بهترین فیلم های ابرقهرمانی نوآر

توسط Alireza

بهترین فیلم های ابرقهرمانی نوآر

فیلم نوآر، یک اصطلاح سینمایی است که در اصل برای توصیف درام های جنایی دارک و بدبینانه هالیوودی، استفاده می شود. در حالی که مطالب زیادی در مورد ابرقهرمانان و پیوندهای آنها با ژانرهای مختلف نوشته شده است، سه مورد وجود دارد که صرفاً مفهوم ابرقهرمان وجود خود را مدیون آن است. یکی داستان علمی تخیلی است که بسیاری از قهرمانان توانایی های خود را از یک سیاره بیگانه یا از طریق برخی عناصر مبتنی بر علم به دست می آورند. دومی فانتزی است که بسیاری از قهرمانان قدرت خود را مدیون موجودات اساطیری یا جادویی، خدایان یا نیروهای ماوراء طبیعی هستند. اما سومین مورد که برخی استدلال می کنند که نادیده گرفته شده، نوآر کلاسیک است. از آنجایی که ابرقهرمانانی مانند سوپرمن و بتمن در دهه 1930 خلق شدند، بسیاری از کارهای اولیه آنها درگیری و مقابله با گانگسترها، جنایتکاران و اراذل و اوباش بود که بیشتر شبیه فیلم های جنایی به نظر می رسید تا یک فیلم ابرقهرمانی. از آن زمان، بسیاری از شخصیت ها مانند The Punisher، The Crow و Daredevil، ژانر نوآر را به عنوان بخشی از هویت خود پذیرفته اند و اغلب شخصیت هایی با کیفیت اخلاقی مشکوک را زیر سوال می برند و می پرسند که آنها برای چه چیزی می جنگند. انیمه لیست، فهرستی از بهترین فیلم های ابر قهرمانی نوآر را برای شما عزیزان گردآوری کرده و شما را به تماشای آنها دعوت می کند.

 

  1. فیلم The Batman (2022)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی نوآر

بتمن من ریوز شاید از نظر بصری و معنوی تاریک ترین فیلم بتمن باشد که بیش از سایر تجسم های سینمایی او مدیون ریشه های نوآر و کارآگاهی این شخصیت است. با گذشت دو سال از زندگی حرفه ای بتمن در مبارزه با جنایات، یک قاتل زنجیره ای معروف به ریدلر (پل دانو) شروع به قتل چهره های سرشناس در شهر گاتهام کرده در حالی که سرنخ هایی را برای بتمن (رابرت پتینسون) به جای می گذارد. این فرانچایز جدید از بتمن شباهت های زیادی به نسخه بازی ویدئویی بتمن یعنی آرکام نایت دارد.

 

  1. فیلم The Crow (1994)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی نوآر

شاید دلهره آورترین فیلم  ابرقهرمانی، عمدتاً به دلیل مرگ برندون لی (پسر بروس لی)، بازیگر اصلی فیلم در حین فیلم برداری، لایه ای دیگر به مضامین مرگ، رستاخیز و درد اضافه می کند. در شب قبل از هالووین، شب جنایتی که به شب شیطان معروف است، اریک دراون (براندون لی) و دوست دخترش شلی (سوفیا شیناس) به طرز وحشیانه ای توسط گروهی که قصد داشتند خانه آنها را تصرف کنند، به قتل می رسند. یک سال بعد، اریک به طور مرموزی توسط یک کلاغ زنده می شود، مردی را که قبلاً در زندگی بود به یاد می آورد و مأموریت انتقام از کسانی که مسئول مرگ او و شلی بودند را آغاز می کند.

 

  1. فیلم Unbreakable (2000)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی نوآر

فیلم آسیب ناپذیر یکی از اولین فیلم های ابرقهرمانی جریان اصلی بود که به این می پرداخت که اگر یک فرد عادی از دنیای ما ناگهان به قدرت های فوق العاده دست پیدا کند، چگونه خواهد شد. چنین اتفاقی برای دیوید دان (بروس ویلیس)، تنها بازمانده تصادف قطاری که 131 کشته برجای گذاشت، رخ داد. دان پس از ملاقات با مردی مرموز به نام الیجا پرایس (ساموئل ال جکسون)، متوجه می شود که قدرتی بسیار فراتر از مردان معمولی دارد، حس خاصی که به او اجازه می دهد افراد خطرناک را تشخیص دهد و بیزاری عجیبی نسبت به آب دارد.

