معرفی بهرترین فیلم های کمدی 2023

ژانر کمدی که مخاطبان جهانی خود را در هر گوشه ای از جهان سرگرم می کند و همیشه محبوب بوده است. وقتی صحبت از صنعت فیلم می شود نیز، فیلم های کمدی از این قاعده مستثنی نیستند. بخشی از چیزی که این مقوله را بسیار عالی می کند این است که چگونه می توان آن را به راحتی با ژانرهای دیگر ترکیب کرد و منجر به تولید  زیر ژانر های تراژیک کمدی، کمدی تاریک و سایر اشکال طنز شد. ما نیز در انیمه لیست تصمیم گرفتیم فهرستی از برترین فیلم های کمدی سال 2023 تهیه کنیم تا کمی به شما در مورد انتخاب این ژانر از فیلم ها کمک کرده باشیم.

 

  1. فیلم Poor Things

مانند بسیاری از فیلم های این فیلمساز یونانی، فیلم بیچارگان لحظاتی عجیب را به ارمغان می آورد که مدت ها پس از پخش تیتراژ در مجذوب کردن بینندگان موفق عمل می کند. داستان به یک زن جوان دوره ویکتوریایی یعنی بلا باکستر (اما استون در یکی از به یاد ماندنی ترین و احتمالا چالش برانگیزترین نقش هایش) می پردازد که توسط دانشمندی (ویلم دافو) پس از خودکشی دوباره زنده می شود. او سپس با یک وکیل (مارک روفالو) فرار می کند تا اودیسه خودشناسی اش را آغاز کند.

 

  1. فیلم Barbie

جدیدترین فیلم گرتا گرویگ، داستان کلیشه ای ‏سفر باربی با بازی مارگو رابی را پس از مواجهه با یک بحران هویت ناگهانی از باربیلند به دنیای واقعی نشان می دهد، فیلم باربی پرفروش ترین فیلم سال 2023 با بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان بوده و از طریق یک روایت واقعا سرگرم کننده و طراحی تولیدی باورنکردنی اهمیت خودشناسی را به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم The Holdovers

فیلم جدید الکساندر پین یعنی فیلم جاماندگان که در دهه 1970 در ماساچوست اتفاق می افتد، یک معلم تاریخ بداخلاق (پل جیاماتی) را در یک مدرسه شبانه روزی معروف در نیوانگلند دنبال می کند. او مجبور می شود در تعطیلات کریسمس در آکادمی بماند تا از دانش آموزانی که جای دیگری برای رفتن ندارند مراقبت کند. او با یک دانش آموز (دومینیک سسا) و یک مادر غمگین (داوین جوی راندولف) پیوند نامحتملی برقرار می کند. این فیلم پر از لحظه های خنده دار و گرما بخش است.

 

  1. فیلم Are You There God? It’s Me, Margaret

این اقتباس بزرگ از رمان مهم جودی بلوم در سال 1970 به همان نام به کارگردانیِ کارگردان با استعداد، کلی فرمون کریگ است که ثابت کرده در ژانر فیلم های بلوغ متخصص است. داستان فیلم مارگارت 11 ساله (ابی رایدر فورتسون) را دنبال می کند که پس از زندگی در نیویورک مجبور می شود در حومه نیوجرسی ساکن شود. مارگارت دوران بلوغ را با دوستان جدید در مدرسه ای جدید طی می کند و اغلب با تکیه بر حمایت مادرش (ریچل مک آدامز) که او نیز با مسائل مربوط به خودش دست و پنجه نرم می کند زندگی جدیدی را شروع می کند.

 

  1. فیلم American Fiction

فیلم کاملاً قانع کننده داستان آمریکایی، روایتگر داستان نویس و پروفسور سیاه پوست سرخورده ای است که در اقدامی هجوآمیز، کتابی بر اساس کلیشه های عجیب و رایج سیاه می نویسد تا بلکه شانسی برای انتشار و کسب شهرت و تحسین داشته باشد. جفری رایت، تریسی الیس راس، ایسا رای و استرلینگ کی براون در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. داستان آمریکایی نخستین تجربه کارگردانی بلند جفرسون به شمار می رود که در جشنواره ها یکی از برترین فیلم های کمدی سال 2023 شناخته شده است.

 

  1. فیلم Asteroid City

فیلم شاعرانه و علمی تخیلی شهر سیارکی که در سال 1955 در یک شهر بیابانی خیالی در آمریکا می گذرد و داستان نویسنده (ادوارد نورتون) درباره پدری غمگین (جیسون شوارتزمن) را دنبال می کند که با خانواده اش (جیک رایان، الا فاریس، گریسی فاریس و ویلان فاریس) به یک شهر کوچک بیابانی سفر می کند تا برای رقابت در یک رویداد رصد ستارگان مربوط به نوجوانان شرکت کنند.

 

  1. فیلم May December

از دیدگاه بیننده به ویژه با توجه به تاریخ آزاردهنده ای از یک زندگی واقعی که الهام بخش آن است، فیلم May December در ابتدا به نظر می رسد دور از کمدی باشد. هر چه نباشد، به معنای واقعی کلمه در مورد فریب کودکان است. این فیلم یک زوج متاهل (جولیان مور و چارلز ملتتون) را بیست سال پس از گذشتن از رابطه عجیب و غریبشان که سر و صدا ایجاد کرده بود به تصویر می کشد. پیوند آنها زمانی مورد آزمایش قرار می گیرد که یک بازیگر (ناتالی پورتمن) برای تحقیق در مورد فیلمی در مورد گذشته آنها باید در کنار آنها بماند.

 

  1. فیلم Beau Is Afraid

جدیدترین اثر آری آستر با ژانر های درام، ترسناک و کمدی وارد عرصه ای تراژیک می شود. این فیلم پوچ گرایانه اضطراب آور مرد میانسالی پر از اضطراب (واکین فینیکس) را دنبال می کند که برای رسیدن به خانه مادرش (پاتی لوپون) سفری کابوس وار را آغاز می کند. در حالی که فیلم بیو می ترسد بهترین فیلم آستر تا به امروز نیست و یک فیلم سورئال است که به سختی همه را به خود جلب می کند، با این وجود، تلاشی محکم در ژانر کمدی است.

 

  1. فیلم Bottoms

با حضور دو تا از خوش آتیه ترین ستاره های جوان نسل ما، فیلم باتمز یکی از بزرگترین شگفتی های 2023 در ژانر کمدی بود. این فیلم LGBTQ+ روی دو دختر تمرکز دارد که یک باشگاه مبارزه راه اندازی می کنند تا راهی برای ارتباط با چیرلیدرها داشته باشند. در حالی که این نقشه در ابتدا کار می کند، پی جی و جوزی تلاش می کنند تا زمانی که نقشه آنها لو می رود راهی برای خروج پیدا کنند.

 

  1. فیلم Flora and Son

درام دل انگیز فلورا و پسر بر مادر مجردی به نام فلورا (ایوهیوسون) و پسر 14 ساله ی سرکشش، مکس (اورن کینلان) متمرکز است. این فیلم از John Carney که در دوبلین اتفاق می افتد، بینندگان را دعوت می کند تا زمانی که دو شخصیت در رابطه ای دارک و تیره پیش می روند، با آن دو همراه باشند و نشان می دهد که موسیقی چگونه این دو نفر را بهم پیوند می دهد و در نتیجه زخم های عاطفی آنها را التیام می بخشد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های کمدی 2023 به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)