دوران نقاهت جامعه پس از کرونا، موضوع اصلی پرداخته شده در فیلم اتکا به خود

فیلم Self Reliance

توسط Alireza

معرفی فیلم Self Reliance 2023

زیر ژانرِ «اولین کارگردانی یک بازیگر کمدیِ خوب» می تواند یک میدان مین باشد. این مورد که در ازای هر فیلم کلاس هشتم، حدود دوازده فیلم بهشت احمق ها وجود دارد؛ نشان دهنده ی این است که مهارت های یک بازیگر و مجری با استعداد لزوماً روی صندلی یک کارگردان هویدا نمی شوند. پیچیده تر از این مورد، ژانر رو به زوال «کمدی لا کوید» است، فیلم هایی که معمولاً توسط کمدین های لس آنجلس ساخته می شوند و سعی می کنند تا حدی عمیق در مورد نیاز به ارتباط انسانی بپردازند، فیلم هایی که همگی در خانه هایشان در اوایل دهه 2020 فیلمبرداری شده اند. فیلم اتکا به خود، اولین فیلم از ستاره فیلم دختر جدید و مینکس، جیک جانسون، دقیقاً با تمِ بیماری کووید تعریف نشده است، او سال ها این مفهوم را دنبال می کرده اما همه گیری و قرنطینه های متعاقب کرونا باعث شده تا او یک فرصت عالی برای ساختن آن از طریق حس عمیقش از پوچ گرایی همگانی و دوری از انزوا پیدا کند.

 

بررسی روند داستان Self Reliance

جانسون که نویسندگی و کارگردانی را برعهده دارد، در نقش تامی نیز بازی می کند، یک مرد سفیدپوست غمگین و بیحال که در حال عبور از زندگی میانسالی اش در لس آنجلس است. او در یک دفتر غیرقابل توصیف مشغول یک کار کسالت بار است. او هنوز از پایان رابطه 23 ساله خود با دختر رویاهایش (ناتالی مورالس) غمگین است. زندگی او یک روال کسل کننده دارد. بنابراین وقتی بازیگر، اندی سامبرگ (با بازی خودش) سوار بر یک لیموزین از او می خواهد که بپرد بالا، شانه هایش را بالا می اندازد و می گوید باشه.

مشخص می شود که سامبرگ استخدام شده است تا تامی را به سوله ای دورافتاده ببرد که در آن چند گرینلندی با موهای بلوند در آن زمین یک بازی مرگ راه انداخته اند: او قرار است در محبوب ترین برنامه تلویزیونی واقعیت مجازی در دارک وب شرکت کند، جایی که باید 30 روز تحت تعقیب یک گروه شکارچی ناپیدا که سعی می کنند او را بکشند، زنده بماند. او همیشه برای سرگرمی این مخاطبان ناشناس با دوربین دنبال خواهد شد. تنها موردی که او را نجات می دهد این است که شکارچیان نمی توانند جان کسی به غیر از او را به خطر بیندازند. بنابراین اگر او در نزدیکی شخص دیگری باشد، در امان است. اگر او این ماه را پشت سر بگذارد، یک میلیون دلار پاداش خواهد گرفت.

 

دوران نقاهت جامعه پس از کرونا، موضوع اصلی پرداخته شده در فیلم اتکا به خود 2023

به نظر می آید که کار آسانی باشد، نه؟ او فقط باید در تمام ساعات روز در تماس نزدیک با افراد دیگر باشد. اما فیلم اتکاء به خود و شخص جانسون معتقدند که این کار آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست، به ویژه برای آن دسته از ما که احساس می کنیم زندگی مان را در حاشیه دنبال می کنیم. پس از چند روز پارانویای فزاینده مبنی بر اینکه همه اطرافیانش می توانند یکی از قاتلان باشند، تصمیم می گیرد از خانواده اش کمک بخواهد. اما مشکل اینجاست که دوری تامی از آن ها در طول آن سال ها و تلخی ناشی از رها شدن توسط پدرشان (کریستوفر لوید) باعث می شود، مادر و خواهرش (مری هالند و امیلی همپشایر) آن قدر به او شک داشته باشند که نتوان روی آن نقشه حساب کرد.

 

ارتباط تامی و جیمز، بهترین عنصر فیلم Self Reliance

بنابراین، تامی باید به غریبه ها روی آورد تا نیاز بودن با یک نفر را برآورده کند، جایی که فیلم اتکا به خود جالب ترین ایده های خود را در مورد ارتباط انسانی و نیاز به دور کردن خود از چیزهای آشنا درک می کند. اول، او یک آدم را از خیابان پیدا می کند و نامش را «جیمز» می گذارد و او را برای همراهی استخدام می کند که همین مسئله او را تحت الشعاع قرار می دهد. این دو موفق می شوند و دوستی غیرمنتظره آنها به راحتی جذاب ترین عنصر فیلم است. سپس، آگهی کریگزلیست که در جستجوی دیگر شرکت کنندگان بالقوه است، او را به سمت مدی پرشور (آنا کندریک) هدایت می کند، یک فرد تنهای دیگر که دنبال فردیست تا باقی رقابت را نیز از سر بگذراند.

در اصل، فیلم اتکا به خود مانند تمثیلی است از روشی که بسیاری از ما مجبور شدیم این تار عنکبوت که بر اثر کوید به وجود آمده را با تعامل اجتماعی پس از دو سال قرنطینه در خانه هایمان از بین ببریم. این لحظات به نظر آموزشی می رسند، اما بیش از حد در آن ها اغراق نمی شود، بازی بازیگران در حدی متعادل پیش می روند، به غیر از زمانی که مدی از ذوق طبیعی خود استفاده می کند تا تامی را از منطقه امنش خارج کند. این فیلم در بعضی جاها کمی بیش از حد شبیه فیلم Garden State است، اما جانسون به طور هوشمندانه یک لایه به اندازه کافی تیره و تار را روی دینامیک فیلم قرار می دهد تا از تبدیل کل فیلم به یک رام کام ساده جلوگیری کند.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی Self Reliance

مشکلات زمانی پیش می آیند که جانسون در خودِ نقش آفرینی اش گم می شود، به وضوح ایده های زیادی در مورد اینکه مسابقه واقعاً چه می تواند باشد یا چه تأثیری می تواند بر تامی داشته باشد، وجود دارد، اما این فیلم هرگز به هیچ یک از آنها کاملا متعهد نمی شود و این سؤال پیش می آید که آیا این یک بازی مرگ یا زندگی واقعی است؟ اگر چنین است، لحظه های خطر به طرز ملموس وجود ندارند، حتی وقتی جانسون به عنوان کارگردان تشخیص می دهد که تماشای تحت تعقیب بودن او می تواند خنده دار باشد.

این فیلم به عنوان یک کمدی، در یافتن جوک‌های غیرتکراری، با تکیه بر شخصیت لاکونیک جانسون و یک سری موارد تبلیغاتی گسترده به نظر کمی ناتوان است. حضور بازیگرانی مانند اندی سامبرگ و وین برادی در نمایش خیلی اثربخش نیست. یک سری لحظات سرگرم کننده در فیلم اتفاق می افتند و از آنها استقبال می‌شود، اما این لحظات بسیار کم اتفاق می‌افتند. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Self Reliance به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید