نقد و بررسی فیلم The Bricklayer آجرچین

معرفی فیلم The Bricklayer

به خاطر نداشتن The Bricklayer در رادار خود بخشیده نخواهید شد. این فیلم اکشن جدید در اوایل ژانویه 2024 به سراغ ما آمد، ماهی که هالیوود از آن برای اکران بی سر و صدای فیلم هایی استفاده می کند که شایسته جوایز نیستند. اما اجازه ندهید تاریخ انتشار شما را گول بزند؛ یک کارگردان قدیمی یعنی رنی هارلین و یک بازیگر کارکشته یعنی آرون اکهارت، این فیلم مهیج را ارزشمند می کنند. هارلین راه خود را در صحنه اکشن با فیلم هایی مانند Die Hard 2، Cliffhanger و The Long Kiss Goodnight باز کرده است. او در اینجا به اقتباسی از رمان نوآ بوید درباره استیو ویل می پردازد، یک مامور سابق سیا که اکنون با آجرچینی زندگی می کند. اما زمانی که همکار قدیمی او رادک (کلیفتون کالینز جونیور) دوباره برای به بارآوردن ویرانی ظاهر می شود، ویل دوباره وارد بازی جاسوسی می شود. سیا به کمک ویل برای سرنگونی این مامور سرکش خطرناک نیاز دارد. اکهارت به عنوان قهرمان آجرچین ما، عزم سرکوبگرانه ای را به ارمغان می آورد که یادآور بروس ویلیس جوان است و هارلین مشت ها و تعقیب و گریزها را با سبک خاص خود در این فیلم ثبت می کند. فیلم آجرچین بازگشتی به دوران اوج اکشن فیلم های آمریکایی است.

 

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی آجرچین

در نگاه اول، استیو ویل مانند یک آدم معمولی به نظر می رسد، او به عنوان یک آجرچین زندگی خود را می گذراند و بعد از کار در حالی که به آهنگ های مایلز دیویس گوش می دهد، آبجویی برای خودش باز می کند. اما به زودی متوجه می شویم که این مرد گذشته ای دارد. ویل مأمور سابق سیا است و پرمخاطره ترین کارهای کثیف آژانس را قبل از اینکه زیر ابری از سوء ظن برود، انجام می داده است. اما اکنون زندگی آرام او با تماس مجدد سیا از بین می رود. به نظر می رسد رادک، رفیق قدیمی ویل، سرکش شده است. رادک که زمانی دست راست وفادار ویل برای مأموریت های خارج از عرف بوده، اکنون روزنامه نگاران را می کشد و سازمان سیا را برای گرفتن پول نقد تحت فشار قرار می دهد. آژانس به ویل نیاز دارد تا به یونان پرواز کند و درباره این قتل ها تحقیق کند. از آنجایی که ویل ظاهراً آخرین فردی بوده که رادک را زنده دیده، برای این مأموریت مناسب ترین فرد است. بنابراین شرکای نامتناسب ما در میان خرابه های باستانی و کوچه های سفید پوش یونان ظاهر می شوند تا طرح رادک را خنثی کنند. به نظر می رسد که همه با انباشته شدن اجساد، برنامه های پنهانی در سر دارند. آیا رادک برای انتقام از ماموران سیا که او را به او سوءقصد کرده اند، آماده است؟ آیا او با سرمایه گذاران یونانی همسو است؟ آیا ممکن است در میان آژانس یک جاسوس وجود داشته باشد؟ از طریق صلیب های دوگانه و عاشقانه های ناشیانه، سرنخ ها ویل و کیت را به پایان بازی رادک نزدیک می کنند.

 

رنی هارلین با فیلم The Bricklayer برگشته

هر گپ و گفتگویی در مورد فیلم آجرچین باید با احترام به کارگردان رنی هارلین شروع شود. این دامپزشک فنلاندی دندان هایش را با فیلم های عجیب و غریب دوران ما یعنی فیلم های جان سخت و کلیف هنگر تیز کرده و همان استعداد بازیگوش را به این فیلم وارد می کند. اشتباه نکنید، هارلین ستاره ی کارگردانی است. هارلین که به خاطر سازمان دهی اکشن های جاه طلبانه و ضد گرانشش شناخته می شود. این فیلم یک نزاع و جدال است که خشونت آمیز است. دوربین پرتحرک هارلین ما را دقیقاً در وسط نزاع قرار می دهد زیرا ویل و دشمنانش از میان تخته های متزلزل و بند های آویزان بهم برخورد می کنند. در کل، هارلین تمام فیلمش را از مکان های آفتابی دریای اژه به دست می آورد، از کافه های شلوغ تا تعقیب و گریز با ماشین در کنار تپه ها که ادای احترامی به فیلم بوسه طولانی شب بخیر اوست. اگر همه چیز در این فیلم در مقایسه با اوج دهه 90 هارلین، کمی شیک و دیجیتال به نظر می رسد، حداقل او CGI را به حداقل رسانده است. منتظر فیلمبرداری پر جنب و جوش و حرکات مجلل که علامت تجاری این کارگردان است، باشید.

 

بررسی شخصیت ها و بازیگران اصلی فیلم آجرچین

در نقش اصلی یعنی استیو ویل، آرون اکهارت جاذبه های سنگین و حضور فیزیکی لازم را به ارمغان می آورد. با صورت خراشیده و قد بلند خود، او را در ابتدا به عنوان یک آجرکار خواهید شناخت. اکهارت به خوبی مهارت های مبارزه تن به تن و بی رحمانه ی ویل را با لحظات سبک تری مانند کنایه زدن با همکار جوانش متعادل می کند. برای اکهارت پس از محو شدن از لیست A بازیگران هالیوود، این فیلم به مثابه یک وسیله نقلیه قوی برای این بازیگر است. نینا دوبرو به عنوان کیت، به اندازه کافی موکسی به نظر می رسد که در میان این جنجال های مردسالارانه پژمرده نشوید. اما او فاقد جذابیت و کمیک لازم برای ایجاد یک ضربه بزرگ است. البته تقصیر دوبرو نیست؛ او و اکهارت به سادگی ترکیب شیمیایی نفت و آب را در ذهن شما مجسم می کنند. کلیفتون کالینز جونیور به عنوان شخصیت منفی فیلم یعنی رادک، از زمان محدود خود در صفحه نمایش بیشترین استفاده را می کند. کالینز و اکهارت تاریخ پیچیده تری را به اشتراک می گذارند که به طور مؤثری در دیدارهای پرتنش آنها ترسیم می شود. این رابطه ای است که می توانست از پرورش بیشتری استفاده کند، اما کالینز لحظات خود را به اوج می رساند.

 

علاقمندان به اکشن، فیلم The Bricklayer را از دست ندهند

اکهارت مانند شخصیتش که با دقت نماها را آجرچینی می کند، او زرق و برق را به یک سنت سینمایی در حال محو شدن باز می گرداند. ممکن است که او واجد شرایط هنری در سطح یک معمار نباشد، اما در یک شب سرد، مغز استخوان شما را گرم می کند. فیلم آجرچین به عنوان یک اکشن کلاسیک شناخته نمی شود، اما به اندازه کافی هیجان و جذابیت را ایجاد می کند تا طرفداران ژانر را راضی کند، حتی اگر داستان درهم و برهم شود. به لطف استعداد کارگردان، رنی هارلین برای نمایشگری و اجرای متعهد آرون اکهارت، این فرار جاسوسی برای سرگرمی بسیار خوب است. فقط انتظار کن فیکون از این فیلم نداشته باشید. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم The Bricklayer به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی