برترین فیلم های اکشن تمام دوران

برترین فیلم های اکشن تمام دوران

به راهنمای ما برای دانلود برترین فیلم های اکشن خوش آمدید! جایی که تمام فیلم وارد آن می شوند و فقط تعدادی گزینه به عنوان برترین فیلم اکشن خارج می شوند. که البته، خیلی به نظر می رسد، اما وقتی هزاران فیلم اکشن را در نظر می گیرید، فقط هیجان انگیزترین، پر زد و خورد ترین، وحشیانه ترین و تأثیرگذارترین فیلم ها هستند که لیست برترین فیلم های اکشن را می سازند!

اکشن یک ژانر و اصطلاح گسترده است، و ما سعی کردیم چیزی از هر دوره، سبک و تم فیلم های اکشن را در آن بگنجانیم. ما فیلم کلاسیک داریم مثل فیلم Die Hard و فیلم The French Connection، فیلم های محبوب طرفداران مدرن تر را گنجانده ایم مثل فیلم Hardcore Henry و فیلم John Wick، بلاک باسترهای ابرقهرمانی را بررسی خواهیم کرد، مثل فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان و تعداد زیادی از فیلم های ماچوی دهه 80 مثل فیلم کماندو یا فیلم First Blood را داریم. ناگفته نماند که برخی از ژانرهای اکشن ترکیبی از علمی تخیلی (فیلم Equilibrium)، ترسناک (فیلم They Live) و البته کمدی (فیلم پلیس بورلی هیلز). فراتر از هالیوود را گشته ایم، از هنگ کنگ (فیلم داستان پلیس) تا استرالیا (فیلم The Road Warrior)، از انگلستان (فیلم کینگزمن: سرویس مخفی) تا فرانسه (فیلم La Femme Nikita) از اندونزی (The Raid: Redemption) تا کره جنوبی (فیلم The Villainess).

اینها فیلم های اکشنی هستند که تاثیر آنها را می توان در فیلم های بعدی مشاهده کرد. آنها فرنچایز ایجاد کردند، از زمان خود فراتر رفته اند، ژانر اکشن را تعریف کرده اند و حتی گسترش داده اند. اینها فیلم های خفنی هستند که تماشاگران با دیدن آنها احساس خفن بودن می کنند. به منظور فشرده و خالص نگه داشتن فیلم های اساسی تا حد امکان، ژانرهای جنگی، ورزشی، وسترن و سامورایی را حذف کردیم. در غیر این صورت، امتیازات فیلم ها در سایت نقد راتن تومیتوز مهم نخواهد بود تا زمانی که داستان با گلوله ، سرقت، تعقیب و گریز ماشین ها، مشت زنی و جادوی هنرهای رزمی به جلو کشیده شود.

حالا وقت آن است که جهت دانلود برترین فیلم های اکشن از وبسایت ما اقدام کنید و تا فیلم دانلود می شود کمی ذرت پاپ کورن کنید یا تخمه بو دهید.

  1. فیلم Mad Max: Fury Road

فیلم مکس دیوانه: جادهٔ خشم، یک فیلم اکشن پسا-آخرالزمانی استرالیایی محصول سال ۲۰۱۵ به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی جرج میلر است. این فیلم که چهارمین اثر و یک بازراه اندازی از فرنچایز مد مکس است؛ در این فیلم تام هاردی و شارلیز ترون به همراه نیکلاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زوئی کراویتز، ابی لی کرشا و کورتنی ایتون در نقش های فرعی بازی می کنند. فیلم مدمکس در یک زمین بیابانی پسا آخرالزمانی که در آن بنزین و آب کالاهای کمیاب هستند، اتفاق می افتد و داستان اکشن مکس راکاتانسکی را دنبال می کند که به نیروهای امپراتور فیوریوسا می پیوندد تا با یک کامیون تانکر زرهی از دست رهبر فرقه ایمورتان جو و ارتشش فرار کند و کارش به یک نبرد جاده ای طولانی منجر شود.

  1. فیلم The Dark Knight

فیلم شوالیه تاریکی، فیلمی ابرقهرمانی محصول ۲۰۰۸ به کارگردانی کریستوفر نولان است که فیلم نامه اش را او به همراه برادرش جاناتان به نگارش درآورده است. این فیلم که بر اساس ابرقهرمان دی سی کامیکس یعنی بتمن ساخته شده، دنبالهٔ فیلم بتمن آغاز می کند (۲۰۰۵) است و دومین فیلم در سه گانهٔ شوالیهٔ تاریکی به شمار می رود. در داستان فیلم، ابرقهرمان بتمن، افسر پلیس جیمز گوردون و دادستان ناحیه ای هاروی دنت برای از بین بردن جرائم سازمان یافته در گاتهام سیتی متحد می شوند، اما کوشش آن ها با مداخلهٔ مغز متفکر آنارشیسم یعنی جوکر که در پی آزمایش این است که بتمن تا کجا پیش خواهد رفت تا شهر را از هرج و مرج کامل نجات دهد، بی نتیجه می ماند. گروه بازیگران فیلم شامل هیث لجر فقید، کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال و مورگان فریمن می شود.

 

  1. فیلم Die Hard

فیلم جان سخت، فیلمی آمریکایی در سبک اکشن با بازی بروس ویلیس است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم های جان سخت است. گروهی تروریست ادارهٔ مرکزی تازه تأسیس یک شرکت ژاپنی در لس آنجلس را تصرف می کنند و مهمانان شرکت کننده در مهمانی شب سال نو را به گروگان می گیرند.و این جاست که «جان مکلین» (با بازی بروس ویلیس) پلیس نیویورکی، نبردی یک تنه را علیه مهاجمان آغاز می کند.

 

  1. فیلم Terminator 2: Judgment Day

برترین فیلم های اکشن

ترمیناتور ۲: روز داوری، فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن علمی تخیلی به تهیه کنندگی و کارگردانی جیمز کامرون بزرگ است که در سال ۱۹۹۱ به نمایش درآمد. کامرون فیلم نامهٔ این فیلم را با ویلیام ویشر نوشته است. این فیلم دنبالهٔ فیلم نابودگر (۱۹۸۴) است و دومین قسمت در فرنچایز ترمیناتور به شمار می رود. در این فیلم هوش مصنوعی بدخواهی به نام اسکای نت یک ترمیناتور (ماشین کشتار بسیار پیشرفته) را به سال ۱۹۹۵ می فرستد تا رهبر آیندهٔ مقاومت بشر، جان کانر را در کودکی بکشد. گروه مقاومت برای محافظت از کانر و تضمین آیندهٔ بشریت، یک نابودگر که دوباره برنامه ریزی شده و پیشرفت کمتری دارد را می فرستد. بازیگران فیلم آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک و ادوارد فرلانگ هستند.

 

  1. فیلم The Matrix

ماتریکس، یک فیلم اکشن علمی-تخیلی به نویسندگی و کارگردانی واچوفسکی ها است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو و گلوریا فاستر ایفای نقش می کنند. ماتریکس که اولین قسمت از چهارگانه ماتریکس است، آمیزه ای از اکشن، هنرهای رزمی و دارای یک فیلم نامه چندلایه است که یک جامعه پادآرمان شهر در آینده را به تصویر می کشد، که در آن درک واقعیت توسط انسان ها در دنیایی ساختگی به نام «ماتریکس» رخ می دهد، که به دست ماشین آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان ها، شبیه سازی شده است. این در حالی است که حرارت و فعالیت های الکتریکی بدن انسان ها به عنوان منبع انرژی برای ماشین آلات محسوب می شوند. در این بین یک برنامه نویس کامپیوتر به نام نئو، از این حقیقت آگاه شده و همراه با افراد دیگری که خود را از این دنیای رؤیایی رها کرده اند، به شورشی علیه ماشین ها برمی خیزند.

 

  1. فیلم Hard Boiled

فیلم سرسخت، یک فیلم اکشن، دلهره آور و جنایی هنگ کنگی محصول سال ۱۹۹۲ به کارگردانی جان وو با بازی چو یون فات، تونی لیانگ و آنتونی وانگ می باشند. این فیلم در سال ۱۹۹۲ در هنگ کنگ اکران شد و عموماً با استقبال مخاطبان مواجه شد، اما از نظر تجاری به اندازه فیلم های قبلی وو مانند: فردایی بهتر و قاتل موفق نبود. استقبال منتقدان غربی اما بسیار مثبت تر بود و بسیاری از منتقدان و محققان سینما صحنه های اکشن آن را جزو بهترین صحنه های فیلم برداری شده توصیف کرده اند.

 

  1. فیلم Leon

فیلم لئون حرفه ای یا فیلم لئون، فیلمی مهیج فرانسوی و با زبان انگلیسی به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون محصول سال ۱۹۹۴ شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است. این فیلم در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۹۴ در آمریکا و با نام حرفه ای The Professional به روی پرده رفت. این فیلم به عنوان بهترین فیلم ژان رنو نیز شناخته می شود. ژان رنو و گری اولدمن بازیگران اصلی آن هستند و اولین بازی ناتالی پورتمن را در این فیلم خواهید دید. خلاصه داستان درباره لئون (رینو)، یک قاتل حرفه ای است که با اکراه، ماتیلدا لاندو (پورتمن) دوازده ساله را پس از کشته شدن خانواده اش توسط مامور فاسد اداره مبارزه با مواد مخدر، نورمن استنسفیلد (اولدمن) می پذیرد. لئون و ماتیلدا یک رابطه غیرمعمول برقرار می کنند، زیرا او تحت حمایت قرار می گیرد و حرفه قتل را از او یاد می گیرد.

 

  1. فیلم Mission: Impossible Fallout

مأموریت: غیرممکن – فال اوت، فیلمی در ژانر اکشن و جاسوسی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی کریستوفر مک کوری و محصول سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا است. مأموریت: غیرممکن – فال اوت، در مجموع ششمین فیلم از مجموعه فیلم های مأموریت غیرممکن به شمار می رود. تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن، و الک بالدوین، همگی نقش های خود در فیلم های قبلی را در اینجا نیز تکرار کرده اند. در فیلم، ایتن هانت و گروهش باید سه کلاهک حاوی پلوتونیم را که به سرقت رفته است پیدا کنند، در حالی که یک مأمور مرموز سی آی اِی به نام آگوست واکر فعالیت آن ها را زیر نظر دارد.

 

  1. فیلم The Raid

فیلم یورش:رستگاری، فیلمی در ژانر اکشن و هنرهای رزمی ساخته سال ۲۰۱۱ است. این فیلم نوشته و کارگردانی شده توسط فیلم ساز ولزی گارث هیو اِوِنس و بازی «ایکو اویس» است. تیمی ۲۰ نفره از نیروهای ویژه پلیس اندونزی در مأموریت خود در یک ساختمان ۳۰ طبقه که توسط فردی شرور اداره می شود، به دام می افتند. داستان فیلم به روایت درگیری و تقلای این تیم بیست نفره برای رهایی از این ساختمان که مملو از تبه کاران است می پردازد.

 

  1. فیلم Heat

برترین فیلم های اکشن

فیلم مخمصه، فیلمی است آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان و تهیه کنندگی آرت لینسون. در این فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته اند.مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی گرفتند. در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ۱۵ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ۲۰ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.

 

  1. فیلم The Bourne Ultimatum

فیلم اولتیماتوم بورن، یک فیلم حادثه ای جاسوسی مهیج آمریکایی محصول سال ۲۰۰۷ و به کارگردانی پل گرینگرس است. این فیلم سومین قسمت در مجموعه فیلم های بورن بعد از فیلم برتری بورن در سال ۲۰۰۴ محسوب می شود و مت دیمون همچنان در نقش جیسون بورن می درخشد. از دیگر بازیگران فیلم می توان به جولیا استایلز، دیوید استراترن، اسکات گلن و آلبرت فینی اشاره کرد. در این فیلم جیسون بورن همچنان به دنبال هویت خودش است. جیسون بورن که هنوز بخش بزرگ و مهمی از گذشته اش را به یاد نیاورده؛ همچنان به دنبال نشانه هایی از گذشته و احتمالاً آینده اش می باشد و به همین دلیل به مسکو، لندن، پاریس، مادرید و آمریکا می رود تا آنچه را که می خواهد بیابد و این در حالی است که وی همچنان تحت تعقیب سازمان  امنیتی  آمریکا (سیا) است.

 

  1. فیلم John Wick

فیلم جان ویک، فیلمی آمریکایی در ژانر نئو-نوآر اکشن مهیج به نویسندگی دریک کولستاد و کارگردانی چاد استاهلسکی است که در سال ۲۰۱۴ اکران شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی ایفای نقش می کنند. این فیلم نخستین قسمت از فرانچایز جان ویک محسوب می شود. یک آدمکش سابق، بعد از مرگ همسرش با سگ خود ارتباطی عاطفی برقرار می کند، پسر رئیس مافیا روسیه مقیم نیویورک (ویگو تاراسوو) به او پیشنهاد خرید ماشینش را می دهد. اما جان ویک می گوید: فروشی نیست! اما شب همان روز او و دوستانش به خانه ی جان ویک هجوم می آورند و سگ او را کشته و ماشینش را می دزدند.

 

  1. فیلم Drunken Master 2

فیلم استاد مست ۲ که تحت عناوین میمون مست ۲ و افسانه استاد مست نیز شناخته می شود، یک فیلم کمدی رزمی هنگ کنگی محصول سال ۱۹۹۴ به کارگردانی لائو کار لیانگ با بازی جکی چان است. این اولین فیلم هنرهای رزمی سبک سنتی چان پس از استاد جوان (۱۹۸۰) و ارباب اژدها (۱۹۸۲) بود. جکی چان این فیلم را در جوابیه قسمت اول همین فیلم یعنی استاد مست (میمون مست) که خوردن مشروب را در قدرتمند ساختن مبارز در طول مبارزه امری صحیح نشان داده بود، ساخت. چان در زمان اکران فیلم استاد مست ۲ از مردم به خاطر قسمت اول عذر خواهی و قسمت دوم را جوابیه به آن فیلم (با نشان دادن تخریب الکل در مبارزه و زندگی) اعلام کرد. داستان فیلم از این قرار است که ونگ (جکی چان) ونگ به دلیل مصرف بیش از حد مشروب، به مشکل برمی خورد…

 

  1. فیلم Kill Bill: Volume 1

فیلم بیل را بکش: بخش 1 فیلمی محصول سال ۲۰۰۳ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. این فیلم اولین بخش دو فیلم بیل را بکش است که هم زمان ساخته شدند و به دنبال آن بیل را بکش بخش ۲ (۲۰۰۴) آمد. بیل را بکش در ابتدا قرار بود یکجا در سینما اکران شود اما چون مدت زمان آن بیش از چهار ساعت بود به دو فیلم مجزا تقسیم شد. در این فیلم اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا ای فاکس، لوسی لیو، مایکل مدسن، جولی دریفوس، داریل هانا، سونی چیبا بازی کردند. این فیلم چه از نظر منتقدان و چه از لحاظ تجاری با موفقیت روبرو شد.این فیلم در جشنوار گلدن گلوب نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد فیلم درام شد. بئاتریس کیدو ملقب به عروس بعد از سپری کردن ۴ سال در کما و به هوش آمدن، تصمیم می گیرد تا از افرادی که در مراسم عروسیش، شوهر و بچه اش را به قتل رسانده اند انتقام بگیرد.

 

  1. فیلم Gladiator

برترین فیلم های اکشن

فیلم گلادیاتور، فیلمی در ژانر درام تاریخی حماسی به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون است که در سال 2000 به نمایش درآمد. کرو نقش ژنرال رومی ماکسیموس دسیموس مریدیوس را به تصویر می کشد که هنگامی که کومودوس پدر خود امپراتور مارکوس آئورلیوس را به قتل رساند و تاج وتخت را تصاحب می کند، مورد خیانت قرار می گیرد. ماکسیموس به بردگی تقلیل می یابد و به یک گلادیاتور تبدیل می شود. او برای انتقام از قتل خانواده اش و امپراتور، در صحنه های مبارزه به محبوبیت بالایی دست می یابد. بازیگران فیلم راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، درک جاکوبی، جایمن هانسو و ریچارد هریس ‏هستند. ‏

 

  1. فیلم First Blood

فیلم نخستین خون، اولین فیلم از سری فیلم های رمبو می باشد که در سال ۱۹۸۲ به کارگردانی تد کاچف و بازیگری سیلوستر استالونه به روی پردهٔ سینماها رفت. قهرمان اصلی داستان جان رمبو سرباز کهنه کاری است که به تازگی از جنگ ویتنام برگشته و طی یک سری اتفاق در جریان فیلم قرار می گیرد. داستان این فیلم در ارتباط با یک رنجر می باشد که برای زندگی به شهری می رود اما پلیس آن شهر به او تهمت زده و او را اذیت می کند و ناخواسته او را در مسیری قرار می دهد که مجبور به دفاع از خود و درگیری با ارتش و پلیس می کند.

 

  1. فیلم Commando

برترین فیلم های اکشن

فیلم کماندو یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی مارک ال. لستر است. فیلم در سال ۱۹۸۵ و بازی آرنولد شوارزنگر در آمریکا ساخته شد. این فیلم نامزد جایزه بهترین جلوه های ویژه ساترن شد اما در نهایت این جایزه به فیلم بیگانه ها رسید. جان ماتریکس (شوارتزنگر)، رئیس سابق یک گروه عملیات مخفی ارتش امریکا، بازنشسته شده و می خواهد زندگی آرامی را دور از شهر بگذراند. اما ژنرال کربی (اولسن)، رئیس سابقش، به او خبر می دهد که کسی در حال کشتن اعضای گروه او است، و بعدتر دخترش، جنی (میلانو) نیز ربوده می شود…

 

  1. فیلم Enter the Dragon

فیلم اژدها وارد می شود، فیلمی رزمی به کارگردانی رابرت کلوز و با درخشش بروس لی، جان ساکسون و جیم کلی می باشد که در سال ۱۹۷۳ میلادی اکران عمومی شد. از این فیلم به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما یاد میشود. لی (با بازی بروس لی) در جریان یک مأموریت و مبارزه با باند بزرگ مواد مخدر، به طور اتفاقی با عامل قتل خواهر خود رو به رو می شود؛ بنابراین همراه با دو استاد رزمی به جزیره باند مواد مخدر سفر می کند. در مسابقه، وی اوهارا (باب وال) را شکست می دهد؛ ولی او به لی حمله کرده و کشته می شود. لی وارد کارخانه می شود و با فرستنده به پلیس پیام می دهد. سپس با نگهبانان درگیر شده و آن ها را می کشد.

 

  1. فیلم Baby Driver

فیلم بیبی درایور، فیلمی در ژانر اکشن جنایی به نویسندگی و کارگردانی ادگار رایت و محصول مشترک انگلستان و ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. انسل الگورت در نقش یک راننده فرار جوان علاقه مند به موسیقی قرار می گیرد که به دنبال رهایی از زندگی مجرمانه خویش و زندگی با معشوقش، دبورا (لیلی جیمز) است. از دیگر بازیگران آن می توان کوین اسپیسی، جان برنثال، جیمی فاکس، جان هم و ایزا گونزالس را نام برد. اریک فلنر و همکارش تیم بوان در وورکینگ تایتل فیلمز با همکاری نایرا پارک تهیه کنندگان بیبی راننده هستند.

 

  1. فیلم Fist of Legend

فیلم مشت افسانه ای، فیلمی هنگ کنگی به سبک رزمی به کارگردانی گوردون چان و تهیه کنندگی جت لی محصول سال ۱۹۹۴ میلادی می باشد. این فیلم با الهام از فیلم خشم اژدها با بازی بروس لی ساخته شده است. داستان فیلم مشابه داستان فیلم خشم اژدها است. البته با روایت و پایان بندی متفاوت. در این فیلم شخصیت چن زن که نقشش را جت لی بازی می کند، برخلاف نسخه اصلی، زنده می ماند.

 

  1. فیلم Casino Royale

برترین فیلم های اکشن

فیلم کازینو رویال از مجموعه فیلم های جیمز باند و یک فیلم جاسوسی به کارگردانی مارتین کمبل است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این بیست و یکمین فیلم در مجموعهٔ جیمز باند ساختهٔ ایون پروداکشنز و سومین اقتباس سینمایی از رمان به همین نام نوشتهٔ ایان فلمینگ در سال ۱۹۵۳ به شمار می رود. این نخستین فیلمی است که دنیل کریگ در آن نقش مأمور تخیلی جیمز باند از سرویس اطلاعات مخفی را ایفا می کند. در پی فیلم روزی دیگر بمیر (۲۰۰۲)، ایون تصمیم گرفت که دوباره این مجموعه را راه اندازی کند که در آن نقش باند تجربهٔ کمی داشته باشد و آسیب پذیری بیشتری را از خود نمایش دهد.

 

  1. فیلم RoboCop

فیلم پلیس آهنی یا فیلم روبوکاپ، یک فیلم اکشن علمی تخیلی محصول سال ۱۹۸۷ است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های علمی-تخیلی دهه ۱۹۸۰ است. در زمان آینده سازمان او سی پی (OCP) طی قراردادی می پذیرد تا در آینده ای نزدیک با تخریب شهر دیترویت، آرمان شهری به نام «دلتا سیتی» را جایگزین آن کند. از برنامه های شرکت جایگزینی ربات ها با نیروی انسانی پلیس است. یکی از آن ها ED209 است، اما در روز معرفی پروژه، این ربات یکی از کارکنان OCP را به اشتباه جنایت کار تشخیص می دهد و او را به طور فجیعی در جلسه به قتل می رساند. پروژه جلوی دیدگان مدیرعامل شرکت و اعضای بلندپایه شکست می خورد.

