دانلود فیلم
Goldfinger جیمز باند: گلدفینگر

530 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 196339
10
/
7.7
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Goldfinger (گلدفینگر) بدون سانسور با زیرنویس فارسی - جیمز باند
دانلود فیلم Goldfinger (گلدفینگر) بدون سانسور با زیرنویس فارسی - جیمز باند

خلاصه فیلم Goldfinger 1964

پس از تخریب یک آزمایشگاه مواد مخدر در آمریکای لاتین، مامور MI6 جیمز باند تعطیلات خود را در ساحل میامی به سر می برد. مافوق او، ام، از طریق مامور سیا، فلیکس لیتر، باند را راهنمایی می کند تا فروشنده شمش، اوریک گلدفینگر را در هتل آنجا ملاقات کند. باند متوجه می شود که گلدفینگر در یک بازی جین رامی پر مخاطره، با کمک کارمندش، جیل مسترسون، از راه دور تقلب می کند...

 

عوامل ساخت فیلم Goldfinger 1964

فیلم Goldfinger یک فیلم سینمایی جاسوسی محصول سال 1964 و سومین قسمت از سری جیمز باند است که توسط Eon Productions ساخته شده است، با بازی شان کانری در نقش مامور خیالی MI6 جیمز باند.  این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته یان فلمینگ در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است.  در این فیلم آنر بلکمن در نقش پوسی گالور و گرت فروبه در نقش شخصیت اصلی اوریک گلدفینگر و شرلی ایتون در نقش جیل مسترسون بدبخت بازی می کنند. فیلم گلدفینگر توسط آلبرت آر. بروکلی و هری سالتزمن تهیه شد و اولین فیلم از چهار فیلم باند به کارگردانی گای همیلتون بود. در داستان فیلم، باند در حال تحقیق درباره قاچاق طلا توسط غول طلای اوریک گلدفینگر است و در نهایت نقشه های گلدفینگر برای آلوده کردن انبار شمش ایالات متحده در فورت ناکس را کشف می کند. گلدفینگر اولین فیلم پرفروش باند با بودجه ای برابر با دو فیلم قبل، یعنی 3 میلیون دلار بود. فیلمبرداری اصلی از ژانویه تا ژوئیه 1964 در بریتانیا، سوئیس و ایالات متحده انجام شد. گلدفینگر به عنوان فیلمی در فرنچایز معرفی شد که جیمز باند "در کانون توجه قرار می گیرد".  انتشار آن منجر به تعدادی کالای تبلیغاتی با مجوز شد، از جمله یک ماشین اسباب‌بازی استون مارتین DB5 از Corgi Toys که به پر فروش ترین اسباب بازی سال 1964 تبدیل شد. بسیاری از عناصر معرفی شده در فیلم در بسیاری از فیلم های بعدی جیمز باند ظاهر شدند، مانند استفاده گسترده از فناوری و ابزار توسط باند، چندین منطقه و زبان خارجی جدا بود.

 

عملکرد فیلم Goldfinger

فیلم گلدفینگر اولین فیلم باند بود که برنده اسکار (برای بهترین تدوین صدا) شد و با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد. این فیلم یک موفقیت مالی بود و در عرض دو هفته بودجه خود را جبران کرد و بیش از 125 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. در سال 1999، این فیلم در فهرست 100 فیلم برتر بریتانیایی BFI که توسط موسسه فیلم بریتانیا تهیه شده بود، در رتبه 70 قرار گرفت. گرد آورنده نقد فیلم Rotten Tomatoes امتیاز 99% و میانگین امتیاز 8.6/10 را بر اساس 69 نقد می دهد. انجمن منتقدان این وب سایت درمورد فیلم جیمز باند 3 نوشتند: «فیلم Goldfinger جایی است که جیمز باند همانطور که می شناسیم مورد توجه قرار می گیرد – یکی از معروف ترین خطوط ۰۰۷ و طیف گسترده‌ای از گجت ها که تبدیل به مجموعه خواهند شد.» در مراسم اسکار 1965، نورمن وانستال برنده جایزه اسکار بهترین ویرایش جلوه های صوتی شد و گلدفینگر را به اولین فیلم باند تبدیل کرد که جایزه اسکار را دریافت کرد. جان بری نامزد جایزه گرمی برای بهترین موسیقی فیلم شد و کن آدام برای بهترین کارگردانی هنری بریتانیا (رنگی) نامزد آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) شد، جایی که او همچنین برنده جایزه بهترین فیلم شد.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.