دانلود فیلم
Indiana Jones and the Dial of Destiny ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت

1359 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 127260
10
/
6.7
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny (ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت) بدون سانسور با زیرنویس فارسی
دانلود فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny (ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت) بدون سانسور با زیرنویس فارسی

خلاصه فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny 2023

در سال 1944، نازی ها ایندیانا جونز و باسیل شاو، باستان شناس آکسفورد را دستگیر می‌کنند. یورگن وولر، اختر فیزیکدان، به مافوق خود اطلاع می دهد که لنس جعلی است، اما نیمی از شماره گیری ارشمیدس، مکانیزم آنتی کیترای ساخته شده توسط ارشمیدس ریاضی دان باستانی سیراکوزایی را پیدا کرده است که شکاف های زمانی را آشکار می کند و امکان سفر در زمان را فراهم می کند. جونز به داخل قطاری پر از آثار باستانی غارت شده فرار می کند و باسیل را آزاد می کند...

 

عوامل ساخت فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

فیلم ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت (به انگلیسی: Indiana Jones and the Dial of Destiny) یک فیلم سینمایی در ژانر اکشن، ماجراجویی محصول کشور آمریکا است. این فیلم در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی جیمز منگولد منتشر شده است که به همراه جز باترورث، جان هنری باترورث و دیوید کوپ آن را نوشته است. این فیلم دنباله ای بر فیلم ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین (2008) و همچنین پنجمین و آخرین قسمت از مجموعه فیلم های ایندیانا جونز است. با حضور هریسون فورد (در نقش آفرینی نهایی خود از شخصیت)، جان ریس دیویس و کارن آلن به ترتیب در نقش ایندیانا جونز، سالاه و ماریون ریونوود، هنرنمایی می کنند. داستان این فیلم در سال 1969 اتفاق می افتد و ایندی و دختر خوانده اش هلنا را دنبال می کند که سعی می کنند یک مصنوع قدرتمند را قبل از یورگن وولر، دانشمند نازی نازی که قصد دارد از آن برای تغییر نتیجه جنگ جهانی دوم استفاده کند، پیدا کنند. فیلم Dial of Destiny تنها فیلم از این مجموعه است که نه توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده و نه توسط جورج لوکاس طراحی شده است و هر دو به عنوان تهیه کننده اجرایی فعالیت می کنند. همچنین این تنها فیلم از این سری است که توسط پارامونت پیکچرز توزیع نمی‌شود، زیرا استودیو والت دیزنی لوکاس، فیلم را به دست آورد و حقوق فیلم برای دنباله های بعدی را خریداری کرد.  پارامونت حقوق توزیع چهار فیلم اول و اعتبار باقی مانده را حفظ می کند. برنامه ریزی برای پنجمین فیلم ایندیانا جونز به اواخر دهه 1970 برمی گردد، زمانی که قراردادی با پارامونت برای تولید چهار دنباله برای فیلم Raiders of the Lost Ark (1981) منعقد شد. لوکاس در سال 2008 شروع به تحقیق در مورد ابزارهای داستانی بالقوه برای فیلم پنجم کرد و در نهایت Koepp برای نوشتن فیلم در سال 2016 استخدام شد. تاریخ اکران برای سال 2019 تعیین شد که پس از آن به دلیل بازنویسی ها و همه گیری COVID-19 چندین بار به تعویق افتاد. در سال 2018، جاناتان کاسدان جایگزین Koepp شد و در نهایت پروژه را ترک کرد. اسپیلبرگ در ابتدا قرار بود کارگردانی کند اما در سال 2020 از سمت خود کنار رفت و منگولد جای او را گرفت.  فیلمبرداری در ژوئن 2021 در مکان های مختلف از جمله بریتانیا، ایتالیا و مراکش آغاز شد و در فوریه 2022 به پایان رسید. جان ویلیامز، آهنگساز قدیمی فرانچایز، برای آهنگسازی و اجرای موسیقی فیلم بازگشت.

 

عملکرد فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

فیلم ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت خارج از رقابت در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در 18 مه 2023 به نمایش درآمد و در 30 ژوئن توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز در ایالات متحده اکران شد.  این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد و 379 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و به یک شکست گیشه تبدیل شد به دلیل گزارش عدم جذابیت گسترده برای تماشاگران سینما، بودجه کلی گران و در نتیجه ضرری 100 میلیون دلاری برای آن به همراه داشت. آن را به یکی از بزرگترین شکست‌های مالی دیزنی از زمان فیلم جان کارتر در سال 2012 تبدیل کرد. برای دانلود فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny با زیرنویس فارسی به پایین صفحه مراجعه کنید. در وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny موفق به دریافت امتیاز تایید 69 درصد از 397 نقد، با میانگین نمره 6.4/10 شد. انجمن وب سایت راتن تومیتوز درمورد این فیلم نوشتند: «به اندازه ماجراجویی های قبلی هیجان‌انگیز نیست، اما عجله نوستالژیک دیدن دوباره هریسون فورد در صحنه به ایندیانا جونز و Dial of Destiny کمک می کند تا چند قطعه نهایی از گنج سینمایی را پیدا کنند.» دانلود فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny به طرفداران سری فیلم های ایندیانا جونز پیشنهاد میشه‌. متاکریتیک، بر اساس 65 منتقد، امتیاز 58 از 100 را به فیلم اختصاص داده است که نشان دهنده "بررسی های مختلط یا متوسط" است.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.