معرفی و دانلود بهترین سریال های آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی

بهترین سریال های آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی

پایان جهان نزدیک است، یا حداقل به نظر می رسد این یک هشدار است و می شود آن را از روی سیلِ سریال های تلویزیونی آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی که در چند دهه اخیر، به ویژه در پنج تا 10 سال گذشته منتشر شده اند، پیش بینی کرد. در هر یک از این سریال ها، جهان از طریق نوعی شرایط غم انگیز به پایان رسیده است: یک جنگ هسته ای، یک ویروس مرگبار، حمله ای از سوی بیگانگان و یا حتی کودتای زامبی ها. بهترین سریال های آخرالزمانی داستانی جذاب را با آرک های شخصیتی جذاب ترکیب می کنند. اکثر آنها حاوی احساسات پرشوری هستند و اغلب تا حدی باعث ناراحتی می شوند، در حالی که برخی برداشت طنز آمیزتری ارائه می دهند. بسیاری بر آخرالزمان به عنوان پس زمینه ای برای داستان بزرگ تری درباره وضعیت بشریت تمرکز می کنند. اما برترین سریال های تلویزیونی آخرالزمانی، طرفدارانی دارند که به محض اتمام یک قسمت یا فصل، مشتاق قسمت یا فصل های بیشتری هستند. انیمه لیست، فهرستی از این سریال های جذاب برای شما گردآوری کرده.

 

  1. سریال The Last of Us (2023-)

سریال لست آو آس، تمام چیزی بود که در سال 2023 هر کسی می توانست درباره آن صحبت کند، به ویژه از اجرای پدرو پاسکال و بلا رمزی. او نقش جوئل را بازی می کند، یک بازمانده سرسخت در دنیایی پسا آخرالزمانی که در اثر یک عفونت قارچی انبوه ایجاد شده است. در همین حال، بلا هم الی را بازی می کند، دختر جوانی که اعتقاد بر این است که گزند عفونت مصون است و احتمالاً درمان آن را با خود دارد. زمانی که از جوئل خواسته می شود الی را به مکانی امن منتقل کند، جوئل خودداری می کند. اما این زوج سفری پر از خطر و پر از لحظات احساسی پدر و دختری را آغاز می کنند.

 

  1. سریال Fallout (2024-)

بر اساس فرنچایزی از بازی های ویدیویی به همین نام، سریال Fallout در آینده ای اتفاق می افتد که جامعه پناهگاه های زیرزمینی معروف به Vaults را ساخته و در آن ها زندگی می کنند. جوامع مختلف با یکدیگر تجارت می کنند، اما زمانی که یک رویداد غم انگیز رخ می دهد، زنی جوان به نام لوسی (الا پورنل) تصمیم می گیرد برای یافتن پدر گمشده خود به سطح زمین سفر کند. علیرغم خطرات و وضعیت زمین بایر، بالای زمین جمعیت بالایی از دیگران دارد. اما لوسی در کنار جایزه بگیر جهش یافته ی غول (والتون گوگینز) کشف می کند که این دیگران، خیلی مهمان نواز نیستند.

 

  1. سریال The Walking Dead (2010-2022)

چیزی که طرفداران در مورد مردگان متحرک دوست دارند این است که با پیشرفت داستان، خطرات ناشی از مردگان متحرک در دنیای جدید که توسط یک ویروس ایجاد شده است از خطرات ناشی از سایر انسان ها کمتر و کمتر می شود. داستان گروه اصلی بازماندگان را دنبال می کند، افرادی که از هر طبقه ای دور هم جمع می شوند و به دنبال سرپناه، منابع و حفاظت هستند. تعیین اینکه به چه کسی اعتماد کنیم دشوار است و با ظاهر شدن دشمنان سرسخت، گروه باید تصمیم بگیرد که چگونه با آنها رفتار کند و زنده بماند.

 

  1. سریال The Walking Dead: The Ones Who Live (2024)

یکی دیگر از اسپین آف های دنیای مردگان متحرک و آخرین نسخه منتشر شده، یعنی مردگان متحرک، آنهایی که زنده اند، رکوردهایی را در شبکه AMC جابجا کرد و تحسین های زیادی را دریافت کرد. داستان 13 سال پس از آخرالزمان زامبی ها رخ می دهد که در آن یک ویروس همه را آلوده می کند به طوری که وقتی می میرند، تبدیل به مرده های گوشتخوار می شوند. این سریال دو شخصیت اصلی را دنبال می کند، ریک (اندرو لینکلن) و میشون (دانای گوریرا) که تلاش می کنند دوباره متحد شوند.

 

  1. سریال Silo (2023-)

خیلی ها نمی دانند که سریال سیلو در واقع بر اساس یک سه گانه رمان ساخته شده است. این داستان برداشتی جالب از آخرالزمان است که در آن وقایع بالای زمین منجر به ساخت یک سیلو غول پیکر زیرزمینی شده است که در آن بازماندگان ساکن هستند. اما مانند جوامع قبلی ساکن زمین، سیلو نیز طبقه بندی شده، طبقه کارگر در سطوح پایین زندگی می کند و نخبگان جامعه بالا و بالاتر. وقتی دوست جولیت (ربکا فرگوسن) در شرایط مشکوکی کشته می شود، متقاعد می شود که همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. او با کلانتر هلستون (دیوید اویلوو) همکاری می کند تا بفهمد واقعاً چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 

  1. سریال Twisted Metal (2023-)

در دنیای آخرالزمانی که در سریال فلز درهم تنیده شاهد هستیم، جهان به یک زمین بایر وسیع تبدیل شده است و گروه های مختلفی مناطق مختلف را تصرف کرده اند و سفر از یکی به دیگری را تقریباً به خطری عظیم تبدیل کرده اند. جان دو (آنتونی مکی) از فراموشی رنج می برد و چیز زیادی از زندگی اش قبلاً به خاطر نمی آورد. اما او با ماشین خود «اِولین» به عنوان یک شیرفروش بسیار مورد توجه کار می کند که به گروه ها کمک می کند تا با حمل و نقل کالاها از یک جامعه به جامعه دیگر مبادله کنند.

 

  1. سریال Sweet Tooth (2021-)

این سریال که تا حدی توسط رابرت داونی جونیور تهیه شده است، دارای یک فرضیه جالب است که به موجب آن پایان جهان منجر به ظهور نوزادانی شده است که به عنوان انسان و حیوان دورگه متولد شده اند. گاس (کریستین کانوری) در مرکز نمایش قرار دارد، یک کودک 10 ساله که بخشی از آن انسان است و بخشی دیگر گوزن. پس از مرگ پدرش، او برای یافتن مادر گمشده اش راهی سفر می شود.

 

  1. سریال The 100 (2014-2020)

بازماندگان جوانِ سریال صد، 100 سال پس از یک رویداد آخرالزمانی زندگی می کنند. این بازماندگان در فضا زندگی می کردند، اما اکنون زمان آن رسیده است که تلاش کنند تا دوباره در زمین زندگی کنند. گروهی برای انجام این کار فرستاده می شوند که همگی از بزهکاران نوجوان تشکیل شده اند. با این حال، هنگامی که آنها به زمین می رسند، متوجه می شوند که نوادگانی از بازماندگان آن رویداد در حال حاضر روی زمین زندگی می کنند.

 

  1. سریال The Leftovers (2014-2017)

این یک درام فراطبیعی است که به طور گسترده دست کم گرفته شده است، سریال بازماندگان سال ها پس از یک رویداد آخرالزمانی به نام خروج ناگهانی شروع می شود که منجر به ناپدید شدن اسرارآمیز دو درصد از جمعیت جهان شد. افرادی که باقی می مانند به عنوان باقی مانده ها شناخته می شوند و سریال تلاش آنها برای زنده ماندن را در میان این سردرگمی و فقدان دنبال می کند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)