نقد و بررسی فیلم Madame Web مادام وب 2024

معرفی فیلم Madame Web

فیلم مادام وب آن فاجعه تمام عیاری نیست که تریلر هولناک آن یا زمان برنامه ریزی شده برای اکران آن در فوریه نشان می دهد. این یک داستان با منشأ ابرقهرمانیِ کم مخاطره با یک اجرای کاملاً سرگرم کننده از داکوتا جانسون در مرکز آن است. اما اولین فیلم از کارگردان قدیمی تلویزیون اس جی کلارکسون در خروجیِ به معنای واقعی کلمه انفجاریِ خود، دچار هرج و مرج بصری می شود و بسیاری از دیالوگ ها در طول مسیر آن زمخت می شوند. گاهی اوقات می توان از این روش ها برای جلوه های کمیک استفاده کرد، زیرا شخصیت جانسون در فیلم باید بارها و بارها اتفاقات عجیبی را که برای او اتفاق می افتد برای مردم توضیح دهد و عصبانیت او هر بار افزایش می یابد. اما اغلب اطلاعات پوچ در فیلمنامه که به کلارکسون و کلر پارکر و نویسندگان فیلم موربیوس، مت سازما و برک شارپلس نسبت داده می شود، ناخواسته در این روند ناجالب، خنده دار هستند.

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی مادام وب

فلش بک به جنگل های آمازون در پرو در سال 1973 نشان می دهد که کنستانسِ باردار (کری بیشه) در جستجوی یک نژاد کمیاب از عنکبوت است که به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است و حالا فلش فوروارد به سال 2003 و کودکی که او آن را آبستن بوده بود، کَسی، اکنون یک امدادگر در شهر نیویورک است (به طور خاص در محله کوئینز، که اتفاقاً نزدیک خانه پیتر پارکر نیز هست). اما در خلال یک مأموریت نجات در پل با همکارش EMT، بن (آدام اسکات)، او در نهایت به داخل رودخانه می افتد و نسخه او از یک حس عنکبوتی تحریک می شود. اکنون ذهن او پر از تصورات گیج کننده است زیرا متوجه می شود که می تواند آینده را ببیند، البته کسی او را باور نمی کند.

 

کَسی، شخصیتی الهام گرفته شده از اساطیر یونان باستان

او را باور نمی کنند… هر چه نباشد، نام او کاساندرا است و ما داستان کهن کاساندرا را شنیده ایم. کاساندرا، در اساطیر یونان زیباترین دختر پریاموس بود و بسیاری به امید ازدواج با او، در جنگ تروآ، همراه پریاموس شدند. تا اینکه آپولون عاشقش شد و به او پیشگویی آموخت. اما چون کاساندرا به عشق او پاسخی نداد، آپولون او را محکوم کرد که همیشه صحیح پیشگویی کند، اما کسی پیشگویی های او را باور نکند. کاساندرا بارها سقوط تروآ را پیشگویی کرد، اما در اثر نفرین آپولون، کسی حرف او را نپذیرفت و او را دیوانه پنداشتند. پس از شکست تروآ، آیاس در مقابل پالادیوم (تصویر آتنا) به او تجاوز کرد. آتنا به مجازات این کار، یونانی های بسیاری را در راه بازگشت به وطن نابود کرد. سرانجام کاساندرا را به آگاممنون هدیه کردند.او سرنوشت آگاممنون و کلوتایمنسترا و فرزندان شان را پیشگویی کرد و به دست کلوتایمنسترا کشته شد. در یک نقطه، او به معنای واقعی کلمه، وقتی مرگ کسی را تصور می کند، روی دستانش خون می بیند اما نمی داند چگونه از آن جلوگیری کند. ما بارها و بارها شاهد این تکرار وقایع با شانس های متعدد برای درست کردن آن بوده ایم، از فیلم Groundhog Day گرفته تا فیلم Final Destination و فیلم Happy Death Day، اما در حالی که پیش فرض دقیقاً بدیع و خلاقانه نیست، فیلم مادام وب راه های قانع کننده ای برای آن پیدا می کند.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی Madame Web

سکانسی که در آن Cassie به طور کامل شروع به درک توانایی های ناخواسته خود می کند و متوجه می شود که باید از آنها استفاده کند تا سه دختر نوجوان را از حمله وحشیانه در قطاری در ترمینال گرند سنترال نجات دهد، سکانسی کاملاً معلق است. ازکیل سیمز ثروتمند و وسواسی نیز می تواند آینده را ببیند و می داند که این سه نفر وقتی بزرگتر شوند، او را خواهند کشت. کَسی دائماً در حال حرکت باید به بادیگارد بی میل این نوجوانان متفاوت تبدیل شود: جولیای خجالتی (سیدنی سوینی)، آنیای کتابخوان (ایزابلا مرسد) و متی سرکش (سلست اوکانر). داکوتا جانسون با تفکر بی تفاوت و بی رحمانه ای دارد که باعث می شود آرزو کنید که ای کاش کل فیلم از برخورد او با این بچه های مزاحم تشکیل می شد و ناشکیبایی او با گستاخی آن ها بیشتر نشان داده می شد. او کیفیتی با طراوت و اساسی را به حال و هوای ابرقهرمانی خود می دهد. سوئینی، مرسدس و اوکانر اکثراً در نقش های تک دیالوگی قفل شده اند و همه آن ها پیرتر از آن هستند که نقش یک دانش آموز دبیرستانی به آن ها بدهند… اما، همراه با جانسون، هر چهار نفر آنها میزان شیمی مناسبی نسبت به یکدیگر دارند. شاید این امر اجتناب ناپذیر باشد، چرا که شما یک شخصیت جدید را به مخاطبان گسترده ای معرفی می ‏کنید. با این حال، با وجود زمان های بسیار اشباع شده در فیلم های کمیک، باز هم فیلم مادام وب به طرز ‏شادابانه ای در برداشتن گام هایش خوشایند است و این موضوع به آن کمک می کند تا تماشای لذت بخش ‏تری نسبت به برخی از فیلم های فوق جدی و آخرالزمانی که اغلب می بینیم، داشته باشد.‏

 

داستان فیلم مادام وب ادامه خواهد داشت

کلارکسون، که آثار تلویزیونی او شامل سریال مارول جسیکا جونز است، همه چیز را در یک کلیپ هیجان انگیز با حرکات روان دوربین و انتقال انرژی بالا نگه می دارد. مثلاً دیده ایم که در فیلم هایش در یک ماشین به شدت بسته می شود و متعاقب آن دری دیگر باز می شود و چیز هایی از این قبیل و لحظاتی که در آن می بینیم که قدرت های کَسی وارد ماجرا می شوند و داستان او را با حسی مرموز و پر از شگفتی روشن می کنند. این سکانس های اکشن بزرگ و پر سر و صدا هستند که فیلم مادام وب را از بین می برند. بله، آن ها برای این ژانر بسیار مهم هستند، اما کم اهمیت ترین بخش ماجرا هستند و نیازی به روشن بینی ندارید تا بدانید فیلم های بیشتری از این مجموعه در راه است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Madame Web به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)