نقد و بررسی سریال Servant خدمتکار

توسط Alireza

اپل تی‌وی بلندپروازانه‌ترین نمایش خود را تا به امروز در سریال جذاب خدمتکار به کارگردانی و تهیه‌کنندگی M. Night Shyamalan دارد. فیلمساز پشت حس ششم و شکاف برخی از نقاط قوت خود را در داستان گویی (و مایکل گیولاکیس، فیلمبردار برجسته اش، که به طور فزاینده ای یکی از بهترین ها در این تجارت است) را به این دیدگاه کلاستروفوبیک و پولانسکی طور از بی ثباتی داخلی و جنون احتمالی وارد می کند و باید به شما هشدار دهیم که پایان فصل دوم پر از کلیف هنگر است تا بخواهد به سوالات پاسخ بدهد، اما به اندازه کافی این سریال را دوست خواهید داشت تا ادامه آن را تماشا کنید. این سریال از راه و روش هایی که تلویزیون اغلب سعی در انجام آن دارد، اما به ندرت انجام می دهد، استفاده می کندو کمی ترسناک و ناراحت کننده است. پس قبل از دانلود سریال خدمتکار تمام جوانب را در نظر بگیرید.

 

نقد و بررسی سریال Servant خدمتکار

معرفی سریال خدمتکار

سریال Servant یک سریال تلویزیونی روان شناختی آمریکایی است که توسط تونی باگالوپ ساخته شده و توسط خود او در کنار ام نایت شیامالان، که به عنوان شورانر برنامه فعالیت می کند، تهیه شده است. این سریال درباره دوروتی و شان ترنر، زوجی از فیلادلفیا است که لیان گریسون هجده ساله را به عنوان پرستار بچه نوزادشان جریکو، که در واقع یک عروسک است، استخدام می کنند. ورود لیان اتفاقات عجیب و ترسناکی را برای این زوج به همراه دارد. در این سریال لورن امبروز، توبی کبل، نل تایگر فری و روپرت گرینت به عنوان چهار شخصیت اصلی بازی می کنند. این سریال برای Apple TV+ تولید و در 28 نوامبر 2019 عرضه شده است. این سریال به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و قبل از پخش، اپل سریال Servant را برای فصل دوم تمدید کرد که اولین بار در 15 ژانویه 2021 پخش شد. در دسامبر 2020، قبل از پخش فصل دوم، سریال برای فصل سوم تمدید شد. فصل سوم در 21 ژانویه 2022 پخش شد. فصل چهارم و آخر سریال خدمتکار نیز در 13 ژانویه 2023 پخش شد و در 17 مارس 2023 به پایان رسید.

 

نقد و بررسی سریال Servant خدمتکار

خلاصه داستان سریال Servant

یک زوج ثروتمند فیلادلفیایی، دوروتی و شان ترنر، پس از مرگ پسر سیزده هفته ای خود، جریکو، دچار بحران در ازدواج خود می شوند. پس از اینکه دوروتی یک وقفه کامل روانی را تجربه می کند، این زوج با استفاده از یک عروسک بچه، تحت شی درمانی گذرا قرار می گیرند. این عروسک که دوروتی معتقد است فرزند واقعی اوست، تنها چیزی بوده که او را از حالت کاتاتونیک پس از مرگ جریکو بیرون آورده است. شش هفته پس از مرگ فرزندشان، آنها یک دایه جوان به نام لیان گریسون را استخدام می کنند تا به آنجا نقل مکان کند و از جریکو، عروسک دوباره متولد شده (Reborn Doll) مراقبت کند و با این کار خانه خود را به روی نیرویی مرموز باز می کنند. در حالی که شان به تنهایی با غم و اندوه کنار می آید، عمیقاً به لیان مشکوک می شود.

 

بررسی شخصیت های سریال خدمتکار

لورن امبروز در نقش دوروتی ترنر (پیرس)، گزارشگر خبری تلویزیون محلی و مادری بیمار روانی و بسیار محافظه کار است که به طور تصادفی فرزند اول سیزده هفته ای خود را بر اثر گرمازدگی در وسیله نقلیه کشته است. توبی کبل در نقش شان ترنر، شوهر دوروتی و یک آشپز مشاور در خان را بازی می کند. نل تایگر فری در نقش لیان گریسون، یک پرستار بچه مرموز از ویسکانسین است که توسط ترنرها برای مراقبت از “بیبی جریکو” استخدام شده است. به نظر می رسد که او دارای توانایی های ماوراء طبیعی بسیار قدرتمند و در عین حال غیرارادی و غیرقابل کنترلی است که به تدریج رشد می کنند و هر شب که در خانه ترنرها می ماند قوی تر می شود. از زمانی که دوروتی در ۹ سالگی در یک مسابقه زیبایی با او مصاحبه کرده، او به دوروتی وسواس روانی داشته است و آن زن متوهم را به عنوان مادری دوست داشتنی و که هرگز نداشته می داند. روپرت گرینت (دون ویزلی در هری پاتر) در نقش جولیان پیرس، برادر کوچکتر الکلی دوروتی را بازی می کند که به نظر می رسد از رشد و تقویت نفوذ ماوراء طبیعی لیان و توانایی های نامشخص فراحسی و مبتنی بر زندگی او آگاه است.

 

بررسی عملکرد سریال Servant

برای فصل اول، وب سایت جمع آوری نقد و بررسی Rotten Tomatoes، بر اساس 61 بررسی، 84 درصد امتیاز تأیید را با میانگین امتیاز 7.2/10 گزارش کرده است. اجماع انتقادی این وب سایت می گوید: «اگرچه رمز و راز سریال Servant اغلب به گوشه های تاریک و شلوغ میل می کند، فضای کلاستروفوبیک و اجراهای قدرتمند بازیگران آن تنش کافی ایجاد می کند تا بینندگان را درگیر نگه دارند.» متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس بررسی های ۲۰ منتقد، امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ را به این فصل اختصاص داد که نشان دهنده «بررسی های عموماً مطلوب» است. برای فصل دوم، Rotten Tomatoes بر اساس 26 بررسی، 88٪ امتیاز تایید با میانگین امتیاز 7.6/10 را گزارش کرد. اجماع انتقادی این سایت می گوید: «فصل دوم Servant مجموعه ای از هیجان ها را با درک بهتری از طنز تاریک آن ارائه می کند.  برای فصل سوم، Rotten Tomatoes بر اساس 12 بررسی، 92٪ امتیاز تایید با میانگین امتیاز 6.7/10 را گزارش کرده و متاکریتیک بر اساس نظر چهار منتقد، امتیاز 73 از 100 را به سریال اختصاص داده که نشان دهنده «بررسی های عموماً مطلوب» است. برای فصل چهارم و آخر سریال خدمتکار، Rotten Tomatoes با میانگین امتیاز 7.7/10، بر اساس 15 بررسی، 100 درصد تأیید را گزارش کرد. اجماع انتقادی این سایت می گوید: «وابستگی خدمتکار به پوچ گرایی دوران گوتیک در فصل آخر مطمئن به خوبی نتیجه می دهد و این سریال منحصربه فرد با یک نت پر از غم مشخص به پایان می رسد». متاکریتیک بر اساس رأی هفت منتقد، امتیاز 82 از 100 را به سریال اختصاص داده که نشان دهنده «تحسین جهانی» است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Servant به سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید