معرفی بهترین فیلم هایی که شبانه باید دید

برترین فیلم های شبانه

در حالی که برخی با ساعات روشنایی روز اصطلاحاً حال می کنند و از فضای روشن بیشترین بهره را می برند، برخی دیگر پس از غروب خورشید آسایش و آرامش را می جویند. چیزی غیرقابل توصیف و صلح آمیز در یک شب پر ستاره وجود دارد و حاوی تمام احساساتی است که یک آسمان خالی و تاریک برمی انگیزد. شب، برای برخی، زمان مناسبی برای دراز کشیدن و تماشای فیلم است. و چه زمانی بهتر از اواخر شب برای لذت بردن از یک فیلم شبانه؟ در حالی که فیلم های زیادی در طول روز فیلمبرداری می شوند، بسیاری از فیلم های بزرگ تصاویری ‏شگفت انگیز از شب را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. برخی از آنها به قدری غوطه ور هستند که می توانند ‏مخاطبان را به طور کامل به فضای تخیلی داستان منتقل کنند. ‏در انیمه لیست، فهرستی از بهترین فیلم های شبانه تهیه کرده ایم و شما را به تماشای آن ها دعوت می کنیم.

 

  1. فیلم Taxi Driver

راننده تاکسی، داستانی از تنهایی و انزوا، یکی دیگر از انتخاب های واضح در این دسته بندی خاص است. اولین فیلم اسکورسیزی در این فهرست، دوست و همکار دیرینه اش رابرت دنیرو را در نقش یک راننده تاکسی نشان می دهد، در حالی که نشان می دهد سلامت روانی رو به افول او در حالی که شب ها با رانندگی در شهر نیویورک از بین رفته، زندگی می کند.

 

  1. فیلم After Hours

با ایجاد تعادل بین خنده  و کابوس ، فیلم پس از ساعات اداری، اثر مارتین اسکورسیزی را نمی توان در چنین فهرستی جا نداد. این فیلم که در طول یک شب پرحادثه اتفاق می افتد و بینندگان را دعوت می کند تا یک کارمند ورود اطلاعات کامپیوتری، با بازی گریفین دان را در بدترین شب زندگی اش دنبال کنند، او پس از موافقت برای دیدار مارسی (روزانا آرکت)، دختری که او آن شب در یک کافی شاپ در سوهو ملاقات می کند، دچار دردسرهای عجیبی می شود.

 

  1. فیلم Die Hard

فیلم غیر متعارف جان مک تیرنان محصول 1988، بروس ویلیس را در یکی از به یاد ماندنی ترین، اگر نگوییم به یاد ماندنی ترین نقشش جاودانه می کند. فیلم جان سخت بر اساس رمان Nothing Lasts Forever نوشته رودریک تورپ در سال 1979 ساخته شده است. این فیلم تلاش یک افسر پلیس نیویورک را برای نجات همسرش و دیگرانی که توسط تروریست ها در یک جشن کریسمس در لس آنجلس گروگان گرفته شده بودند به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم Night of the Living Dead

فیلم شب مردگان زنده به کارگردانی جرج رومرو که عنوان آن به تنهایی گویای همه چیز است، فیلمی ساخته شده در سال ۱۹۶۸ است که الان هم بسیار تأثیرگذار است. این فیلم ژانرهای هیجان انگیز و ترسناک را با نتایجی باورنکردنی ترکیب می کند و اغلب به دلیل معرفی ژانر ترسناک در دوره صدا مورد تحسین قرار می گیرد. این فیلم حول محور گروهی از پنسیلوانیایی ها متمرکز است که برای در امان ماندن از اجساد گرسنه و احیا شده در شمال شرقی ایالات متحده، خود را در یک خانه مزرعه قدیمی حبس می کنند.

 

  1. فیلم Fallen Angels

اگرچه دیگر فیلم های Wong Kar-Wai می توانند در این فهرست باشند (مانند شاهکار رمانتیک غیرقابل انکار او، یعنی فیلم In the Mood for Love که در شب نیز اتفاق می افتد)، اما فیلم فرشتگان سقوط کرده به خوبی حال و هوای نوستالژیک و فضایی را که شب به ارمغان می آورد را در بر می گیرد. این درام جنایی برشی از زندگی، زندگی و روابط یک قاتل (لئون لای) را روایت می کند که امیدوار است از تجارت مرگ آور خود خارج شود.

 

  1. فیلم Nightcrawler

جیک جیلنهال در این فیلم هیجان انگیز نئو نوآر دن گیلروی که به بررسی روزنامه نگاریِ غیراخلاقی می پردازد، در بهترین حالت حرفه ای خود قرار می گیرد. این فیلم حول محور یک کلاهبردار ناامید از کار در حالی که راه خود را به صحنه های جرم لس آنجلس باز می کند، می چرخد. در طول فیلم، لویی بلوم به آرامی خط باریک بین ناظربودن و شراکت در جرم را محو می کند و خودش ستاره داستان خودش می شود.

 

  1. فیلم Good Time

فیلم اوقات خوش به کارگردانی برادران بی نظیر سفدی، (که به گفته نشریه ورایتی تصمیم گرفته اند از این پس راه های جداگانه ای را طی کنند)، یک فیلم جنایی آمریکایی است که یکی از خیره کننده ترین بازی های پتینسون را در نقش یک برادر جنایتکار ناامید و کم سن و سال به نمایش می گذارد. او سفری پیچیده را در دنیای زیرزمینی شهر نیویورک آغاز می کند تا برادرش نیک (بنی سافدی) را پس از یک سرقت ناموفق بانک از زندان بیرون بیاورد.

 

  1. فیلم Blade Runner

فیلم بلید رانر ساخته ریدلی اسکات، علی رغم اینکه در ابتدا در سینماهای آمریکا ضعیف عمل کرد، اما به لطف طراحی تولید پیشگامانه اش که الهام بخش زیبایی شناسی سایبرپانک بود، به یکی از تأثیرگذارترین فیلم ها در ژانر علمی تخیلی تبدیل شد. این فیلم به رهبری هریسون فورد اولین فیلم در این فرنچایز است و بلید رانر، ریک دکارد را دنبال می کند که با اکراه موافقت می کند انسان های مصنوعی معروف به رپلیکنت را شکار کند.

 

  1. فیلم The Batman

این فیلم در سال 2022 به دلایلی موفقیت آمیز بود. فیلم بتمنِ مت ریوز با حضور رابرت پتینسون در نقش اصلی به همراه یک گروه بازیگر شگفت انگیز، عرصه ی تاریک و وهم آور گاتهام را با به تصویر کشیدن بتمن در حال مبارزه با جنایات نشان می دهد. این فیلم برداشتی جذاب از این شخصیت دی سی و ماجراهای تاریک او به مخاطبان ارائه می کند. بتمن در این فیلم به دنبال ریدلر خواهد بود.

 

  1. فیلم Collateral

با بازی تام کروز و جیمی فاکس که برای این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، در میان چهره های شناخته شده ای مانند جاداپینکت اسمیت، خاویر باردم و مارک روفالو، فیلم وثیقه یکی از محبوب ترین فیلم های نئو نوآر است. این فیلم روایتگر داستان یک راننده تاکسی با بازی فاکس است که خود را گروگان مسافر خود می‌بیند که اتفاقاً یک قاتل قراردادیِ در حین کشتار است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های شبانه به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن ها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)