد حضور پلیس، اربابان مواد مخدر و کسانی است که برای کنترل خیابان ها با یکدیگر درگیر می شوند. تماشای سریال The Wire که مدت هاست به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی در تمام دوران مورد ستایش قرار می گیرد، برای هر کسی ضروری است.

 

  1. سریال The Sopranos (1999 – 2007)

یکی دیگر از رقبای برترین سریال های تلویزیونی تمام دوران، یعنی سریال سوپرانوها، تونی سوپرانو (جیمز گاندولفینی) رئیس مافیا را دنبال می کند. این نمایش به دنبال کارهای او به عنوان رئیس خانواده جنایتکارش است، در حالی که او همچنین سعی می کند زندگی خانوادگی خود را با همسر و دو فرزندش مدیریت کند. تلاش تونی برای ایجاد تعادل در هر دوی این زندگی ها، اساس سریال را تشکیل می دهد. سریال های سوپرانوها، شنود و برکینگ بد اغلب به عنوان سه گانه مقدس تلویزیون یاد می شوند.

 

  1. سریال Better Call Saul (2015 – 2022)

سریال بهتره با سال تماس بگیری، انتخاب واضحی برای طرفداران Breaking Bad است، آنهایی که هنوز آماده رها کردن دنیای آن سریال نیستند. این سریال سوء استفاده های وکیل جنایی جیمی مک گیل (باب اودنکرک) را قبل از برخورد با والتر وایت دنبال می کند و وقایعی را به نمایش می گذارد که او را به شخصیت او در بریکینگ بد تبدیل کرده است. درست مانند شکل گیری شخصیت والتر، سفر جیمی با معضلات اخلاقی و تراژدی های شخصی همراه است که در نهایت او را به یک وکیل کارکشته تبدیل می کند.

 

  1. سریال Fargo (2014 – )

بر اساس فیلم برنده جایزه اسکار، فارگو موضوعات اصلی آن فیلم را می گیرد و از آنها برای روایت داستان های اصلی خود استفاده می کند. در هر فصل یک خط داستانی جدید با بازیگران متفاوت روایت می شود، همه آنها حول جنایاتی می چرخند که در شهرهای کوچک رخ داده اند و کسانی را نشان می دهند که به سایه ها کشیده می شوند. مانند برکینگ بد، سریال فارگو نیز تمایل دارد بر روی افراد به ظاهر عادی تمرکز کند که به زندگی جنایتکارانه روی می آورند و نشان می دهد که تا چه حد از زندان دوری می کنند.

 

  1. سریال Peaky Blinders (2013 – 2022)

پیکی بلایندرز در بیرمنگام پس از جنگ جهانی اول اتفاق می افتد و تامی شلبی (کیلین مورفی)، رهبر یک باند خیابانی خطرناک را دنبال می کند. این سریال، سوء استفاده های شلبی و پیروانش را در طول سال ها نشان می دهد که با گروه های رقیب و پلیس مبارزه می کنند. یکی از ویژگی های کلیدی که نمایش را به یاد ماندنی می کند، گنجاندن شخصیت های تاریخی واقعی در داستان آن است، از جمله مردان قدرتمندی مانند اسوالد مازلی و وینستون چرچیل.

 

  1. سریال Narcos (2015 – 2017)

داستان نارکوس در کلمبیا و در دهه 1980 اتفاق می افتد و حول محور فرد اصلی مواد مخدر، پابلو اسکوبار (با بازی واگنر مورا) می چرخد. این سریال که در آن اسکوبار به لطف تسلطش در تجارت کوکائین میلیاردر می شود، ظهور و در نهایت سقوط او را دنبال می کند، زیرا چندین مامور DEA به طور خستگی ناپذیری تلاش می کنند تا او را پایین بکشند. سریال Narcos خود را با قرار دادن در واقعیت متمایز می کند و به دنبال شخصیت شروری است که سلطنت وحشت واقعی او بوده است.

 

  1. سریال The Shield (2002 – 2008)

با جایگزینی جنایتکاران با پلیس، سریال سپر نشان می دهد که گاهی اوقات کسانی که طرف قانون هستند به همان اندازه شرور هستند. در این سریال مایکل چیکلیس در نقش کارآگاه ویک مکی، رهبر یک واحد پلیس بدنام معروف به تیم استرایک را بازی می کند، کسانی که برای دستگیری مجرمین از ارتکاب شکنجه و کاشت شواهد دریغ نمی کنند. در حالی که سریال The Shield بر روی کسانی تمرکز می کند که قانون را اجرا می کنند، به نوعی  از طریق قهرمان داستان شباهت هایی به سریال برکینگ بد دارد.

 

  1. سریال Justified (2010 – 2015)

وقتی مارشال ایالتی ریلان گیونز (تیموتی اولیفانت) به زادگاهش در کنتاکی بازمی گردد، عدالت خواهی او به سرعت او را با جنایتکاران محلی در تضاد قرار می دهد. در حالی که او تلاش می کند تا مردم محلی را ایمن نگه دارد و دشمنان زیادی پیدا می کند، گیونز با جنایتکار اصلاح شده بوید کرودر (والتون گوگینز) اتحاد نامحتملی را تشکیل می دهد. سریال موجه بازگشتی به وسترن های گذشته است و گیونز در این سریال مانند یک گاوچران عادل است که به دوران مدرن منتقل شده است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین سریال های درام جنایی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)