بهترین فیلم های اکشن سال 2023

بهترین فیلم های اکشن سال 2023

اگرچه سال 2022 دارای چند فیلم اکشن مهم مثل Top Gun: Maverick و RRR بود، اما سال 2023 شتاب حرکت را حفظ کرد. مثل همیشه، این ژانر، امسال نیز سینماها را پر کرد و میلیون ها نفر را پای تلویزیون ها نگه داشت؛ فرنچایزهای بزرگی مانند Fast & Furious، Mission: Impossible و Indiana Jones  فیلم های دیگری را عرضه کردند. وین دیزل تمام خانواده را گرد هم آورد، تام کروز روی صخره موتور سواری کرد و هریسون فورد با باستان شناس ماجراجوی مورد علاقه اش خداحافظی کرد. در انیمه لیست سعی بر آن داشته ایم تا فهرستی از برترین فیلم های اکشن 2023 گردآوری کنیم و آن را در اختیار مخاطبین عزیزمان قرار دهیم.

 

  1. فیلم Fast X

خانواده اکشن مورد علاقه همه، این بار با یک سر و صدای عجیب در فیلم سریع و خشن 10 بازگشته، و همانطور که می بینیم در این فیلم، دومینیک تورتو (دیزل) باید از خانواده اش در برابر دنته ریس (جیسون موموآ) که به دنبال انتقام مرگ پدرش و از دست دادن ثروت خانواده اش است، محافظت کند. آنقدر اکشن در این فیلم وجود دارد که Fast & Furious حتی اولین کلیف هنگر خود را برای قسمت بعدی تدارک دیده است.

 

  1. فیلم Godzilla Minus One

در یکی از ترسناک ترین ظاهرهای گودزیلا، فیلم Godzilla Minus One، محصول ژاپن یک داستان فوق العاده ی انسانی را نشان می دهد. این فیلم، کایجو یک مبارز کاماکازی در جنگ جهانی دوم را دنبال می کند که ارتش را رها می کند،  آن هم فقط برای اینکه با چیزی به شدت وحشتناک تر روبرو شود. فیلم گودزیلای جدید یکی از بهترین فیلم های سال 2023 بود.

 

  1. فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

انیمیشن Reboot Teenage Mutant Ninja Turtles نه تنها لاک پشت های Gen Z را به ما هدیه داد، بلکه یک کمدی اکشن از کل خانواده به ما داد. جکی چان صداپیشگی استاد اسپلینتر را بر عهده دارد، آیس کیوب تارهای صوتی خود را به یک مگس جهش یافته شرور قرض می دهد و پل راد در نقش مارمولک موندو گکو، هرچه صحنه است را از دیگران می رباید.

 

  1. فیلم Polite Society

در این فیلم اکشن مستقل جذاب، یک نوجوان بریتانیایی-پاکستانی رویای بدلکاری را در سر می پروراند و خواهر بزرگترش از کارهایش فیلمبرداری می کند. اما وقتی خواهرش با مردی که به صورت مشکوکی بی نقص است آشنا می شود، باید برای رهایی خواهر عزیزش بجنگد.

 

  1. فیلم Shin Kamen Rider

فیلم شین کامن رایدر که جشنواره ای از همه ی چیزهای پر ادا و اصول و باحال است، یک فیلم اکشن برای کسانی است که دلتنگ روزهای Power Rangers هستند. این فیلم به کارگردانی Hideaki Anno از انیمه Neon Genesis Evangelion، جدیدترین لایو اکشن ماجراجویی Kamen Rider است که در آن شاهد مبارزه ابرقهرمانان معروف ژاپنی هستیم.

 

  1. فیلم Creed III

مانند سیلوستر استالونه، مایکل بی. جردن متوجه شده برای اینکه برای Creed III تمام تلاش خود را بکند، باید خودش آن را کارگردانی کند. از نظر فنی نهمین فیلم از سری راکی، یعنی فیلم کرید 3، آدونیس کرید جردن را در تقابل با دوست سابق دوران کودکی خود با بازی جاناتان میجرز می بیند. اگرچه این فیلم، بین طرفداران راکی تفرقه افکن است، اما فیلم سوم کرید یکی از بهترین آثار فرنچایز راکی تا تاکنون است.

 

  1. فیلم John Wick: Chapter 4

کیانو ریوز برای فیلم John Wick: Chapter 4 که یکی از بهترین فیلم های اکشن سال 2023 است بازگشت و با یکی از بهترین بازیگران سینمای هنگ کنگ مبارزه کرد. شانگ چی به همراه هیرویوکی سانادا از Mortal Kombat و Bullet Train نقش شخصیت شرور فیلم چهارم را ایفا کردند. از بین تمام فیلم های اکشن که در سال ۲۰۲۳ اکران شده اند، همیشه می توانید شرط ببندید که فیلم جان ویک شما را ناامید نخواهد کرد و قطعاً این فیلم نیز از این شرط بندی مستثنا نبود.

 

  1. فیلم How to Blow Up a Pipeline

این فیلم آن فیلم اکشن سنتی که ما می شناسیم نیست، فیلم چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم، یک طرح ترسناک برای کسانی است که می خواهند با افراد و شرکت هایی که در حال تخریب محیط زیست هستند مبارزه کنند. این فیلم موفق مستقل با بازی لوکاس گیج یکی از مهیج ترین فیلم های سال بود.

 

  1. فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse ثابت کرد که داستان سرایی لایو اکشن همیشه بهتر ار کار در نمی آید. Spider-Verse مانند داستانی است که فقط از طریق انیمیشن قابل روایت است و تیم اسپایدر یک بار دیگر غیرممکن را انجام داده است. با بیان ادامه داستان مایلز مورالس، این فیلم حتی ممکن است از نسخه قبلی خود نیز پیشی گرفته باشد و یکی از برترین فیلم های اکشن دهه باشد.

 

  1. فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

هریسون فورد بزرگ برای آخرین بار در نقش ایندی پیر در فیلم The Dial of Destiny بازی می کند. پنجمین فیلم از این مجموعه، درباره باستان شناسی است که با نازی ها می جنگد. طرح اصلی استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس برای ایندیانا جونز به نوعی یک فیلم جیمز باند بدون سخت افزار بود و این دو سازنده از زمان ساخت فیلم اصلی در سال 1981 به این ایده وفادار بوده اند. اگرچه Dial of Destiny اولین فیلمی بود که توسط این کارگردان ساخته شده، اما جیمز منگولد در آخرین داستان این ماجراجوی بزرگ، روح سیال ایندی را زنده نگه می دارد.

 

  1. فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

یک فیلم اکشن بسیار عالی که ظاهراً مجبور شدند آن را به دو قسمت تقسیم کنند. Dead Reckoning، هفتمین فیلم از مجموعه ماموریت غیرممکن، تام کروز دیوانه را نشان می دهد که در سن 60 سالگی با موتورسیکلت از صخره می پرد. همانطور که در Top Gun: Maverick مشهود بود، هیچ چیز این مرد را از فریب دادن مرگ باز نمی دارد و نمی دانم چرا هر دفعه کارهای او را می بینم کف می کنم.

امیدواریم تا اینجا از فهرستی که از برترین فیلم های اکشن سال 2023 در اختیارتان قرار دادیم راضی باشید، اما فیلم های دیگری هم هستند که به دلیل قالب 1000 کلمه ای مقاله نتوانستم نامشان را با توضیح بیاورم ولی به نامشان اشاره می کنم چون نباید تماشایشان را از دست بدهید: فیلم Cocaine Bear، فیلم Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 و فیلم Transformers: Rise of the Beasts؛ علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های اکشن سال 2023 به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن ها لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)