دانلود فیلم
Cabrini کابرینی

106 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 3857
10
/
7.8
IMDB Rating
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود فیلم Cabrini (کابرینی) به صورت رایگان بدون سانسور
دانلود فیلم Cabrini (کابرینی) به صورت رایگان بدون سانسور

خلاصه فیلم Cabrini


«فرانچسکا کابرینی» یک مهاجر ایتالیایی است که پس از مشاهده بیماری و فقر در محله‌های فقیرنشین نیویورک، سفری جسورانه را آغاز می‌کند تا شهردار متخاصم را متقاعد کند تا برای صدها کودک یتیم، مسکن و مراقبت‌های بهداشتی فراهم کند...

 

عوامل فیلم Cabrini

این فیلم در سال 2024 میلادی به کارگردانی «آلخاندرو مونته‌ورده» بر اساس متنی از «راد بار» و «آلخاندرو مونته‌ورده» تولید و پخش شده است. از اصلی‌ترین بازیگران این اثر می‌توانیم به «کریستیانا دل آنا»، «جان لیتگو» و «دیوید مورس» اشاره کنیم. رده‌بندی این فیلم 13+ سال است و 2 ساعت و 22 دقیقه زمان دارد.

 

نقد و بررسی «کابرینی»

شاید کمتر شخصیت تاریخی‌ای بتواند خودش را به پای «فرانچسکا کابرینی» برساند، زنی که به عنوان راهبه کاتولیک ایتالیایی، نه تنها یک یتیم‌خانه بی‌همتا را در نیویورکِ اواخر قرن بیستم تأسیس کرد، بلکه با قاطعیت شبکه‌ای جهانی از سازمان‌ها و خانه‌های خیریه را ایجاد کرد که زندگی هزاران نفر را تغییر داد. این زن در فضایی به شدت مردسالارانه که شهردار «گولد» ایجاد کرده، تمام توان خود را برای رسیدن به عدالت اجتماعی آرمانی‌اش به کار می‌گیرد و در این مسیر تمام خطرات را می‌پذیرد. در واقع کل فیلم به شکلی با‌طراوت، مانند تأییدی بر قدرت‌های منحصربه‌فرد زنانگی نقش‌آفرینی می‌کند و خط بطلانی بر روی تمام رفتارهای جنسیت‌زده می‌کشد، یعنی رفتارهایی که افراد را دائماً به دلیل جنسیتشان نادیده می‌گیرد، آن‌ها مجبور به پذیرش تحقیر می‌کند و به علت عدم وجود چند ماهیچه‌ی فیزیکی و داشتن روحیه‌ای عاطفی، همیشه به درخواست‌های آن‌ها جواب رد می‌دهد. 
حال و هوا و اتمسفر فیلم به لطف انتخاب دقیق تجهیزات فنی و همگونی آن‌ها در حوزه ترکیب‌بندی تصویر، به بهترین شکل بر روی داستان و مخاطب تأثیر می‌گذارد: کارگردان (مونته‌ورده) همراه فیلمبردارش (گورکا گونز آندرئو) توانسته تعداد بی‌شماری از ترکیب‌بندی‌های زیبا و نورپردازی‌های باشکوه کلاسیک را در سرتاسر فیلم ایجاد کند که بارقه‌هایی از نور و سایه‌ها را به کف تا سقف تصویر سینمایی فیلم پرتاب می‌کند و انرژی دنیای تئاتری قرن بیستم را درون رگ‌های مخاطب تزریق می‌کند. اگر نام «آلخاندرو مونته‌ورده» در گوش شما آشناست، احتمالاً به دلیل موفقیت فیلم‌های قبلی جنجالی این کارگردان در بازار فیلم آمریکا است. اما خوشبختانه این فیلم موفق می‌شود که خارج از دایره‌ی جنجال‌های پشت دوربین و یا اختلافات اخلاقی، داستان تاریخی خود را به گیراترین شکل ممکن روایت کند و با لحن جدی و در عین حال صادقانه‌اش، تأثیری مثبت بر وجدان مخاطبان بگذارد. این فیلم به شکلی فروتنانه، بینندگان معاصر را به چالش می‌کشد تا از خود بپرسند که می‌خواهند در چه نوع شهر، کشور یا حتی جهانی زندگی کنند. آیا به زندگی در دنیایی علاقه‌مندند که بر پایه خودخواهی بنا شده و یا به دنبال اجرای ارزش‌های برابرطلبانه‌ی اخلاقی‌ست؟ «کابرینی» و خواهرانش شدیداً به مورد دوم اعتقاد داشتند، در نتیجه چیزی را ساختند که یک‌بار برای همیشه وجدان تاریخی مردم نیویورک را تغییر داد و بستری فرهنگی برای حمایت‌های اجتماعی این کلان‌شهر شد. «کابرینی» به هیچ‌وجه یک فیلم کامل نیست، بلکه فیلمی با‌وقار است که تلاش‌های کمتر‌شناخته‌شده این زنان بی‌باک را ارج می‌نهد. برای دانلود این فیلم در انواع کیفیت‌ها به همراه زیرنویس فارسی اختصاصی و هماهنگ، فقط کافی‌ست بر روی لینک‌هایی که در این صفحه برایتان قرار داده‌ایم کلیک کنید.
 

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.