 

  1. فیلم The Rock

برترین فیلم های اکشن

فیلم صخره، فیلمی اکشن است که در سال ۱۹۹۶ توسط مایکل بی (کارگردان فیلم پسران بد) ساخته شد، این فیلم با درخشش و بازی شان کانری، نیکلاس کیج و اد هریس همراه بود. فیلم به سیمپسون اهدا شده که ۵ ماه قبل از پخش فیلم فوت کرد. این اولین فیلمی بود که کیج و بروکیمر با هم کار کردند. ایکس هامل (اد هریس) فرمانده نیروی شناسایی سپاه تفنگداران دریایی است که به خار بی عدالتی تصمیم به قیام به شیوه ای غیرانسانی می گیرد. وی و نیروهایش به انبار سلاحی حمله می کنند و تعدادی موشک مسلح به عامل عصبی وی. ایکس می ربایند. سپس به جزیره آلکاتراز هجوم می برند و در زندان آلکاتراز ۸۱ توریست را که برای گردش و تفریح و بازدید زندان آماده اند در سلول های زندان گروگان می گیرند.

 

  1. فیلم Lethal Weapon

فیلم اسلحه مرگبار، یک فیلم کمدی-اکشن و پلیسی رفاقتی آمریکایی محصول سال ۱۹۸۷ به کارگردانی و تهیه کنندگی ریچارد دانر، با بازی مل گیبسون، دنی گلاور، گری بیوسی، دارلین لاو و میچل رایان است. این فیلم در ۶ مارس ۱۹۸۷ اکران شد. پس از اکران، سلاح مرگبار بیش از ۱۲۰ میلیون دلار (در مقابل بودجه تولید ۱۵ میلیون دلار) فروخت و نامزد جایزه اسکار بهترین صداگذاری شد. این فرنچایز شامل سه دنباله و یک سریال تلویزیونی سریال تلویزیونی است که دنباله چهارم در حال توسعه است. همچنین این فیلم به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین فیلم های پلیسی در تمام دوران در نظر گرفته می شود.

 

  1. فیلم Fast Five

فیلم سریع و خشن ۵ یا سریع ۵، عنوان پنجمین قسمت از مجموعه فیلم های سریع و خشن است. این فیلم به کارگردانی جاستین لین محصول آمریکا در ژانر اکشن، سرقت و تعقیب و گریز می باشد. از بازیگران آن می توان به وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر و دواین جانسون اشاره کرد. این فیلم پس از فیلم سریع و خشمگین ۴ از این مجموعه، تولید شده است. دومینیک تورتو موفق می شود با کمک برایان اوکانر هنگام انتقال به زندان فرار کند و به آمریکای جنوبی و شهر ریو دو ژانیرو برود. در آنجا تصمیم می گیرند تا تعدادی ماشین را سرقت کنند اما…

 

  1. فیلم Face/Off یا فیلم Face Off

فیلم تغییر چهره، یک فیلم اکشن ساخته شده در سال ۱۹۹۷ به کارگردانی جان وو است. در این فیلم بازیگرانی همچون جان تراولتا و نیکلاس کیج ایفای نقش کرده اند. «شان آرچر» (جان تراولتا) پلیس وظیفه شناسی است که در طی حادثه ای پسرش را از دست می دهد و قاتلش «کاستور تروی» با بازی نیکلاس کیج است. چند سال از این ماجرا می گذرد و پلیس ها به دنبال تروی هستند. آرچر، که از غم از دست دادن پسرش افسرده و خشمگین است، با همکارانش تندخویی می کند. در طی عملیاتی، تروی به کما رفته و برادرش «پولوکس» را به زندان می فرستند.شان، به پیشنهاد همکارانش، حاضر می شود تا صورت خود را با کاستور عوض کند تا به زندان برود و با پولوکس صحبت کند…

 

  1. فیلم Ip Man

فیلم ایپ من، فیلمی در ژانر اکشن، زندگینامه ای و رزمی به کارگردانی ویلسون ییپ است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به دانی ین و سیمون یام اشاره کرد. این فیلم بر اساس زندگی نامهٔ استادِ بروس لی (ییپ من) ساخته شده است. در سال 1935، فوشان مرکز هنرهای رزمی جنوب چین است، جایی که دانش آموزان مدارس مختلف با یکدیگر رقابت می کنند. Ip Man، ماهرترین رزمی کار در شهر، مشخصات محتاطانه ای را حفظ می کند؛ یک روز، یک مزاحم محلی به نام یوان بادبادک خود را گم می کند که روی درختی در حیاط پشتی خانواده آیپ فرود می آید…

 

  1. فیلم Dredd

برترین فیلم های اکشن

فیلم دِرِد یا فیلم قاضی درد، فیلمی در ژانر علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی پیت تراویس و نویسندگی و تهیه کنندگی الکس گارلند است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.داستان فیلم در یک شهر پر خشونت در آینده رخ می دهد که در آن پلیس ها اجازه قضاوت، داوری و اجرای حکم را دارند. یک مأمور پلیس به همراه کار آموز خود برای از بین بردن یک گروه گنگستری که در کار تولید و توزیع داروهای خاصی هستند، تیمی را تشکیل می دهد تا آن ها را از بین ببرد. کارل آربن، اولیویا ترلبی و لینا هیدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

  1. فیلم Avengers: Endgame

فیلم انتقام جویان: پایان بازی، یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. این فیلم دنبالهٔ انتقام جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) است و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می شود. در فیلم سینمایی Avengers: Endgame گروه بازیگران آن یعنی رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بندیکت وانگ، جان فاورو، بردلی کوپر، گوئینت پالترو و جاش برولین حضور دارند. در این فیلم، اعضای بازماندهٔ تیم انتقام جویان و متحدان آن ها سعی دارند که تخریب ناشی شده از تانوس در فیلم جنگ ابدیت را معکوس کنند. این فیلم پس از فیلم آواتار پرفروش ترین فیلم تاریخ بوده است.

 

  1. فیلم Minority Report

فیلم گزارش اقلیت، فیلمی سینمایی در ژانر علمی تخیلی، اکشن سایبرپانک و دلهره آور است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده است. این فیلم بر اساس داستان کوتاهی به همین نام به قلم فیلیپ کی. دیک ساخته شده و در سال ۲۰۰۲ میلادی بر پرده سینماها اکران شده است. داستان فیلم گزارش اقلیت در سال ۲۰۵۴ می گذرد. محور اصلی داستان بر مبنای سیستمی است که بر مبنای ۳ انسان کار می کند و می تواند جرایم را پیش از وقوع پیش بینی کند و بدین ترتیب مأموران اجرایی پیش از وقوع جنایت جلوی آن را می گیرند و مدت ها است که دیگر جنایتی رخ نداده است. اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است فریب بخورد.

 

  1. فیلم Braveheart

فیلم شجاع دل یکی دیگه از برترین فیلم های اکشن، فیلمی حماسی، اکشن و درام آمریکایی به کارگردانی و بازیگری مل گیبسون است. مل گیبسون در نقش ویلیام والاس ظاهر می شود؛ جنگجویی اسکاتلندی که رهبری اسکاتلندی ها را در اولین جنگ استقلال طلبی علیه ادوارد یکم بر عهده دارد. این فیلم نامزد ده جایزه اسکار در مراسم شصت و هشتمین جوایز اسکار شد، و توانست پنج جایزه، شامل اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، و بهترین چهره پردازی را از آن خود کند.

 

  1. فیلم Inception

فیلم تلقین یا فیلم سرآغاز، یک فیلم اکشن علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو نقش یک دزد حرفه ای را ایفا می کند که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آن ها را می دزدد. او، که در ایالات متحده تحت پیگرد قانونی است، با پیشنهاد پاک شدن سابقه اش در ازای یک کار که غیرممکن به نظر می رسد، روبه رو می شود: تلقین یک ایده به ضمیر ناخودآگاه یک شخص. کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الیوت پیج، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین از گروه بازیگران فیلم هستند.

 

  1. فیلم Black Panther

برترین فیلم های اکشن

فیلم پلنگ سیاه، فیلمی ابرقهرمانی، محصول آمریکا در سال ۲۰۱۸، بر پایهٔ شخصیت با همین نام از مارول کامیکس است. کارگردانی این فیلم را رایان کوگلر بر عهده داشته و در آن چادویک بوزمن در نقش پلنگ سیاه در کنار مایکل بی.جردن، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دنیل کالویا، لتیشیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست، فارست ویتاکر و اندی سرکیس ایفای نقش می کنند. در فیلم سینمایی پلنگ سیاه، ت چالا در پی مرگ پدرش به عنوان پادشاه واکاندا تاج گذاری می کند، اما توسط کیلمونگر که قصد دارد سیاست های انزواطلبی کشور را کنار بگذارد و انقلابی جهانی را آغاز کند، به چالش کشیده می شود.

 

  1. فیلم The Fugitive

فراری، یک فیلم اکشن و دلهره آور آمریکایی محصول سال ۱۹۹۳ است، این فیلم توسط اندرو دیویس کارگردانی شده و با بازی هریسون فورد و تامی لی جونز همراه است. همسر دکتر ریچارد کمبل (هریسون فورد) توسط مردی که یک دست مصنوعی دارد به قتل می رسد. دکتر مورد سوءظن قرار می گیرد و بر اساس قرائن و شواهد به اتهام قتل همسرش به اعدام محکوم می شود. در هنگام انتقال او با چند محکوم به یک زندان دیگر موفق به فرار می شود. او ظاهر خود را تغییر می دهد و در قسمت توانبخشی بیمارستان به مطالعه پرونده بیماران معلول می پردازد در حالیکه…

 

  1. فیلم X2

فیلم ایکس ۲، عنوان فیلمی است آمریکایی در ژانر اکشن و ابرقهرمانی در ادامه فیلم مردان ایکس (X-Men) ساخته شده و در تاریخ ۲ مه ۲۰۰۳ اکران شده است. ایکس ۲: مردان متحد، پس از فیلم مردان ایکس و پیش از فیلم مردان ایکس: آخرین ایستادگی به عنوان دومین فیلم در مجموعه فیلم های مردان ایکس محسوب می شود. این فیلم در واشنگتون دی سی، ونکوور و تورنتو تصویربرداری شده است.

 

  1. فیلم Edge of Tomorrow

فیلم لبه فردا، یکی دیگر از برترین فیلم های اکشن، فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی با بازی ستارگانی چون تام کروز و امیلی بلانت و محصول ۲۰۱۴ می باشد. ماجرای این فیلم در زمانی از آینده که در آن زمین توسط یک نژاد بیگانه مورد هجوم قرار گرفته است اتفاق می افتد. کروز در نقش بیل کیج ایفای نقش می کند. یک افسر روابط عمومی، بدون هیچ تجربه جنگی که توسط مافوق خود دستور دارد در خط مقدم یک عملیات بسیار مهم علیه بیگانگان شرکت کند. اگرچه او در میدان جنگ کشته می شود، اما خود را گرفتار یک حلقه زمانی می بیند که با هربار کشته شدن او را به روز قبل از جنگ بازمی گرداند. این فیلم به کارگردانی داگ لیمان و اقتباسی از رمان ژاپنی فقط باید بکشی از هیروشی ساکورازاکا می باشد.

