دانلود فیلم
Orion and the Dark اوریون و تاریکی

471 تعداد بازدید
User 3
10
/
8
AnimeList Rating
User 11392
10
/
6.4
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود انیمیشن Orion and the Dark (اوریون و تاریکی) با زیرنویس فارسی
دانلود انیمیشن Orion and the Dark (اوریون و تاریکی) با زیرنویس فارسی

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Orion and the dark

پسری با تخیل فعال به نام «اوریون»، در سفری فراموش‌نشدنی در طول شب با دوست جدیدش، با ترس‌های خود روبرو می‌شود: موجودی غول‌پیکر و خندان به نام «تاریکی»!

 

عوامل فیلم انیمیشن Orion and the dark

«شان چارماتز» این فیلم انیمیشن را بر اساس فیلمنامه‌ای از «چارلی کافمن»، «اما یارلت» و «لوید تیلور» کارگردانی کرده است. اصلی‌ترین صداپیشه‌های این اثر «جیکوب ترمبلی»، «پاول والتر هاوزر» و «کالین هنکس» هستند. اوریون و تاریکی در 2 فوریه سال 2024 میلادی توسط شبکه چندرسانه‌ای نتفلیکس عرضه شده است.

 

نقد و بررسی فیلم انیمیشن شکارچی و تاریکی

«اوریون» پسر یازده ساله‌ای است که ترس‌های زیادی دارد. او در مورد هر اتفاق منفی‌ای که ممکن است رخ دهد نگران است. او همچنین در مدرسه توسط بچه‌ای به نام «ریچی» مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. «اوریون» بیشتر از همه، از تاریکی می‌ترسد. اما از آن‌جایی که «اوریون» به‌شدت در ترس‌هایش غرق شده است، «تاریکی» یک شب خودش را برای «اوریون» نمایان می‌کند و با او ملاقات می‌کند. اگر‌چه «تاریکی» ترسناک تلقی می‌شود، اما یک غول دوست‌داشتنی با لبخندی بزرگ بر چهره است، و از قضا احساساتی است!

به امید اینکه «اوریون» بر ترس خود از تاریکی غلبه کند، «تاریکی» از «اوریون» دعوت می‌کند تا یک شب به او بپیوندد تا ببیند یک شب برای «تاریکی» چگونه می‌گذرد. «اوریون» که در ابتدا تمایلی ندارد، در نهایت موافقت می‌کند. اگرچه او به زودی از تصمیم خود پشیمان می‌شود، اما گردش او به یک سفر شگفت انگیز اکتشافی تبدیل می‌شود.

«اوریون» با موجودات شبانه‌ی دیگر نیز ملاقات می‌کند: «خواب»، «بی‌خوابی»، «رویاهای شیرین»، «آرامش» و «صداهای غیر‌قابل‌توضیح». اگرچه ممکن است یک مخاطب کودک کاملاً این شخصیت‌ها را درک نکند، اما این فیلم انیمیشن داستان خود را به گونه‌ای منحصربه‌فرد روایت می‌کند که برای جوانان جذاب خواهد بود، حتی اگر آن‌ها به طور کامل متوجه نباشند که قصه درباره چیست. 

شخصیت‌ها خنده‌دار و دوست‌داشتنی هستند و انیمیشن از لحاظ بصری خارع‌العاده است، چراکه استودیوی سازنده‌ی آن Dreamworks است که همگی با آثار ماندگار آن آشنا هستیم. صداپیشه‌ها نیز عالی هستند و به شخصیت‌ها عمق بخشیده‌اند. این فیلم در هر سطحی کاملاً درخشان است و هر مخاطبی می‌تواند چیزهای زیادی از آن بیاموزد. با این‌که شاید شخصیت‌ها و قصه این انیمیشن تا حدی که باید خنده‌دار نباشد، اما بسیار سرگرم‌کننده است و درس‌های آموزنده‌ای برای کودکانی دارد که از تاریکی می‌ترسند. 

«جیکوب ترمبلی» در به تصویر کشیدن ترس «اوریون» از همه‌چیز ماهرانه عمل کرده است و در نمایش هیجان‌های کودکانه بسیار چشمگیر عمل می‌کند. «پل والتر هاوزر» شخصیت «تاریکی» را بسیار دوست‌داشتنی ساخت هسات و مفهومی را که برای خیلی‌ها ترسناک است، به یک غول دوست‌داشتنی با ترس‌ها و تردیدهای خودش تبدیل می‌کند.

فیلمنامه این اثر را «چارلی کافمن» نگاشته است، شخصی که سابقه زیادی در نوشتن فیلم‌ها و انیمیشن‌های محبوب دارد. کارگردانی این اثر نیز بر عهده «شان چارماتز» است، شخصی که اولین تجربه کارگردانی خود را ارائه می‌دهد. او همه‌چیز را در دنیای این انیمیشن به جنب و جوش وا می‌دارد و موفق می‌شود سبک انیمیشنی ویژه‌ی خودش را پیدا کند که نسبتاً بدیع و مهم‌تر از آن، واقعاً زیبا باشد. بهترین لحظات بصری این فیلم انیمیشن در شب رخ می‌دهد، زمانی که تمام داستان این اثر به جریان می‌افتد...

ما در همین صفحه، باکیفیت‌ترین نسخه‌های این فیلم انیمیشن را به همراه جدیدترین زیرنویس فارسی برای شما قرار داده‌ایم.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.