نقد و بررسی انیمه Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu

به عنوان شاهزاده هفتم تناسخ پیدا کردم تا بتونم وقتم رو صرف تکمیل توانایی جادوییم کنم

توسط ErfaNEP

سیر و پیدایش انیمه Tensei shitara Dainana Ouji Datta node

«تناسخ که پیدا کردم هفتمین شاهزاده بودم پس می توانم زمانم را به استاد شدن توانایی جادویی ام اختصاص دهم» یک سری رمان ژاپنی نوشته کنکیو نا سرکل (Kenkyo na Circle) و با تصویرگری مرو (Meru) می باشد که از اکتبر سال 2019 در وبسایت انتشار رمان کاربر محور شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) منتشر می شده است. این رمان بعد ها توسط کودانشا (Kodansha) اتخاذ شد که از جولای 2020 هفت جلد از آن را تحت حق نشر کودانشارانوبه بونکو (Kodansha Ranobe Bunko) منتشر کرد. یک نسخه مانگا به تصویرگری یوسوکه کوکوزاوا (Yōsuke Kokuzawa) نیز از ژوئن 2020 در وبسایت و برنامه جیب مجله (Magazine Pocket) کودانشا در حال انتشار بوده و تا فوریه 2024 چهارده جلد تانکوبون از آن منتشر شده است. یک مانگای فرعی بر اساس این مانگا به نام «دومین شاهزاده در دنیای مدرن تناسخ پیدا می کند» (Gendai Teni no Daini Ōji ) به تصویرگری کیری آمیمایا (Keiri Amamiya) انتشار خود در جیب مجله را از 17 فوریه 2024 شروع کرد. یک نسخه انیمه تلوزیونی به تولید استودیو آزمایشگاه انیمیشن تسوموگی آکیتا (Tsumugi Akita Animation Lab) و کارگردانی جین تامامورا (Jin Tamamura) از آوریل 2024 شروع به پخش کرد. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه «کیونریوس» (Kyunrious) به اجرای کائده هیگوچی (Kaede Higuchi) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «رمز خوشحالی» (Happy no Hiketsu) به اجرای آکانه کومادا (Akane Kumada) بوده است.

 

نقد و بررسی انیمه Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu

چکیده داستان Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu

در دنیایی که آموختن جادو فقط برای انسان هایی که از نژاد نجیب هستند قابل دسترس است، مردی آرزو می کند علی رغم اصلیت دهاتی اش بتواند یک جادوگر قدرتمند شود. اما پیش از آن که بتواند به این آرزویش دست بیابد می میرد و در لحظه مرگش آرزو می کند که به عنوان یک فرد اشراف زاده تناسخ پیدا کند. به نحوی، درخواستش محقق می شود و خود را تناسخ یافته به عنوان پسر تازه متولد شده خانواده سلطانی که مسئول مرگش بوده می یابد. به عنوان پسر هفتم، پرنس لوید (Lloyd) هیچ علاقه یا ارتباطی به رسیدن به تخت پادشاهی نداد و می تواند خود را به طور کامل به مطالعه جادو اختصاص دهد. به لطف خاطراتی که از زندگی پیشینش دارد، سریع یاد می گیرد و در سن ده سالگی از قبل از جادوگر های زمان خودش جلو زده است. اما تشنگی لوید برای دانش آخر او را گرفتار می کند و یک روز به بخش ممنوعه کتابخانه قصر می رود تا کتابی که قدغن شده و موجودی تاریک و جادویی در آن تبعید شده است را بخواند. آیا او خواهد توانست جلوی این دد بایستد و دانش باستانی را از آن خودش کند؛ یا آیا این بار توانایی هایش را دست بالا گرفته است؟

 

نقد و بررسی انیمه Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu

دیدگاه مخاطب

کاربری در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «انیمیشنش عالی است. روان است و برعکس برخی دیگر از انیمه ها مدام از این چیز و آن چیز نمی زند. نبرد ها واضح هستند و خوب به تصویر کشیده شده اند و سبک نقاشی باحال است، چیزی است مثل خانواده جاسوس (Spy x Family). دست کم یک نبرد در هر قسمت هست. صداپردازی اش درست و حسابی است. طرف شخصیت اصلی را گرفتن راحت است. هنوز یک وجه بالغ دارد و به راحتی نمی توان سرش را کلاه گذاشت، اما باز بچه است و ماجراجویی ها و کنجکاوی های خودش را دارد. کار صحنه های دلخراشش خوب انجام داده شده؛ در ژانر ایسکای به جز در انیمه «دریفترز» (Drifters) بهترین صحنه های دلخراش و خون آلودی را داشت که دیده بودم. بیش از حد رویش کار نکردند؛ وقتی که باید تاثیر گذار باشد، هست. سیستم جادو جالب است و به نظر می رسد که قرار است با ترکیب کردن جادو های مختلف پیچیده تر شود. از «آن دفعه ای که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم» (Tensei Shitara Suraimu Datta Ken) که بیشتر راجع به استفاده از مهارت هاست فرق می کند.

دور شخصیت اصلی را یک حرمسرا نگرفته است و مردم فقط او را بانمک و ناز می بینند. حالا شاید یک ذره جای رمانس داشته باشد. این انیمه سعی ندارد چیز تاریک یا وحشتناکی باشد، چیزی که در ایسکای های دیگر زیاد دیده می شود. انیمه خوبی بود. امتیاز خوبی از من می گیرد».  کاربر دیگری اشاره می کند: «قبل از هر چیزی بگذارید بگویم که کسان دیگری که دیدگاه های خود را نوشته اند مدام از Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu به عنوان یک ایسکای یاد می کنند و گرچه در کل بله، داستان ابتدایی اش سیر ایسکای را دنبال می کند؛ در ادامه این که شخصیت اصلی تناسخ پیدا کرده است هیچ تاثیری روی داستان ندارد و دیگر هیچوقت به آن اشاره نمی شود.»

و شخص سومی اضافه می کند: «با این قسمت های به شدت خوب نوشته شده این یک داستان تناسخ است که در آن شخصیت اصلی چیزی که ذوق و اشتیاقش را دارد به اضافه استعداد هایی که نتوانسته بود از آن ها استفاده کند را می گیرد و از یک زندگی فقیرانه سابق به یک خانواده پولدار تر و اشراف زاده منتقل می کند. جایی که می تواند آن ها را شکوفا کند. بخش های داستانی قدرتمند هستند، داستان نویسی اش می داند چکار دارد می کند، و واضح است که نویسنده واقعا از کار خودش لذت می برد. داخل مانگا بعضی وقت ها که انگیزه شخصیت اصلی از حالت عادی هم بیشتر می شود صفحه هایی داشتیم که به طور کامل رنگ شده بودند و بسیار زیبا و قشنگ بودند! بیشتر شخصیت ها با وجود این که در کل خیلی مثلشان را دیده ایم خوب هستند و بسیار عالی و دلپذیر معرفی شدند. می شود گفت این مرد تک مشتی (One Punch Man) است منتهی با جادو.»

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Tensei shitara Dainana Ouji Datta node, Kimama ni Majutsu wo Kiwamemasu به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید