‎نقد و بررسی فیلم Terminator: Dark Fate ترمیناتور: سرنوشت تاریک

توسط Alireza

همه ایده های جالب و هیجان انگیز در جادوی دیجیتالی که تقریباً سه دهه پیش ما را خیره کرده بود، پیشرفت کرده اند. جلوه های بصری همیشه قوی ترین بخش «سرنوشت تاریک» خواهند ماند. اما آنها در خدمت یک فیلم برای فروش هستند و کمی رو به افراط رفته اند. میلر که با اولین فیلمش «ددپول» به تعادل بسیار خوشایندتری از اکشن و کمدی دست یافته ولی در اینجا با یک سرعتی دیوانه وار به مدت دو ساعت کار می کند و این گاهی برای مخاطب خسته کننده است. اولین صحنه مبارزه بزرگ بین Grace و Rev-9 مملو از اکشن های مبتکرانه و آکروباتیک است و میلر و جولیان کلارک تدوینگر نامزد اسکار عاقلانه اجازه دادند بخش های بزرگی از رقص های اکشن اجرا شود. اما در نهایت، این واقعیت که Rev-9 بارها و بارها زنده می شود، آن هم بدون کوچک ترین نقطه ضعف یا آسیب پذیری، تکراری و خسته کننده می شود.

 

‎نقد و بررسی فیلم Terminator: Dark Fate ترمیناتور: سرنوشت تاریک

معرفی سینمایی Terminator: Dark Fate

سینمایی نابودگر: سرنوشت تاریک؛ یک فیلم اکشن علمی تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی تیم میلر و فیلمنامه دیوید گویر، جاستین رودز و بیلی ری بر اساس داستانی از جیمز کامرون، چارلز ایگلی، جاش فریدمن، گویر و رودز است. کامرون نیز با دیوید الیسون تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشت. این ششمین قسمت از مجموعه ترمیناتور و دنباله مستقیم ترمیناتور 2: روز داوری (1991) است که رویدادهای ترمیناتور 3: ظهور ماشین ها (2003)، رستگاری نابودگر (2009) و ترمیناتور Genisys (2015) را نادیده می گیرد.

در این فیلم لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر به ترتیب در نقش سارا کانر و T-800 Terminator بازی می کنند و پس از 23 سال دوباره بازیگران را به هم می رسانند. مکنزی دیویس، ناتالیا ریس، گابریل لونا و دیگو بونتا را به عنوان شخصیت های جدید معرفی می کند. داستان این فیلم 25 سال پس از وقایع ترمیناتور 2 می گذرد، این فیلم نشان می دهد که ماشین ها یک ترمیناتور پیشرفته (لونا)، به نام Rev-9 را به سال 2020 می فرستند تا دنی راموس (ریس) را بکشند، که سرنوشتش به آینده مرتبط است. مقاومت همچنین گریس (دیویس)، یک سرباز تقویت شده را برای دفاع از دنی به گذشته می فرستد، در حالی که سارا کانر و T-800 اسکای نت به آنها ملحق می شوند. فیلمبرداری اصلی از ژوئن تا نوامبر 2018 در مجارستان، اسپانیا و ایالات متحده انجام شده است. این فیلم که توسط پارامونت پیکچرز در آمریکای شمالی و فاکس قرن بیستم (از طریق بوئنا ویستا اینترنشنال) در مناطق دیگر توزیع شده است و در تاریخ 1 نوامبر 2019 در سینماهای ایالات متحده اکران شد. منتقدان فیلم را به خاطر بازی بازیگرانش تحسین کردند، اما از طرح و داستان انتقاد کردند. فیلمنامه این فیلم 261 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت که منجر به ضرر مالی 122.6 میلیون دلاری شد و آن را به یکی از بزرگترین تخریب های باکس آفیس تاریخ تبدیل کرد.

 

‎نقد و بررسی فیلم Terminator: Dark Fate ترمیناتور: سرنوشت تاریک
نقد و بررسی فیلم Terminator: Dark Fate

این یک ایده الهام گرفته شده است که از نبوغ و همچنین غرایز خالص بقا به وجود آمده است. این یک فرنچایز اکشن با ابعاد اساطیری بود که به طور پیوسته در حال مرگ بود. همین کافی است که شما را وادار کند ای کاش فیلمسازان این رویکرد را برای چیزی فراتر از اکشن بی امان و فن سرویس پوچ و خالی بررسی می کردند. «سرنوشت تاریک» تصاویر، جلوه های بصری و حتی دیالوگ های فیلم های قبلی را بازیافت می کند، از جمله خطوطی که بارها در بسیاری از فیلم های دیگر بیان شده اند که اکنون ناله هایی را در محدوده یک محیط واقعی «ترمیناتور» برانگیخته اند. مطمئنا، دیدن بازگشت لیندا همیلتون، در نقش تعیین کننده حرفه اش به عنوان سارا کانر، بسیار خوب است. اما اکنون او کسی است که می تواند بگوید «من برمی گردم» (خنده دار است!) و همچنین برخی جملات دردناک دیگر مانند: «من ترمیناتورها را شکار می کنم. و من می نوشم تا از هوش بروم»! همیلتون لایق دیالوگ های بهتری است. همین طور زنان قوی دیگری نیز که سه جنگجوی فیلم را تشکیل می دهند و برای محافظت از یکدیگر و کل بشریت در برابر نابودی تکنولوژیک می جنگند.

 


خلاصه داستان فیلم ‎ Terminator: Dark Fate

این بار، در روزگار کنونی که ماشین ها (هنوز) تسلط پیدا نکرده اند، زنی در یک گوی آبی درخشان از آسمان به زمین می افتد، برهنه اما آماده برای مأموریتش. نام او گریس است (مکنزی دیویس بی نظیر)، او یک سرباز انسانی «ارتقا یافته» از آینده است و به مکزیکوسیتی آمده است تا از کشته شدن یک زن جوان به ظاهر معمولی جلوگیری کند. دنی راموس (ناتالیا ریس) یک کارگر خوش بین در کارخانه خودروسازی است که زندگی روزمره اش زیر و رو می شود – گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه – آن هم وقتی یک ماشین مرگ غیرقابل توقف به دنبال او می آید.

آن ماشین کشتار Rev-9 (گابریل لونا)، آخرین مدل ترمیناتور، با تمام مهارت های جنگی وحشیانه و توانایی های شکل گیری T-1000 و حتی بیشتر است. او می تواند شلیکهای شاتگان  به سرش را تحمل کند و در عرض چند ثانیه به بهبودی برسد. او فقط با تکان دادن، مچ دست هایش را به نیزه، پتک، تفنگ و هر سلاحی که نیاز دارد تبدیل می کند. او می تواند در یک انفجار محو شود، اندام هایش به این طرف و آن طرف پراکنده شوند و فقط مثل جیوه روی زمین بلغزد تا یک بار دیگر شکل خود را بازسازی کند. (او مانند The Blob است، منتها از نوع فوق شرور) او حتی یک اسکلت دارد که از پوسته جدا می شود، بنابراین می تواند یک هلیکوپتر در آسمان پرواز کند و همزمان با انسان های ضعیف روی زمین نبرد کند.

 

بررسی اکت و بازی بازیگر های فیلم ‎ Terminator: Dark Fate

حتی زمانی که سارا کانر در میان یک تعقیب و گریز طولانی و دلخراش با ماشین ظاهر می شود تا وسایل را منفجر کند و سپس بدون اینکه به آن نگاه کند دور می شود، با وجود زرادخانه در ماشینش، احساس اضطراب را تشدید می کند. همیلتون مثل همیشه خشن به نظر می رسد، اما او در حال توضیح دادن چیزها برای هم گروه های زن خود از طریق گفت و گوهای تشریحی بیهوده است که هم آزاردهنده و هم توهین آمیز است. سارا زمانی مثل دنی بوده، او سردرگمی زن جوان را در مورد احساس اهمیت ناگهانی خودش و همچنین پارانویایی که به هر حرکت گروه دامن می زند را درک می کند. و در پایان فیلمی که این خانم های جان سخت را در موقعیتی قرار می دهد که نیاز به نجات از دست مردی دارند – حتی اگر اندرویدی باشد – بسیار افسرده کننده است. با این وجود علاقمندان می  توانند جهت دانلود فیلم Terminator: Dark Fate با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید