معرفی و ترتیب تماشای فیلم ها و سریال های Star Wars جنگ ستارگان + دانلود

توسط Alireza

فیلم ها و سریال های جنگ ستارگان

در این مقاله به سراغ جنگ ستارگان خواهیم رفت. این فرانچایز عظیم، شامل سه گانه فیلمِ اصلی، فیلم های پیش درآمد و دنباله ها، به علاوه فیلم های مستقل است. بیشتر از کهکشان دور می خواهید بدانید؟ پس باید سریال های اورجینالی مانند سریال Mandalorian، سریال Andor، سریال Clone Wars و سریال The Acolyte را امتحان کنید، که قرار است در 4 ژوئن 2024 پخش شود و 100 سال قبل از اپیزود اول اتفاق می افتد. اگر به دلایلی به بازدید مجدد از کهکشان دور نیاز دارید، دیزنی فیلم The Phantom Menace را در تاریخ 3 می (25 سال پس از انتشار اولیه آن) دوباره منتشر می کند. مرتب کردن کل فرنچایز جنگ ستارگان هرگز آسان تر از الان نبوده است، اما قبل از اینکه بروید سراغ پخش و تماشای فیلم اول، مهم است که ترتیب تماشای ترجیحی خود را تعیین کنید. آیا با سه گانه اصلی شروع می کنید یا فیلم های پیش درآمد؟ در مورد فیلم های مستقل و سریال های تلویزیونی چطور؟ انیمه لیست نحوه تماشای جنگ ستارگان به ترتیب رخدادها را در انتهای این مقاله آورده است.

 

معرفی و ترتیب تماشای فیلم ها و سریال های Star Wars جنگ ستارگان

سریال های جنگ ستارگان

جنگ ستارگان به چیزی بیش از یک مجموعه فیلم تبدیل شده است، زیرا سریال های جنگ های کلون، شورشیان، آندور و ماندالوریان در سال های اخیر عرصه را به عهده گرفته اند. در حالی که هیچ سفارش خاصی برای تماشای تمام این قطعات مختلف از دنیای جنگ ستارگان وجود ندارد، دیزنی یک جدول زمانی رسمی منتشر کرده است. احتمالاً تصور می کردید که سریال های انیمیشن The Clone Wars بین قسمت های دوم و سوم اتفاق می افتد، اما بقیه چطور؟ به گفته دیزنی، سریال Star Wars: Rebels قبل از اتفاقات A New Hope می گذرد و داستان Mandalorian بعد از Return of the Jedi اما قبل از سری انیمیشن Star Wars: Resistance اتفاق می افتد.

 

معرفی و ترتیب تماشای فیلم ها و سریال های Star Wars جنگ ستارگان

آنچه که باید بعد از این انتظار داشته باشید

در چند سال گذشته، دیزنی پروژه های مختلفی از جنگ ستارگان را معرفی کرده است که در مراحل مختلف توسعه بودند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق این تولیدات قبل از شروع فیلمبرداری شکست خورده اند. رایان جانسون، تایکا وایتیتی، پتی جنکینز و شاون لوی همگی به فیلم هایی پیوسته اند که در نهایت از هم پاشیده اند. با این حال، پروژه های زیادی هنوز در دست ساخت هستند. در زمان نگارش این مقاله، جیمز منگولد قرار است فیلمی را بنویسد و کارگردانی کند که 25000 سال قبل از یک امید جدید در دوره ای به نام “سپیده دم جدای” روایت می شود. انتظار می رود دیو فیلونی، خالق جنگ ستارگان: جنگ های کلونی، فیلمی را کارگردانی کند که داستان ماندالوریان را به پایان برساند. شرمین عبید-چینوی همچنین قرار است فیلمی را کارگردانی کند که به دنبال ری اسکای واکر و نظم جدید جدای او است و دیزی ریدلی به این نقش باز می گردد. به طور جداگانه، جان فاورو همچنین در حال کار بر روی The Mandalorian & Grogu است، که انتظار می رود در اوایل سال 2026 اکران شود. دونالد و استفان گلاور در حال حاضر به پروژه لاندو کالریسیانی متصل هستند که دونالد گلوور نقش خود را از Solo تکرار خواهد کرد. چیزی که در ابتدا انتظار می رفت یک سریال تلویزیونی باشد، اکنون به عنوان یک فیلم سینمایی معرفی شده است. در مورد سریال ها نیز، فصل دوم Ahsoka اکنون در حال تولید است و فصل دوم Andor تا سال 2025 به تعویق افتاده است. Skeleton Crew، یک سریال جدید با بازی جود لاو که شامل گروهی از بچه ها گم شده در کهکشان دور است نیز همین امسال قرار است پخش شود.

تنها سریالی که تاریخ اکران آن تایید شده است The Acolyte است که قرار است در 4 ژوئن 2024 پخش شود. این سریال که 100 سال قبل از The Phantom Menace اتفاق می افتد و داستان یک استاد جدای را دنبال می کند که یک سری جنایات را بررسی می کند.

 

معرفی فرانچایز جنگ ستارگان

جنگ های ستاره ای یا جنگ ستارگان، یک فرنچایز چندرسانه ای آمریکایی در ژانر اپرای فضایی حماسی است که توسط جرج لوکاس خلق شده است. این فرنچایز ماجرای شخصیت های متفاوت را در قالب «مدت ها پیش، در کهکشانی دور افتاده» نشان می دهد. در سال ۲۰۲۰، ارزش کل این فرانچایز ۷۰ میلیارد دلار برآورد شد و در حال حاضر پنجمین فرنچایز رسانه ای پرفروش در تمام دوران است. اولین قسمت این مجموعه در سال ۱۹۷۷ با عنوان جنگ ستارگان منتشر شد؛ سپس هنگام اکران مجدد در سال ۱۹۸۱ نام آن به قسمت چهارم: امیدی تازه تغییر یافت ‏و باعث گسترش جهان جنگ ستارگان در فرهنگ عامه در سراسر جهان شد. بعد از آن دنباله های موفقیت آمیز دیگری با نام امپراتوری ضربه می زند و بازگشت جدای به ترتیب در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ معرفی شدند. این سه فیلم، سه گانه اصلی جنگ ستارگان را تشکیل می دهند. پس از آن سه گانه پیش درآمد هایی در سال های ۱۹۹۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ منتشر شدند. پس از گذشت ده سال سه گانه ای جدید با فیلم نیرو برمی خیزد پا به عرصه نهاد، این سه گانه با آخرین جدای در سال ۲۰۱۷ ادامه یافت و با فیلم خیزش اسکای واکر در سال ۲۰۱۹، سه گانهٔ دنباله نیز پایان یافت. اگر علاقمند به ژانرهای مذکور و البته فضا هستید، بدون شک نباید تماشای این فرانچایز را از دست بدهید.

 

تماشای جنگ ستارگان به ترتیب وقوع رخدادها

  1. سریال The Acolyte که هنوز نیامده و قرار است در سال 2024 پخش شود.
  2. سریال Tales of the Jedi
  3. فیلم Star Wars Episode I: The Phantom Menace
  4. فیلم Star Wars Episode II: Attack of the Clones
  5. فیلم Star Wars: The Clone Wars
  6. سریال Star Wars: The Clone Wars
  7. فیلم Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
  8. سریال The Bad Batch
  9. فیلم Solo: A Star Wars Story
  10. سریال Obi-Wan Kenobi
  11. سریال Star Wars: Rebels
  12. سریال Andor
  13. فیلم Rogue One: A Star Wars Story
  14. فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope
  15. فیلم Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back
  16. فیلم Star Wars Episode VI: Return of the Jedi
  17. سریال The Mandalorian
  18. سریال The Book of Boba Fett
  19. سریال Ahsoka
  20. سریال Star Wars: Resistance
  21. فیلم Star Wars Episode VII: The Force Awakens
  22. فیلم Star Wars Episode VIII: The Last Jedi
  23. فیلم Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker
  24. سریال Star Wars: Vision

علاقمندان می توانند جهت دانلود فرانچایز جنگ ستارگان به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای این فیلم و سریال های جذاب لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید