نقد و بررسی سریال Patrick Melrose پاتریک ملروز

توسط Alireza

معرفی سریال Patrick Melrose

این سریال نشان می دهد که چگونه پسر یک خانواده اشرافی به دنبال رستگاری و بهبودی است. پس از بررسی فیلم سینمایی قدرت سگ و کار جدید همبازی اش، کریستن دانست، در مورد تبدیل شدن به خدا در فلوریدای مرکزی (2019) در فهرستم، به یاد آوردم که یک پروژه از بندیکت کامبربچ وجود داشت که می خواستم آن را تماشا کنم. پس بیایید برای مدتی کوتاه به تماشای سریال پاتریک ملروز بنشینیم. وقتی این مینی سریال 5 قسمتی منتشر شد، نقدهای عالی آن را خواندم و با وجود حضور جنیفر جیسون لی، که مدت ها طرفدارش بودم، و هوگو ویوینگ به عنوان والدین شخصیت اصلی، مجذوب آن شدم. با این حال، یادم می آید که به دلیل موضوعی سنگین، آن را  چندین بار به تعویق انداخته ام، موضوعاتی مانند اعتیاد، ضربه روحی و نقاهت.

اما پس از دیدن پروژه های اخیر با مضامین مشابهی مثل Cicada (2020) و یافتن این تجربه ی تا حدودی مثبت و تقریباً تحسین برانگیز، احساس کردم آماده هستم تا پاتریک ملروز را بالاخره شروع کنم. همچنین، به نظر می رسید که این یک کمدی تاریک تر از آن تلاش های دیگر باشد، بنابراین فکر کردم که برای از بین بردن آن ها از ذهن چالش چندان بزرگی نیست.

 

نقد و بررسی سریال Patrick Melrose پاتریک ملروز

نقد و بررسی سریال Patrick Melrose

قسمت اول پاتریک ملروز لحنی ایجاد می کند که برای قسمت های بعدی کمی گمراه کننده است. بیشتر به عنوان یک کمدی حواس پرت شروع می شود تا هر چیز دیگری، و شخصیت اصلی را به عنوان یک یاغی معتاد به قرص و فوق العاده طعنه آمیز نشان می دهد که برای جمع آوری خاکستر پدر اخیراً درگذشته اش در نیویورک در سال 1982 تلاشی وحشیانه را آغاز می کند. در حالی که او تلاش می کند در طول ملاقات های ناخوشایند با دوستان و خانواده هوشیار بماند و اتاق های هتل را در طول مسیر به هم می ریزد، این مینی سریال به عنوان طنزی افراطی در فرهنگ دهه 80 دیده می شود که من را به یاد صحنه هایی از والدین نخبه در قانون جذب (2002) می اندازد.

کشمکش بین مونولوگ های درونی پاتریک و واقعیت او سرگرم کننده است و تلاش های بیهوده او برای حفظ ظاهر مطمئناً سرگرم کننده خواهد بود، اما این حس نیز وجود دارد که دنیای او آنقدرها که او از ابتدا دوست داشت، کمدی نیست. برای شروع، وقتی پاتریک یک تماس تلفنی دریافت می کند که به او خبر از مرگ پدرش می دهد، پاسخش مضحک و خنده دار به نظر می رسد، تا زمانی که دوربین به سرنگی روی زمین می پردازد و شما متوجه می شوید که او از هروئین استفاده کرده است.

 

نقد و بررسی سریال Patrick Melrose پاتریک ملروز

نقش بندیکت کامبربچ در سریال پاتریک ملروز

اگرچه پاتریک به وضوح یک معتاد شش سیلندر است که با مسائل تاریک دست و پنجه نرم می کند، اپیزود اول به کمدی پوچ و مضحک او متمایل می شود و گاهی اوقات ممکن است کمی به شما احساس ناراحتی دست دهد. با این حال، همانطور که سریال پیش می رود، به دهه های 90 و 2000 می پرد و شروع به کند و کاو آسیب هایی می کند که او را در چنین وضعیتی رها کرده است و مشخص می شود که لحن قسمت اول منعکس کننده انکار نقش اصلی درباره گذشته اش است. اپیزودهای بعدی به فراز و نشیب های زندگی او در چند دهه آینده می پردازد، با هر قسمت در لحظه ای کلیدی که او تلاش می کند سر آسیب هایش را باز کند و وارد دوره نقاهت شود، اما بارها شکست می خورد و سپس باز می گردد. روی واگن این سریال اگرچه مقداری طنز تاریک باقی مانده است، اما سریال کاملاً متحول می شود و به مکانی بسیار تاریک و جدی تر از جایی که شروع شده است ختم می شود.

 

بررسی نقش های فرعی در مینی سریال Patrick Melrose

اگرچه برخی از طراحی های تولید پاتریک ملروز چیزهایی را برای کسب رضایت تماشاگران باقی می گذارد (به غیر از قسمتی که در خانه خانواده ملروز در فرانسه تنظیم شده است، بیشتر در گلاسکو و اطراف آن فیلمبرداری شده است، که پس زمینه غیرقابل قبولی را برای برخی از مجموعه های آمریکایی ایجاد می کند.) که کاملاً بازیگران را در روند داستان میخکوب می کند.

هم جیسون لی و هم ویوینگ به عنوان والدین پاتریک تاثیرات فراموش نشدنی از خود بر جای می گذارند. جیسون لی دارای نقشی مهم است و به خوبی به عنوان بازیگر نقش آفرینی می کند و به رنسانس چشمگیر خود پس از فیلم The Hateful Eight (2015) و Annihilation (2018) ادامه می دهد. او در قسمت های ابتدایی چهره ای حیرت انگیز و ساده لوح و کودکانه می سازد و در قسمت های پایانی پیرزنی پر از حسرت.

ویوینگ در نقش پدر تلخ و هیولایی پاتریک بسیار استثنائی است و از صدای مهیب و حالات چهره خشن او به عنوان شخصیت شرور واضح فیلمنامه استفاده می کند. اما به همان اندازه که نگرش ها و اقدامات او مذموم است، بازیگر همچنین می تواند آسیبی عمیق را در این مرد ناامید و شکسته که در یک حلقه نسلی سمی گرفتار شده است، منتقل کند و تا پایان سریال مقداری ترحم را برانگیزد.

تک تک نقش های فرعی نیز به طرزی بی نقص ایفای نقش می کنند، از ایندیرا وارما در نقش آن، معتمد مادرش گرفته تا هالیدی گرینگر در نقش یک کوهنورد اجتماعی و جوان که بعداً زنگ بیداری بی رحمانه ای دریافت می کند (اگرچه داستان فرعی مهم او در یک روایت تقریباً تصادفی به نظر می رسد. منحصراً روی پاتریک متمرکز شده است). هریت والتر نیز در نقش پرنسس مارگارت در یک فیلم کوتاه تک قسمتی نقش آفرینی می کند.

 

این سریال نشان می دهد که چگونه پسر یک خانواده اشرافی به دنبال رستگاری و بهبودی است.

مانند مینی سریال The Line of Beauty (2006) با بازی دن استیونز، سریال پاتریک ملروز نیز به نوعی یک حفاری در زیر سطح براق اشراف بریتانیایی است تا زوال اخلاقی و رفتارهای مضری را که در زیر آن نهفته است آشکار کند. از آنجایی که در دنیایی از افراد صاحب حق و به شدت ثروتمند اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد همه چیز را دارند، گاهی اوقات سخت است که برای شخصیت‌ها، از جمله خود پاتریک، به خصوص در قسمت اول همدلی ایجاد کنیم.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Patrick Melrose با زیرنویس فارسی به سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور نهایت لذت را ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید