دانلود فیلم
First Blood اولین خون

490 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 268120
10
/
7.7
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم First Blood (اولین خون) بدون سانسور با زیرنوس فارسی
دانلود فیلم First Blood (اولین خون) بدون سانسور با زیرنوس فارسی

خلاصه فیلم First Blood 1982

جان رمبو، کهنه سرباز جنگ ویتنام، به دنبال یک رفیق قدیمی به خانه ای در دریاچه می رود، اما متوجه می شود که دوستش بیش از یک سال قبل از سرطان در اثر قرار گرفتن در معرض مامور نارنجی در طول جنگ درگذشت.  او بابت از دست دادن او به بیوه سرباز تسلیت می گوید و عکسی از این جفت و بقیه یگان آنها، تیم بیکر، به او می دهد. رمبو در ادامه سفر خود به شهر هوپ در واشنگتن می رسد...

 

عوامل ساخت فیلم First Blood 1982

فیلم First Blood (همچنین با نام فیلم Rambo: First Blood نیز شناخته می شود) یک فیلم سینمایی در ژانر اکشن محصول کشور آمریکا است. این فیلم در سال 1982 به کارگردانی تد کوچف و نویسندگی و بازی سیلوستر استالونه در نقش جان رمبو کهنه سرباز جنگ ویتنام است. ریچارد کرنا در نقش مرشد رمبو سم تراتمن و برایان دنهی در نقش کلانتر ویل تیزل بازی می کنند. این اولین قسمت از مجموعه رمبو است و پس از آن فیلم Rambo: First Blood Part II منتشر شد. این فیلم بر اساس رمان First Blood نوشته دیوید مورل در سال 1972 ساخته شده است که بسیاری از کارگردانان و استودیوها در دهه 1970 برای اقتباس های ناموفقی تلاش کرده بودند. در این فیلم، رمبو یک کهنه سرباز ویتنام است که دچار مشکل و سوءتفاهم شده است که باید به مهارت های رزمی و بقای خود تکیه کند، زمانی که یک سری اتفاقات وحشیانه منجر به زنده ماندن او از شکار گسترده پلیس و نیروهای دولتی در نزدیکی شهر کوچک خیالی هوپ، واشنگتن می شود.

 

عملکرد فیلم First Blood 1982

فیلم First Blood در 22 اکتبر 1982 در ایالات متحده اکران شد. نقدهای اولیه متفاوت بود، اما فیلم با فروش 156 میلیون دلاری موفق شد و سیزدهمین فیلم پرفروش گیشه داخلی و هفتمین فیلم پرفروش شد. فیلم پرفروش در سراسر جهان در سال 1985، همچنین اولین فیلم پرفروش هالیوودی بود که در چین اکران شد و رکورد بیشترین تعداد بلیت فروخته شده برای یک فیلم آمریکایی را تا سال 2018 داشت. برای دانلود فیلم First Blood 1982 با زیرنویس فارسی به پایین صفحه مراجعه کنید. از زمان اکران، این فیلم مجدداً توسط منتقدان مورد ارزیابی قرار گرفت و بسیاری نقش های آن را برجسته دونستند. موفقیت آن یک فرنچایز متشکل از چهار دنباله (نویسندگی مشترک و با بازی استالونه)، یک سریال تلویزیونی انیمیشن، یک مجموعه کتاب های کمیک، یک مجموعه رمان و چندین بازی ویدیویی ایجاد کرد. این فیلم نقدهای متفاوت تا مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد و سه بازیگر اصلی به را خاطر بازی شان تحسین کردند. راجر ایبرت در نقد خود نوشت که پایان فیلم را دوست ندارد، اما اضافه کرد که این فیلم "فیلمی بسیار خوب، با ریتم خوب و بازی خوب نه تنها توسط استالونه بلکه توسط کرنا و برایان دنهی" بود.  او اظهار داشت: «اگرچه تقریباً تمام First Blood غیرقابل قبول است، چون استالونه روی پرده است، ما بلیط آن را میخریم» و به فیلم سه ستاره از چهار ستاره داد. دانلود فیلم First Blood 1982 به طرفداران سیلوستر استالونه پیشنهاد میشه. جانت ماسلین، منتقد فیلم نیویورک تایمز، رمبو را یک "قهرمان خشن، چابک و چشم توخالی" توصیف کرد که به جای اینکه به عنوان یک سادیست یا یک شرور، به عنوان یک "قربانی شکنجه دیده، سوء تفاهم شده، به طرز شگفت انگیزی مدبر جنگ ویتنام به تصویر کشیده شود."  مازلین همچنین داستان فیلم را به دلیل «انرژی و نبوغ» آن تحسین کرد. در وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 49 نقد، با میانگین نمره 7.20 از 10، دارای امتیاز 86 درصد محبوبیت است. در متاکریتیک، این فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس 15 نقد گرفت که نشان دهنده "بررسی های عموما مطلوب" برای فیلم است.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.