دانلود سریال
Small Axe

937 تعداد بازدید
User 0
10
/
N/A
AnimeList Rating
User 4871
10
/
7.9
IMDB Rating
5
/
5
/
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود سریال Small Axe
دانلود سریال Small Axe

خلاصه سریال small axe

در سریال small axe نوجوان ۱۲ ساله ای به نام کینگزلی (با بازی کنیا سندی) که پسرکی ساده دل است، رویای فضا نورد شدن را در سر می پروراند؛ ولی به اختلال در خواندن دچار است. به همین علت، با برچسب مخل یادگیری، به مدرسه ای خاص فرستاده می شود که مخصوص تحصیل کودکان مبتلا به اختلال یادگیری است. کودکان سیاه پوست این مدرسه به شرایطی ویژه برای آموزش نیازمندند؛ ولی این مدرسه به سرعت به تبعیدگاه آن ها تبدیل می شود. همین موضوع سبب می شود که جامعه سیاه پوستان لندن دهه ۷۰ میلادی به پا خیزند و ریشه نژاد پرستی در مدارس را بخشکانند. 

هر یک از قسمت های این مجموعه، داستان متفاوتی از جامعه‌ هندیان غربی در لندن را روایت می کند که زندگی آن ها با وجود نژاد پرستی و تبعیض های افسار گسیخته و شایع، بر پایه‌ خواسته هایشان شکل گرفته است. 
 

سریال small axe

تبر کوچک یک مجموعه سینمایی گلچین شده بریتانیایی است که توسط استیو مک کوئین ساخته و کارگردانی شده است. Small axe شامل ۵ قسمت است که داستان های متمایز در مورد زندگی مهاجران هند غربی در لندن از دهه 1960 تا 1980 را بیان می کند. 2 قسمت از این سریال به جشنواره کن 2020 راه یافتند. این سریال در 15 نوامبر 2020 در BBC One در بریتانیا و در 20 نوامبر 2020 در Amazon Prime Video در ایالات متحده پخش شد. عنوان سریال به ضرب المثلی اشاره دارد  که تبر کوچک، درخت بزرگ را می اندازد یا اگر تو درخت بزرگی، ما تبر کوچک هستیم که توسط باب مارلی در آهنگ 1973 خود این داستان رایج شد.

گزارش شده که استیو مک کوئین کار بر روی ایده Small Axe را در سال 2010 آغاز کرد و برخی از اشکال این مجموعه از سال 2012 در حال توسعه بود؛ در حالی که این سریال در ابتدا به عنوان یک مجموعه تلویزیونی معمولی با داستانی سریالی در نظر گرفته شد. مک کوئین در طول توسعه متوجه شد که مواد کافی برای ساخت چندین سریال متمایز را دارد. در ژانویه 2014 اعلام شد که او یک سریال تلویزیونی بدون عنوان برای bbc one یا bbc two درباره تجربه سیاه پوستان در بریتانیا می نویسد و کارگردانی می کند. در آگوست 2015، اعلام شد که این سریال از BBC One پخش خواهد شد. در ژوئن 2019، آمازون پرایم ویدیو اعلام کرد که این سریال را در ایالات متحده توزیع می کند و استودیوی آمازون هم تهیه کننده آن است. فیلم نامه نویسان این مجموعه عبارتند از کورتیا نیولند، رمان نویس بریتانیاییکارائیبی (نویسنده انجیل به روایت کین، 2013) و آلستر سیدونز.
 

نقد سریال small axe

نظرات انتقادی مطبوعات از small axe مثبت بود. این مجموعه تلویزیونی در وب سایت جمع آوری نقدRotten Tomatoes، رتبه بندی حداقل 95 درصد را دریافت کرده است؛ در حالی که متاکریتیک به ۴ قسمت از ۵ قسمت، امتیازی را که نشان دهنده تحسین جهانی است اختصاص داد.به ویژه Lovers Rock از سوی مجله بریتانیایی Sight & Sound، در نظر سنجی از 104 منتقد در سراسر جهان، این سریال را به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی سال 2020 معرفی کرد. این مجموعه تلویزیونی در سایت IMDB امتیار 7.9 را از 10 کسب کرده است.

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.