نقد و بررسی فیلم The Underdoggs آندرداگز (توسری خورها) 2024

توسط Alireza

معرفی فیلم The Underdoggs آندرداگز (توسری خورها یا سگ های بازنده) 2024

خب، این منظره ای است که معمولاً در یک فیلم نمی بینیم و این انکارِ خاص،درست در ابتدای فیلم The Underdoggs به طور جسورانه ای نمایش داده شده است. توجه کنید؛ این یک فیلمبا هنرپیشگیِاسنوپ داگ است و تقریباً هر کلمه ای که از ابتدا تا انتها گفته می شود در طیف «ناسزا» قرار می گیرد. این اسنوپ کلاسیک ماست و او بدون عذرخواهی تا انتها به سبک خود وفادار می ماند. اجازه دهید صادقانه پیش برویم؛ تلاش سیستم رده بندی سنی هالیوود برای محافظت از حساسیت های ظریف در عصرِ دسترسی آنلاین تا حدودی بیهوده است و کسی به رده بندی سنی توجه نمی کند یا اگر هم بکند، فقط باید فیلم را تنها ببیند. سازندگان فیلم آندرداگز این واقعیت را در انکارِ اولیه خود تصدیق می کنند و می دانند که دیگر، بچه های امروزی از قبل به خوبی با این کلمات ناشایست آشنا هستند، شاید خیلی بیشتر از بزرگسالان. فیلم The Underdoggs به کارگردان چارلز استون خود را به عنوان یک کمدی ورزشی پرستاره معرفی می کند و بازیگران متنوع و پرجنب وجوشی با همراهی اسنوپ داگ، تیکا سامپتر، اندرو شولز، مایک اپس و جورج لوپز در آن حضور دارند. خط داستانی روایت رستگارانه بازیکن سابق NFL، جیسن جنینگز (اسنوپ داگ) را بررسی می کند که به مربی فوتبال جوانان تبدیل شده و تیم محروم خود را به سمت پیروزی هدایت می کند.

فیلم The Underdoggs

بررسی خط داستانی فیلم آندرداگز

در این فیلم، اسنوپ داگ نقش جیسن جنینگز، مربی یک تیم فوتبال آمریکایی در رده ی جوانان را بازی می کند که در آن بازیگران نوجوان آزادانه از زبان رنگارنگ و مرسومِ خود استفاده می کنند. ممکن است در ابتدا کمی غافلگیر کننده باشد، اما یک عنصر از جهان معاصر را به فیلم اضافه می کند، که منعکس کننده زبان رایج در دوران و علی الخصوص در میان نوجوانان امروزی است. ناسزاگویی را در این فیلم به آغوش بکشید. البته برخی از ما ایرانی ها در این امر ید طولایی داریم.

فیلم در مسیری بسیار آشنا پیش می رود. عنوان به خودی خود موضوع را نشان می دهد (معنی آندرداگز با یک g، سگ های بازنده یا توسری خور هاست) و به همین دلیل افراد ضعیف در کانون توجه فیلم قرار دارند. این فیلم از الگوی فیلم The Bad News Bearsپیروی می کند در حالی که بیسبال را با فوتبال آمریکایی عوض کرده و از بازیگران عمدتاً سیاه پوست و از قشر ضعیف جامعه در فیلم استفاده کرده است. هر نقطه از طرح داستان تا آنجا که امکان داشته باشد، قابل پیش بینی است، یعنی از چند فرسخ دورتر هم قابل مشاهده است، بسیار شبیه به یک ماهواره جاسوسی در آسمان.

فیلم The Underdoggs

الهام بخشی به سبک اسنوپ داگ

اما خب، روایت حول خط داستانی استانداردی متمرکز است: گروهی از بازنده ها و تو سری خور های ناجور و مربی ناجورتری که شانس خود را باخته، باخت هایی که برای تیم روی هم تلنبار شده اند و البته چهره های الهام بخشی که همه چیز را تغییر می دهند و در انتها یک مسابقه در اوج ابر ها. شخصیت اسنوپ از یک دیوانه ی خودخواه که همه آن را می شناسیم به یک الگو تبدیل می شود و او تیمش را به یک سلسله پیروزی الهام بخش سوق می دهد. در طول راه نیز او با یک عشق از دست رفته (تیکا سامپتر)، مادر مجردی که بچه اش ستاره بازی می شود، دوباره ارتباط برقرار می کند.در حالی که فیلم هیچ نکته ی غافلگیرکننده ای ندارد، اما با سهولتِ آشنایی پیشرفت می کند و بدون تعارف لذت بخش است. منبع اصلی سرگرمی از خود اسنوپ داگ نشأت می گیرد. اساساً با بازی کردن نسخه ای از خودش، عملکرد او با وجود هیاهوی مداوم و زیاده روی در مقادیر سخاوتمندانه ی ماری جوانا و باقی علوفه، سهولت و صمیمیت از او تراوش می کند. او ایرادات شخصیتش را می پذیرد و این مورد بر شیدایی او می افزاید و شخصیتی بزرگتر از زندگی را به تصویر می کشد که در عمارتی زندگی می کند که زیارتگاهی برای شکوه محو شده ی او است.

احیای شخصیت اسنوپ داگ در فیلم The Underdoggs

شخصیت اسنوپ که به دلیل تخلفات مختلف تقریباً از بین رفته و به خدمات اجتماعی محکوم شده است اما شخصیت اسنوپ داگ در فیلم به طرز طنز آمیزی از این هتک حرمت غمگین می شود. ارتباط شخصی اسنوپ با داستان، به دلیل مشارکت خارج از صفحه نمایشِ او با لیگ فوتبال جوانان، که در سال 2005 در لانگ بیچ تأسیس شد، به فیلم حسی صمیمانه می بخشد و این حقیقت بدون فیلتر در اختیار ماست.

نقد و بررسی فیلم آندرداگز

لیگ فوتبال آمریکاییِ اسنوپ داگ، توسط خواننده رپ معروف اکران شده است و فرصتی را برای کودکان قشر ضعیف فراهم می کند تا به این ورزش بپردازند. به گفته وب سایت رسمی فیلم، این فیلم بر ارزش های کار تیمی، اخلاق ورزشی خوب، نظم و احترام و دیگر چیزهای خوب تأکید دارد و این اعلامیه مطمئناً یک هدف نجیب و ارزشمند پشت خود دارد. البته تمام این ها حرف است و این اعلامیه را انگار برای فیلم The Underdoggs، یک کمدی ورزشی برای مرگِ مغزی ها که از لیگ جوانان الهام گرفته است، صادر نکرده اند.

این طرح یک برداشت کامل از The Mighty Ducksو چند نمایش مشابه دیگر است. ستاره سابق فوتبال جیسن جنینگز (اسنوپ داگ) دستگیر می شود و اما به جای رفتن به زندان، قاضی به او اجازه می دهد خدمات اجتماعی انجام دهد که این امر نیز مستلزم مربیگری او در یک تیم فوتبال آمریکایی، متشکل از بچه های لانگ بیچِ کالیفرنیا است. او ابتدا آن را جدی نمی گیرد، اما عزم بازیکنان جوان او را به خود می آورد. این فیلم با یک بازی قهرمانی اجباری و کلیشه ای به پایان می رسد، که دقیقاً همزمان با روزی است که جیسن یک پیشنهاد کاری دریافت می کند، پیشنهادی که می تواند حرفه ی او را احیا کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم The Underdoggsبدون سانسور به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید