معرفی و دانلود برترین سریال های سیتکام دوران

معرفی ژانر و سبک سیتکام – سیتکام به چه معنی است؟

از زمانی که یادمان می آید، کمدی های سیتکام یکی از ابزارهای اصلی تلویزیون برای خنداندن مردم بوده اند. همه دوست دارند گاهی از ته دل و یک دل سیر بخندند و برخی از پزشکان نیز استدلال می کنند که انسان ها هر از چند گاهی به قهقهه زدن نیاز دارند؛ اصلاً از قدیم گفته اند که خنده بر هر درد بی درمان دواست و با توجه به اینکه کمدی های سیتکام منبعی قابل اعتماد و محبوب از سرگرمی های طنزآمیز هستند، در طول چند دهه اخیر سیتکام های عالی زیادی ساخته شده اند. کلمه sitcom مخفف کمدی موقعیت است و در اصل به معنای نمایشی است که در آن یک گروه از شخصیت ها به طور مداوم در موقعیت های سرگرم کننده درگیر می شوند. برای رتبه بندی بهترین کمدی های سیتکام تمام دوران در زیر، این اصطلاح به طور ضعیف به کار گرفته شده، زیرا در واقع، برخی از نمایش های زیر به ژانرهای دیگر از جمله درام منشعب می شوند. انیمه لیست، فهرستی از بهترین سیتکام های تاریخ را برای شما عزیزان فهرست کرده است. لازم به ذکر است که این لیستِ محبوب ترین سریال های سیتکام نیست و نباید از نبود اسم سریال محبوبتان در آن ناامید شوید.

 

  1. سریال The Simpsons (1989 – )

سریال سیمپسون ها در تمام 30 سال اجرای خود یک نمایش کاملاً عالی نبوده است. هم فصل های شگفت انگیز و هم فصل های نسبتاً معمولی در سریال سیمپسون ها ‏وجود داشته است. این سریال خیلی بیشتر از چیزی که انتظار داشته ادامه پیدا کرده است و قسمت های بیشتری هنوز در راه است. اما همین سیمپسون ها در زمان اوج خود، یکی از بی نظیرترین کمدی ها بود.

 

  1. سریال I Love Lucy (1951 – 1957)

وقتی نوبت به ارزیابی مهم ترین کمدی های سیتکام در سال های اولیه این قالب می رسد، هیچ کدام نمی توانند کاملاً با «من لوسی را دوست دارم» همخوانی داشته باشند. میراث آن سریال بر همه آنها سایه افکنده است. این اولین کمدی سیتکام بود که در مقابل تماشاچی و استودیو زنده فیلمبرداری شد، و اولین باری بود که گروهی مناسب از بازیگران را در خود داشت، دو موردی که اغلب به عنوان اصلی ترین عناصر کمدهای سیتکام دیده می شوند.

 

  1. سریال M*A*S*H (1972 – 1983)

اگرچه سایر کمدی های سیتکام در دهه های گذشته هنوز از بسیاری جهات پابرجا هستند، اما تعداد کمی از آنها تأثیری را که M*A*S*H تا به امروز داشته، دارند. مسلماً هنگام صحبت در مورد کمدی های سیتکام و تعریف کننده ژانر، به راحتی می توان کلمه «پیشگامانه» را برای این سریال به کار برد، اما وقتی صحبت از M*A*S*H به میان می آید، چنین تمجیدی واقعاً به نظر می رسد.

 

  1. سریال Seinfeld (1989 – 1998)

به راحتی می توان دید که سریال سینفلد این ایده را ایجاد می کند که کمدی های سیتکام می توانند کمی تیره تر شوند و ایده آلیسم یا امید بسیار کمی برای شخصیت هایش داشته باشند. در حالی که این سریال به هیچ وجه نمایش افسرده کننده ای نیست، اما شخصیت های اصلی اصلاً آدم های خوبی نیستند.

 

  1. سریال The Mary Tyler Moore Show (1970 – 1977)

این سریال با محوریت زنی مستقل به نام مری ریچاردز، که به جای محدود شدن به انجام کارهای خانه مانند بسیاری از شخصیت های زن در کمدی های سیتکام، بیشتر روی شغلش تمرکز داشت. با این پیش فرض، تماشای نمایش مری تایلر مور که راه را برای سایر کمدی ها و حتی نمایش های جدی تر در آینده هموار می کند تا تمرکز بیشتری بر شخصیت های زن داشته باشند و کارهای متنوع تری را به آن ها بدهد، آسان است.

 

  1. سریال Fleabag (2016 – 2019)

اگرچه سریال Fleabag شبیه چیز دیگری نیست، می توان گفت به نوعی ژانرشکن است. نامیدن Fleabag فقط به عنوان یک کمدی سیتکام کاملاً دقیق نیست. این سریال، کاراکتر اصلی خود را در موقعیت های دشوار دائمی قرار می دهد، و بسیار خنده دار است… اما ارائه این سریال در میان سایر کمدی ها کاملاً منحصربه فرد است و همچنین گاهی فوق العاده تاریک و حتی گاهی سنگین است.

 

  1. سریال Arrested Development (2003 – 2019)

سریال پرورش شکست خورده که در ابتدا برای سه فصل تقریباً عالی بین سال های 2003 و 2006 پخش می شد، مسلماً در اوج خود به خوبی در مورد کمدی های سیتکامِ پیرامونِ خانواده های ناکارآمد بود. آن خانواده، بلوث ها بودند، با هر شخصیتی که به شیوه خود عامل هرج و مرج بود و سوء استفاده های آنها در زندگیشان منجر به نمایشی شد که در آن به ندرت 10 ثانیه بدون اتفاق خنده دار می گذشت.

 

  1. سریال The Dick Van Dyke Show (1961 – 1966)

در حالی که این سریال به هیچ وجه اولین سیتکام تحسین شده نیست، نمایش دیک ون دایک در مقایسه با کمدی هایی که در دهه 1950 محبوبیت داشتند، یک گام رو به جلو برای این ژانر را نشان می داد. بدون اغراق می توان نمایش دیک ون دایک را یکی از کمدی های تعیین کننده دهه 1960 نامید و به خاطر میراث و اهمیت تاریخی اش ارزش تجلیل را دارد، حتی اگر اکنون مانند 60 سال پیش جذابیت نداشته باشد.

 

  1. سریال Curb Your Enthusiasm (2000 – )

حس شوخ طبعی منحصر به فرد، تاریک و در عین حال قابل دسترس لری دیوید در سریالی به نام زیاد ذوق زده نشو، به نمایش گذاشته می شود، نمایشی که در آن او نسخه ای نیمه داستانی از خودش را بازی می کند که در دنیایی زندگی می کند که به زبان ساده، از او متنفر هستند. در نمایش، لری می تواند یک آدم تند باشد و در بیشتر مواقع باعث بدبختی خودش می شود، اما از منظر بخت و اقبال نیز بدشانس است و دائماً تقریباً با همه، عمدا یا غیر آن، دشمنی می کند.

 

  1. سریال South Park (1997 – )

درک میراث انیمیشن پارک جنوبی در این مرحله بسیار دلهره آور است، چرا که این سریال عظیم است و برای مدت طولانی در حال اجرا بوده و کارهای زیادی انجام داده است. انیمیشن عمداً خام و ساده آن به این معنی است که اپیزودها را می توان با سرعت نسبی ساخت و باعث می شود پارک جنوبی همیشه سریع تر از اکثر کمدی ها به برخی رویدادهای سیاسی و فرهنگی بپردازد و در این فرآیند، اغلب پیش بینی های غیرعادی دقیقی درباره آینده انجام می دهد.

علاقمندان می توانند جهت دسترسی و دانلود برترین سریال های سیتکام به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن ها لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان