نقد و بررسی سریال The Spiderwick Chronicles افسانه های اسپایدرویک

توسط ErfaNEP

معرفی سریال The Spiderwick Chronicles

مینی سریال افسانه های اسپایدرویک یک مجموعه تلویزیونی فانتزی است که بر اساس یک مجموعه کتاب به همین نام ساخته شده است. اقتباس این سریال از عناصر مدرن برای جذب مخاطب جوان خود استفاده می کند. این درام فانتزی حول خانواده گریس می چرخد که تصمیم می گیرند از نیویورک نقل مکان کنند و در املاک اسپایدرویک زندگی کنند. هلن پس از جدایی از همسرش به همراه فرزندانش، دوقلوهای جرد و سایمون، و دخترش مالوری، می روند تا در ملک اجدادی خود زندگی کنند. اگرچه خانه همانطور که انتظار می رفت وحشتناک و عجیب به نظر می رسد، اما خانواده تصمیم می گیرند آن را خانه خود بنامند. جرد در شب صداهای عجیبی می شنود و با تصویری هیولایی در کمد روبرو می شود، اما خانواده اش حاضر نمی شوند او را باور کنند.

 

نقد و بررسی سریال The Spiderwick Chronicles افسانه های اسپایدرویک

درآمدی بر داستان سریال The Spiderwick Chronicles

نیروهای عرفانی در شهر خواب آلود هنسون، میشیگان به جنبش می افتند. هنگامی که خانواده گریس به خانه اجدادی خود می رسند، متوجه می شوند که سالن های ویران آن چیزی بیش از خاطرات گذشته را پنهان کرده است. صداهای عجیب و غریب در شب طنین انداز می شود زیرا جَرِد، قُلی که با نظر اجمالی ذهنش از عالم غیب کنار می آید، گمان می کند که اتاق های خالی چیزی بیشتر از یک اتاق هستند.
خواهر و برادرش به ادعاهای جرد شک دارند و او را به پرسیدن این سوال از خود وا می دارند که آیا چیزی که او احساس می کند می تواند واقعی باشد یا خیر. اما جرد به زودی یک متحد غیرمنتظره یعنی عمه اش لوسیندا را پیدا می کند، کسی که تصورات خود را به یاد می آورد، تصوراتی که باعث شده او چندین دهه در پناهگاه محلی اقامت کند. وقتی جرد شروع به کشف ساکنان جادویی ساکن در سایه های شهر می کند، باید خانواده اش را از خطری که همه آنها را تهدید می کند آگاه کند، آن هم قبل از اینکه خیلی دیر شود.
و در این فرآیند، جرد ممکن است درک خود را برای پذیرش ماهیت واقعی حواس خود مورد آزمایش قرار دهد. این فرضیه سریال افسانه های اسپایدرویک است که از کتاب های فانتزی محبوب برای مخاطبان جوانی که به دنبال ماجراجویی در کنار موضوعات مرتبط خود و خانواده هستند، اقتباس شده است. این سریال با هشت قسمت، بینندگان را دعوت می کند تا در سالن های جادوی هنسون پرسه بزنند و کشف کنند که چه رازهایی از دید پنهان مانده است.

 

نقد و بررسی سریال The Spiderwick Chronicles افسانه های اسپایدرویک

زیر پوست شهر چه می گذرد؟

چه افسون های عجیبی در انتظار خانواده گریس در خانه جدیدشان است؟ هنگامی که جرد متوجه سوسو زدن های غیبی در اطراف هنسون می شود، متوجه می شود که نه تنها به حواس خود بلکه به جایگاه خود در خانواده اش باید شک کند. این نوجوان ناامید تلاش می کند تا خواهر و برادرش را به دیدگاه هایی که مدت هاست او را متمایز کرده ایمان بیاورند. به نظر نمی رسد خواهرش مالوری، که روی کمال تمرکز دارد، و برادر آسان گیرش سایمون، که اکنون جذب کالیوپ تازه وارد شده است، نظر او را داشته باشند. فقط عمه بزرگش لوسیندا است که به خاطر رؤیاهای خود محبوس شده است و ادعاهای جرد را جدی می گیرد.
جرد و لوسیندا با هم کار می کنند تا حقیقت هنسون را کشف کنند. صداهای عجیب، جرد را به سمت گنجینه های پنهان اتاق زیر شیروانی هدایت می کند و ساکنان جادویی مانند تایمبلتاک تایمبلتاک را به نمایش می گذارد. اما نیروهای شوم در شهر نیز به جنبش افتاده اند و مولگارث تهدیدآمیز با نقشه های خودش وارد شهر می شود. وقتی جرد سرنخ هایی را که جدش آرتور اسپایدرویک به جا گذاشته است، دنبال می کند، مولگارث شروع به مسموم کردن ذهن ها و دستکاری اطرافیان جرد می کند. سایمون خود را تحت تأثیر دروغ های هیولا می بیند، موضوعی که همه آنها را به خطر می اندازد.

 

مضامین سریال The Spiderwick Chronicles

در زیر پوست ماجراجویی فانتزی، مضامین عمیق تری نهفته است که با هر کودکی که در مسیر خودیابی است همزاد پنداری می کند. زمانی که جرد با بیگانگی ناشی از انحرافش از هنجارهای مورد انتظار روبرو می شود، داستان بارها و بارها به مفاهیم یافتن جایگاه خود در خانواده باز می گردد. تناسب او به عنوان یک دروغگوی محض توسط بستگانش رد می شود و اکنون نمی دانند چگونه به پسری که زمانی می شناختند، نگاه کنند. فقط کافی است صحنه های آغازین املاک و جنگل های پرپیچ و خم هنسون را تماشا کنید تا ببینید که برای ساختن دنیایی مسحورکننده چقدر تلاش صورت گرفته است. سالن های در حال فروپاشی عمارت اسپایدرویک با جذابیت وهم آوری زنده می شوند، از درختان میوه سمی که در سالن های شلوغ گرفته تا گذرگاه های دور افتاده که اشاره ای به تاریخ های ناگفته دارند. فراتر از دیوارهای فرسوده، جنگل های زمردین انبوه به عنوان افسانه ای پراکنده زیر درختان را پوشانده است، جایی که الف ها ممکن است دور از دید نور ماه به رقص درآیند.

 

بازیگران برتر سریال افسانه های اسپایدرویک

قدرت یک داستان در شخصیت های آن نهفته است و اسپایدرویک در هیچ زمینه ای به اندازه بازیگرانش نمی درخشد. رفتار حیله گرانه کریستین اسلیتر را در نظر بگیرید، با کلماتی ابریشمی و زمزمه های شیطانی، او در اینجا هیولایی است که فریب می دهد و اغوا می کند، آنهم بدون اینکه از جلوه بشریش دور شود حتی زمانی که جنون گسترده می شود و ترس حاکم. به همین ترتیب استعدادهای جوان در قلب داستان خارق العاده هستند. لیون دنیلز، جرد را با شور و شکنندگی عیان آغشته می کند. با تنش هایی که در زیر سطح می جوشند، تلاش او برای القای مناظر عجیب و غریب ستودنی است. نوا کاترل با صراحت دلسوزانه به عنوان خواهر سیمون که بین آشفتگی دوقلوها و هجوم افسون تازه وارد سرگردان شده، به زیبایی تعادل برقرار می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The Spiderwick Chronicles به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای بدون سانسور آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید