نقد و بررسی سریال Ted Lasso تد لاسو

توسط Alireza

اگر قصد دانلود سریال تد لاسو را دارید باید این را بدانید: ‏مربی سودیکیس – که از یک شخصیت تمسخر آمیز در ووله‌های ‏NBC Sports‏ حذف شده؛ اکنون در یک ‏طرح داستانی خوب قرار گرفته است و در یک استادیوم خالی می نشیند در حالی که آهنگ غم انگیز مارکوس مامفورد ‏پخش می شود. حضور لاسو جلوه‌ای مقدس دارد، صندلی‌های آبی گرافیتی‌شده استادیوم را به صندلی‌های قرمز تمیز ‏تبدیل می‌کند و نوعی نفوذ را نشان می‌دهد. مهربانی او موج خودش را داراست و صندلی های رنگی نامش را مانند ‏نقشه هجی کرده اند.

 

نقد و بررسی سریال Ted Lasso تد لاسو

معرفی سریال Ted Lasso

سریال تد لاسو یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام ورزشی آمریکایی است که توسط جیسون سودیکیس، بیل لارنس، برندن هانت و جو کلی ساخته شده است، این داستان بر اساس شخصیتی است که سودیکیس برای اولین بار در یک سری تبلیغات برای پوشش NBC Sports از لیگ برتر انگلیس به تصویر کشیده. تد لاسو، یک مربی فوتبال آمریکایی است که برای مربیگری یک تیم فوتبال واقعی انگلیسی استخدام می شود با این نیت مخفیانه که بی تجربگی او آن را به شکست می کشاند، اما رهبری ساده و خوش بینانه او به طور غیرمنتظره ای موفق آمیز می شود. اولین فصل ده قسمتی سریال در 14 آگوست 2020 در Apple TV+ با سه قسمت و پس از آن قسمت های هفتگی برای اولین بار پخش شد. فصل دوم 12 قسمتی در 23 ژوئیه 2021 پخش شد. در اکتبر 2020، این سریال برای فصل سوم تمدید شد که در 15 مارس 2023 پخش شده است.

 

نقد و بررسی سریال Ted Lasso تد لاسو

بررسی عملکرد سریال تد لاسو

این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، آن هم با ستایش خاص برای ایفای نقش های بازیگرانش (به ویژه سودیکیس، هانا وادینگهام، و برت گلدشتاین)، طنز، نویسندگی، مضامین و لحن نشاط آورش. در میان جوایز دیگر، فصل اول آن نامزد 20 جایزه Primetime Emmy شد که به پر نامزدترین کمدی فصل اول در تاریخ جایزه امی تبدیل شد. سودیکیس، وادینگهام و گلدشتاین برای بازی هایشان برنده شدند و این سریال برنده جایزه امی 2021 برای سریال کمدی برجسته شد. سودیکیس همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد – سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی و جایزه انجمن بازیگران برای بازی برجسته توسط یک بازیگر مرد در یک سریال کمدی شد.

 

خلاصه داستان سریال Ted Lasso

تد لاسو، مربی فوتبال کالج آمریکایی، به طور غیرمنتظره ای برای مربیگری یک تیم خیالی لیگ برتر فوتبال انگلیس، AFC ریچموند، با وجود اینکه تجربه مربیگری فوتبال را ندارد، استخدام می شود. مالک تیم، ربکا ولتون، Lasso را استخدام می کند به این امید که او به عنوان وسیله ای برای گرفتن انتقام از مالک قبلی تیم، شوهر سابق خیانتکارش، شکست بخورد. با این حال، جذابیت، شخصیت و شوخ طبعی تد شروع به جذب ربکا، تیم و کسانی می کند که در مورد انتصاب او شک داشتند.

 

بررسی شخصیت های سریال تد لاسو

جیسون سودیکیس در نقش تد لاسو، مربی فوتبال آمریکایی است که تیم کالج خود را به مسابقات دسته دوم می رساند. وی برای مربیگری یک تیم فوتبال واقعی یا ساکر در سطح اول لیگ انگلستان (ای اف سی ریچموند) انتخاب می شود. او در ابتدا به عنوان یک دلقک دیده می شود اما باهوش تر از آن است که به نظر می رسد. او عاشق مربیگری است و بیشتر از اینکه به برد یا باخت اهمیت دهد به احساسات دوستانش و هوادارن فوتبال اهمیت می دهد و دوست ندارد که کسی را ناراحت کند. هانا وادینگهام در نقش ربکا ولتون، مالک جدید AFC ریچموند است که در نتیجه طلاق از همسرش می خواهد تیم را منحل کند زیرا این تنها چیزی بود که همسر سابقش دوست داشت. جرمی سوئیفت در نقش هیگینز، مدیر اجرایی تیم که به خانم ولتون کمک می کند تا تیم را خراب کند. او آرام آرام با دیدن کارها و روشهای تد لسو دلسوز او می شود و طرف او را می گیرد. فیل دانستر در نقش جیمی تارت، ستاره جوان و درحال ظهور ریچموند است که به طور قرضی از تیم منچستر سیتی جذب شده است. او شخصیتی خودخواه و مغرور دارد که فقط خودش را می بیند و به هیچ کدام از بازیکنان تیم و سرمربی احترام نمی گذارد. تد لسو برای احیای ای اف سی ریچموند سعی در تغییر شخصیت او دارد تا به تیم کمک کند.برت گلدشتاین در نقش روی کنت ستاره سابق باشگاه هایی همچون چلسی، ستاره ای پیر و غالباً عصبانی با کوله باری از تجربه و افتخارت که سال ها پیش عناوین بزرگی را از آن خود کرده است و کم کم به پایان فوتبالش نزدیک می شود، او در طول سریال مدام با جیمی تارت ستاره جوان تیم بحث و جدل دارد.

 

نقد و بررسی سریال تد لاسو

گردآورنده بررسی Rotten Tomatoes، بر اساس 74 بررسی، با میانگین امتیاز 8.2/10، 92% تایید را گزارش کرده است. اجماع منتقدان این وب سایت می گوید: «گرم و جذاب، اگر نگوییم خنده دار، تد لاسو با خوش بینی بی امان و یک بازی جذاب از جیسون سودیکیس، مقدمه تبلیغی خود را کامل می کند». نظر متاکریکت، بر اساس 21 بررسی، نشان دهنده بررسی های به طور کلی مطلوب است.

کریستن بالدوین از اینترتینمنت ویکلی به سریال نمره A- داد و نوشت: «هیچ چیز مهم و خاصی در مورد نحوه اجرای داستان تد لاسو وجود ندارد، اما نمایش، ترکیبی از کارهای مضحک در محل کار، محتوای ورزشی احساساتی، و عاشقانه است که این سریال را به صورت غیرقابل انکار برنده می کند.  آلن سپین وال با بررسی سریال برای رولینگ استون، سریال را به عنوان بسیار دوست داشتنی توصیف کرد، اما گفته بیشتر یک کمدی فرضی است تا یک کمدی واقعی و گفته که شوخی در فیلمنامه وجود دارد.” و امتیاز 3/5 را به آن داده. بنجامین لی در متنش برای The Guardian آورده: “نمایش بدی نیست اما واقعاً هیچ چیز خاصی ندارد” و گفت که برخی از طنز های آن ریشه در برخی سوالات مشکوک و ناراحت کننده دارد.

فصل دوم تد لاسو با استقبال منتقدان روبرو شد. Rotten Tomatoes بر اساس 124 بررسی، با میانگین امتیاز 8.6/10، 98 درصد تاییدیه را گزارش کرده است. اجماع منتقدان این وب‌سایت می‌گوید: «فصل دوم تد لاسو به اندازه گرفتن یک بیسکویت شیرین از یک دوست، یک پیروزی و حس خوبی است که به نقاط قوت سریال کمک می‌کند و در عین حال به تیم حامی خود زمان بیشتری در زمین می‌دهد».متاکریکت در قبال فصل دوم با میانگین وزنی، امتیاز 85 از 100 را بر اساس 35 بررسی شایسته دریافت تحسین جهانی می داند.

در Rotten Tomatoes، فصل سوم Ted Lasso بر اساس 86 بررسی، با میانگین امتیاز 7.75 از 10، 89٪ محبوبیت دارد. اجماع منتقدان این وب‌سایت می‌گوید: «فصل سوم و احتمالاً پایانی تد لاسو زمان می‌برد تا جایگاه خود را پیدا کند، اما بینندگان صبور که به آن باور دارند، متوجه می‌شوند که همچنان از مربی مانند همیشه قدردانی می‌کنند.» Metacritic به فصل سوم میانگین امتیازی ۷۳ داده است. این سایت بر اساس 30 بررسی، سریال را عموماً مطلوب دانسته است. علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال Ted Lasso با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید