دانلود فیلم
Enter the Dragon

554 تعداد بازدید
User 1
10
/
8
AnimeList Rating
User 108106
10
/
7.6
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Enter the Dragon
دانلود فیلم Enter the Dragon

خلاصه فیلم اژدها وارد می شود

لی، یک رزمی کار و مربی بسیار ماهر از هنگ کنگ، توسط Braithwaite، یک مامور اطلاعاتی بریتانیا که در حال تحقیق درباره یک جنایتکار مظنون به نام هان است، ملاقات می کند.  لی متقاعد می شود تا در یک تورنمنت هنر های رزمی برجسته در جزیره خصوصی هان شرکت کند تا شواهدی را جمع آوری کند که دخالت هان در قاچاق مواد مخدر و فحشا را ثابت کند.  کمی قبل از عزیمت، لی همچنین متوجه می شود که مردی که مسئول مرگ خواهرش، اوهارا است، به عنوان محافظ هان در جزیره کار می کند. همچنین روپر، یک معتاد به قمار بدهکار و ویلیامز کهنه سرباز جنگ ویتنام نیز در این رقابت می جنگند.

 

عوامل ساخت فیلم Enter the Dragon 1973

فیلم اژدها وارد می شود (به چینی: 龍爭虎鬥) یک فیلم هنر های رزمی در ژانر اکشن، جنایی و درام محصول سال ۱۹۷۳ هنگ کنگ به کارگردانی رابرت کلوز، نویسندگی مایکل آلین استدر این فیلم شاهد بازی بروس لی، جان ساکسون و جیم کلی هستیم. این آخرین حضور کامل لی قبل از مرگش در 20 ام ژانویه 1973 در سن 32 سالگی بود. این فیلم محصول مشترک آمریکا و هنگ کنگ بود و در نوزدهم آگوست 1973 در لس آنجلس نمایش داده شد، یک ماه پس از مرگ لی.  تخمین زده می شود که فیلم بیش از 400 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشته باشد (تخمین زده می شود معادل بیش از 2 میلیارد دلار تعدیل شده بر اساس تورم در سال 2022!) این فروش هنگفت در مقابل بودجه ۸۵۰ هزار دلاری اون به وقوع پیوست. این فیلم با کسب بیش از 400 برابر بودجه خود، یکی از سودآورترین فیلم های تمام دوران و همچنین موفق ترین فیلم هنرهای رزمی است. فیلم Enter the Dragon به طور گسترده ای به عنوان یکی از بزرگترین فیلم های هنرهای رزمی در تمام دوران در نظر گرفته می شود. در سال 2004، توسط کتابخانه کنگره برای نگهداری در فهرست ملی فیلم ایالات متحده به عنوان "از نظر فرهنگی، تاریخی، یا زیبایی شناختی مهم" انتخاب شد. موفقیت آن منجر به مجموعه ای از تولیدات مشابه با ترکیب هنرهای رزمی و ژانرهای blaxploitation شد. مضامین آن باعث ایجاد بحث های علمی در مورد تغییراتی شد که در جوامع آسیایی پس از استعمار پس از پایان جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. اژدها وارد می شود همچنین یکی از تاثیر گذارترین فیلم های اکشن تمام دوران در نظر گرفته می شود، که موفقیت آن به علاقه مندی جهانی به هنر های رزمی و همچنین الهام بخشیدن به آثار تخیلی متعدد، از جمله فیلم های اکشن، نمایش های تلویزیونی، بازی های اکشن، کتاب های کمیک، مانگا و انیمه کمک کرد.

 

عملکرد فیلم Enter the Dragon 1973

به دلیل موفقیت فیلم های قبلی اش، برادران وارنر در سال 1972 شروع به کمک به بروس لی برای ساخت این فیلم کردند. این فیلم با بودجه تولید محدود 850000 دلار تولید شد. سکانس های مبارزه توسط خود بروس لی اجرا شد. عنوان فیلمنامه در ابتدا خون و فولاد نام داشت. صحنه ای که در آن لی بیان می کند که سبک او «مبارزه بدون جنگ» است بر اساس حکایتی معروف مربوط به سامورایی قرن شانزدهم تسوکاهارا بوکودن است. پس از انتشار، این فیلم در ابتدا نقد های متفاوتی از چندین منتقد دریافت کرد. این فیلم در نهایت مورد استقبال بیشتر منتقدان قرار گرفت و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 1973 شناخته می شود. منتقدان از فیلم Enter the Dragon به عنوان "یک تریلر کم هزینه تر از جیمز باند"،  "بازسازی دکتر نو" با عناصر فو مانچو یاد کرده اند. بسیاری از روزنامه ها و مجلات تحسین شده فیلم را بررسی کردند. Variety آن را "غنی در فضا"، موسیقی را "یک دارایی قوی" و فیلمبرداری را "جالب" توصیف کرد. نیویورک تایمز نقد بسیار خوبی به فیلم داد: "تصویر به طرز ماهرانه ای ساخته شده و به خوبی مشبک شده است.» فیلم اژدها وارد میشود در وب سایت جمع آوری نقد و بررسی Rotten Tomatoes بر اساس نقد 73 منتقد، با میانگین نمره 7.70/10، موفق به دریافت امتیاز 88 درصد تایید شد.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.