دانلود فیلم
Taken تیکن 1

568 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 617011
10
/
7.8
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Taken (تیکن 1) بدون سانسور با زیرنویس فارسی از لینک مستقیم
دانلود فیلم Taken (تیکن 1) بدون سانسور با زیرنویس فارسی از لینک مستقیم

خلاصه فیلم Taken 2008

برت سبز سابق و برایان میلز افسر سابق SIA تلاش می کنند تا با دختر 17 ساله اش، کیم، که با مادرش (همسر سابقش) لنور و ناپدری ثروتمندش، استوارت زندگی می کند، رابطه نزدیک تری برقرار کنند. کیم از او اجازه می خواهد تا با بهترین دوستش آماندا به پاریس سفر کند. او ابتدا قبول نمی کند چرا که نگران امنیت اوست، اما در نهایت تسلیم می شود. در فرودگاه، برایان متوجه می‌شود که کیم دروغ گفته است...

 

عوامل ساخت فیلم Taken 2008

فیلم Taken (همچنین با نام 96 ساعت و گروگان شناخته می شود) یک فیلم سینمایی در ژانر اکشن و هیجان انگیز انگلیسی زبان محصول کشور فرانسه است. Taken به نویسندگی لوک بسون و رابرت مارک کامن و کارگردانی پیر مورل است که در سال 2008 منتشر شد. لیام نیسون، مگی گریس، فامکه جانسن، کیتی کسیدی، لیلاند اورسر و هالی والانس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. نیسون نقش برایان میلز، افسر سابق سیا را بازی می کند که پس از ربوده شدن این دو دختر توسط قاچاقچیان انسان آلبانیایی در حین سفر به فرانسه در طول تعطیلات، تصمیم می گیرد دختر نوجوانش کیم (گریس) و بهترین دوستش آماندا (کسیدی) را ردیابی کند. بسون ایده فیلم Taken یک شب را در شام مطرح کرد و مورل بلافاصله به ایده پدری که برای محافظت از دخترش می جنگد وابسته شد. جف بریجز ابتدا برای نقش برایان میلز انتخاب شد، اما پس از اینکه او از پروژه کنار رفت، لیام نیسون این نقش را پذیرفت و تمایل داشت نقشی از نظر فیزیکی سخت تر از آنچه که قبلاً داشت بازی کند. نیسون در ابتدا فکر می کرد که این فیلم چیزی بیش از یک «جاده فرعی کوچک» برای حرفه اش نیست و انتظار داشت مستقیماً به صورت ویدیویی منتشر شود. در عوض، فیلم به تعریف حرفه نیسون ادامه داد و او را به عنوان یک ستاره اکشن معرفی کرد.

 

عملکرد فیلم Taken 2008

فیلم Taken در 27 فوریه 2008 در فرانسه توسط EuropaCorp و بعداً در ایالات متحده در 30 ژانویه 2009 توسط فاکس قرن بیستم منتشر شد. این فیلم در مقابل بودجه ساخت ۲۵ میلیون دلاریش بیش از 226 میلیون دلار فروخت. علیرغم نظرات متفاوت منتقدان، رسانه های متعددی از این فیلم به عنوان نقطه عطفی در حرفه نیسون یاد کردند که او را دوباره تعریف کرد و به یک ستاره فیلم اکشن تبدیل کرد. این اولین فیلم از مجموعه فیلم های Taken است و دو دنباله (Taken 2 و Taken 3) به ترتیب در سال‌های 2012 و 2014 اکران شدند. برای دانلود فیلم Taken 2008 با زیرنویس فارسی به پایین صفحه مراجعه کنید. یک سریال تلویزیونی در سال 2017 از شبکه NBC پخش شد و کلایو استاندن در آن نقش برایان میلز جوان‌تر را به تصویر کشید. در وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 177 نقد، با میانگین نمره 5.80/10، امتیاز تایید 59٪ را دارد. اجماع انتقادی این سایت نوشتند: «فیلم Taken غیرقابل انکار با اکشن نرم و روان است، اما تا حد زیادی یک تمرین بدون مغز است.» در متاکریتیک، این فیلم بر اساس 32 منتقد، امتیاز 50 از 100 را کسب کرده است که نشان دهنده «بررسی عموما مختلط یا متوسط» است. راجر ایبرت از شیکاگو سان تایمز دو ستاره و نیم از چهار ستاره را به فیلم Taken داد و نوشت: "بازبینی چنین فیلمی همیشه یک معما است. از یک طرف، مضحک است. از سوی دیگر، بسیار خوش ساخت است. لیام نیسون خشم شدید و بی‌رحمانه ای را برای شخصیت به ارمغان می آورد. دانلود فیلم Taken 2008 به طرفداران ژانر اکشن پیشنهاد ویژه میشه. ریچارد کورلیس از تایم گفت که این فیلم «هیچ چیز دیگری جز ضرب و شتم ده ها مرد بد و تبدیل یکی دیگر از افراد بد به جاده نیست.» واشنگتن پست این فیلم را به عنوان «یک تریلر کوچک رضایت بخش با عنوان حرفه ای تلخ توصیف کرد».

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.