 

  1. فیلم Darkman (1990)

روزی روزگاری سام ریمی به ساخت فیلمی درباره بتمن یا سایه ابراز علاقه کرد. وقتی همه چیز خوب پیش نرفت، تصمیم گرفت یک ابرقهرمان گوتیک بسازد، البته بیشتر شبیه به شبح اوپرا تا بروس وین. دکتر پیتون وست لیک (لیام نیسون) شکل جدیدی از پوست مصنوعی را اختراع کرده است، پوستی که می تواند تا 100 دقیقه زیر نور خورشید قبل از تجزیه شدن دوام بیاورد. پس از درگیری با گانگسترها، پیتون تقریباً کشته می شود و در نتیجه صورتش به طرز وحشتناکی سوخته است. در حین درمان، درمان خاصی به او داده می شود که منجر به افزایش قدرت و از دست دادن درد فیزیکی می شود اما او را دیوانه می کند.

 

  1. فیلم Watchmen (2009)

نسخه اصلی کتاب کمیک Watchmen شاید تحسین برانگیزترین رمان گرافیکی تاریخ باشد و فیلم به خوبی لحن تاریک کتاب را به یک لایو اکشن ترجمه می کند. این داستان در سال ۱۹۸۵ در یک آمریکای جایگزین بوقوع می پیوندد که در آن ابر قهرمانان نقابدار، تاریخ را تغییر داده اند. این گروه ابرقهرمان در اواخر دهه ۱۹۳۰ تشکیل می شود و چند دهه بعد گروه دوم به نام نگهبانان بوجود می آیند. آمریکا به لطف دکتر منهتن در جنگ ویتنام برنده می شود و ریچارد نیکسون وارد پنجمین دوره ریاست جمهوری خود می شود، اما کنگره ابرقهرمانان نقابدار را غیرقانونی اعلام می کند. همه آنها به جز دو تن بازنشسته می شوند: کمدین سنگدل و بدبین که اکنون برای دولت کار می کند و رورشاک شکاک و غیرقابل کنترل که از سوی پلیس تحت تعقیب است. جهان به سمت جنگ هسته ای بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی می رود.

 

  1. فیلم The Shadow (1994)

فیلم سایه 1994 ممکن است در میان مردم به یاد ماندنی ترین فیلم ابرقهرمانی نباشد، اما او یکی از ‏تاثیرگذارترین هاست که الهام بخش افرادی مانند بتمن و دارکوینگ داک است. داستان این فیلم زمانی پس از ‏جنگ جهانی اول اتفاق می افتد، این فیلم خاستگاه این فرد کلاسیک را نشان می دهد که در تبت به عنوان یک ‏سلطان مواد مخدر به نام لامونت کرانستون (الک بالدوین) شروع می شود. در ابتدا، او مردی حریص است که ‏فقط به دنبال قدرت و پول است. اما زمانی که به او فرصت تبدیل شدن به نیروی خیر توسط یک نیروی ‏ماورایی داده می شود، دیدگاه او تغییر می کند‎.‎

 

  1. فیلم Constantine (2005)

جان کنستانتین (کیانو ریوز) یک شکارچی شیاطین، جن گیر و متخصص علم غیب است که در یافتن شیاطین پنهان شده در دنیای ما مهارت دارد. او این کار را به عهده گرفته است، زیرا، پس از دیدار از جهنم در نوجوانی، تصمیم گرفته تا آنجایی که می تواند از خدا حسن نیت کسب کند و بتواند به بهشت برود. اما کنستانتین در حالی که به افسر آنجلا دادسون (راشل وایز) کمک می کند تا مرگ خواهر دوقلویش را بررسی کند، نقشه ای را برای شروع آخرالزمان با آزاد کردن مامون، پسر شیطان و رها کردن جهنم بر سر بشریت کشف می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های ابرقهرمانی نوآر به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید