دانلود فیلم
Beverly Hills Cop پلیس بورلی هیلز 1

551 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 192561
10
/
7.3
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Beverly Hills Cop (پلیس بورلی هیلز 1) بدون سانسور با زیرنویس فارسی
دانلود فیلم Beverly Hills Cop (پلیس بورلی هیلز 1) بدون سانسور با زیرنویس فارسی

خلاصه فیلم پلیس بورلی هیلز 1984

در آخرین عملیات غیرمجاز کارآگاه پلیس دیترویت، اکسل فولی، جوان، بی پروا و در عین حال با تجربه، زمانی که دو افسر یونیفرم پوش مداخله می کنند، خشمگین می شود، که منجر به تعقیب و گریز با سرعت بالا در شهر می شود که باعث خسارت گسترده می شود.  مافوق او، بازرس داگلاس تاد، اکسل را به خاطر رفتارش توبیخ می کند و تهدید می کند که اگر راهش را در مورد نیرو تغییر ندهد، اخراج خواهد کرد. اکسل به آپارتمانش می رسد و متوجه می شود که توسط دوست دوران کودکی اش، مایکل (مایکی) تاندینو، به آن نفوذ کرده است...

 

عوامل ساخت فیلم Beverly Hills Cop 1984

فیلم پلیس بورلی هیلز (Beverly Hills Cop) یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی، اکشن و پلیسی محصول کشور آمریکاییست. این فیلم در سال 1984 به کارگردانی مارتین برست، فیلمنامه دانیل پتری جونیور، داستان دانیلو باخ و دنیل پتری جونیور و با بازی ادی مورفی در نقش اکسل فولی، یک پلیس باهوش دیترویت است که به  بورلی هیلز کالیفرنیا برای حل قتل بهترین دوستش می رود. این اولین فیلم در مجموعه پلیس بورلی هیلز، مورفی را به یک ستاره بین المللی رساند، برنده جایزه انتخاب مردم برای «فیلم سینمایی مورد علاقه» شد و نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و اسکار بهترین فیلم نامه اصلی در سال 1985 شد. این یک فیلم بلاک باستر فوری بود که تحسین منتقدان را دریافت کرد و 234 میلیون دلار در باکس آفیس داخلی آمریکای شمالی به دست آورد و آن را به پردرآمدترین فیلم اکران شده در سال 1984 در ایالات متحده تبدیل کرد. فیلم Beverly Hills Cop با بودجه ساخت ۱۳ میلیون دلاری موفق به فروش ۳۱۶ میلیون دلاری در گیشه جهانی شد. علاوه بر استالونه و رورک، بازیگران دیگری که برای نقش اکسل فولی در نظر گرفته شدند عبارتند از: ریچارد پرایور، آل پاچینو و جیمز کان. نقش اکسل فولی به هریسون فورد پیشنهاد شد اما آن را رد کرد. پیش نویس نهایی فیلمبرداری فیلمنامه، که به طور گسترده با نظرات مورفی اصلاح شد، تا روز شروع تولید کامل نشد. بودجه فیلم 14 میلیون دلار بود، از جمله 4 میلیون دلار برای مورفی، اما با حدود 13 میلیون دلار به پایان رسید.  تولید در ماه مه 1984 آغاز شد و تا تابستان ادامه یافت و بیشتر در لس آنجلس و اطراف آن انجام شد، اگرچه سکانس آغازین در طی چند روز در میشیگان، دیترویت و وین در نزدیکی آن فیلمبرداری شد.

 

عملکرد فیلم پلیس بورلی هیلز

فیلم Beverly Hills Cop پس از انتشار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.  جانت ماسلین از نیویورک تایمز نوشت: «در فیلم پلیس بورلی هیلز ادی مورفی بهترین کار را انجام می دهد: بازی در نقش زیرک ترین، شیک ترین و سریع ترین فرد افسرده در دنیای یک ثروتمند. ریچارد شیکل از مجله تایم نوشت که "ادی مورفی نوعی جذابیت گستاخ و خودپسند را تراوش کرد. نقش اصلی مورفی در فهرست 100 شخصیت برتر سینمای تمام دوران مجله امپایر در رتبه 78 قرار گرفت. همچنین مجله اینترتینمنت ویکلی، پلیس بورلی هیلز را در رتبه سوم بهترین فیلم کمدی ۲۵ سال اخیر قرار داد.  به گفته کریستوفر هیچنز، رمان‌نویس و شاعر بریتانیایی، کینگزلی آمیس، این فیلم را «یک شاهکار بی عیب» می دانست. برای دانلود فیلم Beverly Hills Cop با زیرنویس فارسی به پایین صفحه مراجعه کنید. وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes به صورت گذشته نگر نظرات 53 منتقد را جمع آوری کرد تا به فیلم امتیاز 83٪ را با میانگین امتیاز 7.3/10 بدهد. در سال 2003، این فیلم توسط نیویورک تایمز به عنوان یکی از 1000 فیلم برتر تاریخ انتخاب شد. دانلود فیلم Beverly Hills Cop 1984 به همه طرفداران هالیوود دهه هشتاد پیشنهاد میشه.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.