دانلود فیلم
Daliland دالی لند

537 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 885
10
/
6
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Daliland (دالی لند) بدون سانسور با زیرنویس فارسی
دانلود فیلم Daliland (دالی لند) بدون سانسور با زیرنویس فارسی

خلاصه فیلم Daliland

در سال ۱۹۳۷، دستیار جوان یک گالری در پشت صحنه پرده‌برداری‌ها در گالری به ماجراجویی وحشتناک و خطرناک می‌پردازد و به نابغه سالخورده سالوادور دالی کمک می‌کند تا برای یک نمایش بزرگ و مهم در نیویورک آماده شود.

 

عوامل ساخت فیلم دالی‌لند

این اثر سینمایی اثر مشترک سه کشور آمریکا، انگلستان و فرانسه، بینشی سورئال از بن کینگزلی و ازرا میلر در مورد سالوادور دالی را ارائه میدهد. اولین نمایش جهانی این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. در نوامبر ۲۰۲۲، Magnolia Pictures حق پخش فیلم را به دست آورد. این فیلم در ۹ ژوئن ۲۰۲۳ اکران شد. این فیلم سینمایی پیش از اکران جهانی خود در سال ۲۰۲۲، در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، با نام Daliland و با کارگردانی ماری هارون(کارگردانی که اغلب با فیلم‌هایی مانند The Notorious Bettie Page یا American Psycho شناخته می‌شود) و به قلم جان والش و با بازی بازیگرانی چون بن کینگزلی(در نقش سالوادور دالی پیر) باربارا سوکووا(در نقش گالا، همسر سالوادور دالی) و ازرا میلر(در نقش سالوادور دالی جوان) معرفی شد و اثر سورئال زیبایی را درمورد زندگی سالوادور دالی هنرمند اسپانیایی رقم زد. کینگزلی در میانه صحبت‌هایش، تصویرهایی از خاطرات و ماجراهای قدیمی‌تر از دالی را رقم میزد، او بیان کرد که ترجیح داده است که بازیگر محتاطی نباشد و در عوض، بازیگری اهل ریسک باشد‌.
بن کینگزلی برای نقش آفرینی و به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی پیچیده همواره مورد تحسین واقع شده است، اما مهارت او برای بازی در نقش سالوادور دالی، چیزی بیشتر از آموزشات آکادمیک و تجربیات سابق بود، بلکه کینگزلی نقطه شروع کاراکترش را بر اساس "زبانش" بیان می‌کند و آن را به رفتار او، ذائقه و مزاج او در عشق، زندگی، غذا، شراب، و همه‌چیز تشبیه می‌کند.
و همچنین جسارت او برای زیر پا گذاشتن بسیاری از قوانین، انگیزه و مهارت این بازیگر را توضیح میدهد.
از دید جیمز -دستیار جوان گالری هنری Daliland-  این فیلم بر ازدواج و زندگی  مشترک دالی و همسرش گالا می‌‌پردازد. در این فیلم شاهد این خواهیم بود که ازدواج نسبتا متزلزل و ناپایدار آنها، شروع به نشان دادن پستی بلندی‌ها و شکاف‌ها و اختلافات خود می‌کند. میلر نقش نسخه جوان‌تر این هنرمند اسپانیایی را بازی می‌کند و صحنه‌هایی را با کینگزلی به اشتراک می‌گذارد.
همچنین در این فیلم بازیگران دیگری مانند روپرت گریوز در نقش دست راست این هنرمند اسپانیایی سالوادور دالی، کاپیتان مور، سوکی واترهاس در نقش جینستا و مارک مک کنا در نقش آلیس کوپر نقش آفرینی می‌کنند.

 

عملکرد فیلم دالی‌لند

این اثر درام و داستانی در نهایت توانست برنده جایزه The Golden Linden International Film Festival شود.
کمپانی Bankside Films مسئولیت فروش و درآمدزایی Daliland را بر عهده داشت و این فیلم توانست به درآمد $191,499 برسد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت جمع‌آوری نظرات و انتقادات Rotten Tomatoes، این فیلم توانست نقد مثبت ۴۷ درصدی منتقدان از میان ۳۶ منتقد را به همراه داشته باشد، همچنین در وب‌سایت imdb نیز توانست نمره ۶.۲/۱۰ را کسب کند.
در کل نظرات منتقدین درخصوص این فیلم به این صورت است که: "بن کینگزلی مقدار زیادی رنگ به پالت دالی‌لند اضافه می‌کند، ولی در نهایت با یک پرتره ناامید کننده از یک اثر بیوگرافی روبرو هستیم".
متاکریتیک هم امتیاز ۵۹ را به این فیلم اختصاص داد و در کل این فیلم از نظر اکثر منتقدین در رده متوسط قرار می‌گیرد.
برای دانلود فیلم Daliland با زیرنویس فارسی به پایین صفحه مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.