 

  1. فیلم Dirty Harry

هری کثیف، فیلمی اکشن و نئو نوآر آمریکایی است، محصول ۱۹۷۱ به کارگردانی دان سیگل و با بازی کلینت ایستوود در نقش اصلی (بازرس اداره پلیس سانفرانسیسکو هری کالاهان). این فیلم بر اساس پرونده واقعی قاتل زودیاک طراحی و ساخته شده ، زیرا شخصیت کالاهان به دنبال یک روان پریش شریر مشابه است. هری کثیف از دید منتقدان و از نظر تجاری فیلمی موفق بوده است. این فیلم چهار دنباله دارد: نیروی مگنوم در سال ۱۹۷۳، مأمور اجرا در سال ۱۹۷۶، ضربه ناگهانی در سال ۱۹۸۳ و فهرست مرگ در سال ۱۹۸۸.

 

  1. فیلم Supercop

فیلم داستان پلیس ۳ یا فیلم ابر پلیس، فیلمی در ژانر اکشن، رزمی و کمدی به کارگردانی استنلی تانگ است که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به جکی چان، میشل یئو، مگی چونگ، و یوئن وا اشاره کرد. Ka-Kui “ابر پلیس” یکی از پلیس های هنگ کنگ با مهارت های رزمی شگفت انگیز است. او به گوانگژو فرستاده می شود، جایی که رئیس پلیس چین، بازرس جسیکا یانگ، او را در مورد مأموریت بعدی خود آگاه می کند. هدف مأموریت، چایبات، یک قاچاقچی مواد مخدر مستقر در هنگ کنگ است. برای نفوذ به سازمان چایبات، کا-کوی باید به پلنگ سرسپرده چایبات که در زندان چین است نزدیک شود…

 

  1. فیلم La femme Nikita

برترین فیلم های اکشن

فیلم دختری به نام نیکیتا، فیلمی فرانسوی ایتالیایی در سبک اکشن و مهیج محصول ۱۹۹۰ است. داستان آن حول دختری که برای سازمان اطلاعات فرانسه استخدام شده متمرکز است. نیکیتا دختر ژولیده ای است که به همراه چند نفر از دوستانش دست به سرقت مسلحانه از داروخانه والدین یکی از دوستانش می زنند. اما در میانه سرقت گرفتار حمله پلیس می شوند و پس از درگیری مسلحانه تنها نیکیتا از گروه سارقان جان به در می برد که او هم به جرم کشتن یک پلیس به سی سال زندان محکوم می شود. او پس از دستگیری نیز با مأموران همکاری نمی کند. تا اینکه در میانه کار وی را با داروی خاصی بیهوش می کنند و همزمان به صورت رسمی مرگ وی را بر اثر دریافت دز بیش از حد دارو اعلام می کنند. اما اطلاعات فرانسه او را در جای دیگری به صورتی مجبور به همکاری می کند…

 

  1. فیلم The French Connection

فیلم ارتباط فرانسوی یا فیلم رابط فرانسوی، یک فیلم پلیسی آمریکایی در ژانر جنایی و دلهره آور محصول سال ۱۹۷۱ به کارگردانی ویلیام فریدکین است.فیلم دربارهٔ دو پلیس شهر نیویورک است که در تلاش اند محمولهٔ هروئینی را که از فرانسه وارد می شود متوقف کنند.در فیلم، جین هکمن در نقش کارآگاه پلیس، «جیمی (پاپای) دویل»، فرناندو ری در نقش قاچاقچی فرانسویِ هروئین، «آلن شارنیر» و روی شایدر در نقش دستیار جیمی «بادی کلودی روسو» به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم ارتباط فرانسوی، بهترین فیلم پلیسی تاریخ سینما انتخاب شده است.

 

  1. فیلم Oldboy

برترین فیلم های اکشن

فیلم اولدبوی، یا فیلم پیرپسر یک فیلم معمایی مهیج، اکشن و روانشناختی، محصول سال ۲۰۰۳ کشور کرهٔ جنوبی، به کارگردانی پارک چان-ووک و اقتباسی از مجموعه مانگایی ژاپنی به همین نام از گارون تسوچیا است. این فیلم، دومین اثر از سه گانهٔ انتقام است که پس از همدردی با آقای انتقام و پیش از بانوی انتقام ساخته شد و داستان آن راجع به ربوده شدن مردیست که بدون اطّلاع از نام و هدف ربایندهٔ خود، به مدّت ۱۵ سال در هتلی زندانی می شود.

 

  1. فیلم Fist of Fury

فیلم خشم اژدها یا مشت خشم، فیلمی رزمی به کارگردانی لو وی و بازیگری بروس لی محصول هنگ کنگ است که در سال ۱۹۷۲ اکران عمومی شد. چن زن (بروس لی) ایمان دارد که مرگ استادش اتفاقی نبوده و توطئه ای در کار بوده است. او تصمیم به انتقام از سوزوکی، رئیس باشگاه رزمی سوزوکی که ژاپنی ها را راهی جنگ با باشگاهشان کرده است، می گیرد. سوزوکی تصمیم به قتل چن توسط یک قهرمان روسی می گیرد؛

 

  1. فیلم Assault on Precinct 13

فیلم حمله به کلانتری ۱۳، فیلمی آمریکایی اکشن تریلر به نویسندگی و کارگردانی جان کارپنتر می باشد. داستان فیلم برداشتی آزاد از دو فیلم شب مردگان زنده ساخته جرج. ای رومر و فیلم ریو براوو ساخته هوارد هاکس است. موسیقی این فیلم را خود جان کارپنتر ساخته است. یک سینمایی دیگر از این فیلم در سال 2005 ساخته شده است.

 

  1. فیلم Goldfinger

گلدفینگر فیلمی در ژانر اکشن و جاسوسی به کارگردانی گای همیلتون است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. این فیلم سومین فیلم در سری فیلم های اکشن جیمز باند است. این بار باند موفق می شود از سرقت فورت ناکس توسط قاچاقچیان جلوگیری کند. آوریک گلدفینگر سرمایه داری قدرتمند، عملیات گرند اسلم”را با هدف فلج کردن اقتصاد جهانی آغاز کرده است. جیمز باند با اتومبیل مخصوص خود استون مارتین که مجهز به سیستم های رزمی پیشرفته است باید نقشه “گلد فینگر” را نقش بر آب کند. شان کانری نقش جیمزباند را بازی می کند.

 

  1. فیلم Logan

فیلم لوگان، یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ به نویسندگی و کارگردانی جیمز منگولد است که بر اساس شخصیت ولورین (گرگینه) از شرکت مارول کامیکس با هنرپیشگی هیو جکمن ساخته شده است. لوگان ادامهٔ دو قسمت قبلی، فیلم خاستگاه مردان ایکس: ولورین (۲۰۰۹) و فیلم ولورین (۲۰۱۳) است و دهمین قسمت از مجموعه فیلم های مردان ایکس محسوب می شود. این آخرین حضور هیو جکمن در نقش لوگان در سری فیلم های مردان ایکس است. لوگان تنها فیلم در مجموعه افراد ایکس است که از طرف سیستم درجه بندی فیلم ها توسط انجمن تصاویر متحرک آمریکا درجه سنی R دریافت کرده است، بدین معنی که تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی شود. خشونت فیزیکی موجود در فیلم دلیل این تصمیم بوده است.

 

  1. فیلم The Night Comes for Us

فیلم شب به سراغمان می آید، یک فیلم سینمایی اندونزیایی در ژانر هیجان انگیز و اکشن محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی تیمو توجاژانتو است. این فیلم بر اساس داستان یک مجری ارشد جرایم سازمان یافته (ایتو) است که تصمیم می گیرد برای نجات یک دختر جوان به زندگی قبلی خود به عنوان یک قاتل پشت کند. رهبر یک باند در حال ظهور (اویس) لشکر اراذل و اوباش را برای از بین بردن او و دختر جوان می فرستد. این فیلم با نقدهای مثبتی همراه بوده و منتقدان، اکشن فیلم و بازی های اویس، استل و تسلیم را تحسین کرده اند، اگرچه خشونت بیش از حد فیلم مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

  1. فیلم Iron Man

فیلم مرد آهنی، فیلمی ابرقهرمانی محصول آمریکا در سال ۲۰۰۸ بر پایهٔ شخصیت با همین نام از مارول کامیکس است. جان فاورو کارگردانی فیلم را برعهده داشته است. رابرت داونی جونیور، ترنس هاوارد، جف بریجز، شان توب، و گوئینت پالترو در این فیلم نقش آفرینی می کنند. تونی استارک، یک نابغه و مهندس درگیر بی بندوباری است، کسی که شرکت استارک را از پدرش به ارث برده است به همراه دوست خود کلنل جیمز رودز برای نمایش موشک جدید خود با نام «جریکو» به مناطق جنگی در افغانستان سفر می کند. استارک در طی کمینی در راه به شدت زخمی شده و توسط گروهکی تروریستی با نام ده حلقه در غاری زندانی شده و گروگان گرفته می شود.

 

  1. فیلم A Better Tomorrow

فیلم فردایی بهتر، یک فیلم اکشن هنگ کنگی به کارگردانی جان وو با بازی چو یون فات محصول سال ۱۹۸۶ است. این فیلم تأثیر عمیقی بر اکشن سینمای هنگ کنگ داشت و به عنوان یک فیلم برجسته شناخته شده است که الگوی ژانر خونریزی قهرمانانه را تعیین می کند. داستان فیلم درباره دو بردار است که یکی از آنها فارغ التحصیل آکادمی پلیس هنگ کنگ است و دیگری در باند قاچاق مواد مخدر کار می کند و بردار پلیس وقتی میفهمد که برادرش خلافکار است تلاش می کند او را اصلاح کند…

 

  1. فیلم 13 Assassins

برترین فیلم های اکشن

فیلم ۱۳ آدم کش، فیلمی ژاپنی به کارگردانی تاکاشی میکه محصول سال ۲۰۱۰ است. این فیلم یک اثر سامورایی و حماسی است که داستان آن رگه هایی در تاریخ دارد. در سال ۱۸۴۴ در ژاپن فئودال (دایمیو) ناریتسوگو ماتسودایرای ظالم صلح و آرامش را به خطر انداخته است. ناریتسوگو از لحاظ سیاسی در حال قدرتمند شدن است و دارد به نابرادری اش که یک شوگون است نزدیک می شود. پس از هاراکیری رهبر خاندان نامیا، مشاور شوگان قبیلهٔ آکاش سامورایی شینزائمون را فرا می خواند تا به داستان تراژیک ماکینو اونمه که پسر و عروسش توسط ناریتسوگو به قتل رسیده اند گوش دهد. سپس زنی با دست ها پاها و زبان بریده توسط ناریتسوگو را به او نشان می دهند و او با ساعد درخواستی برای کشتن ناریتسوگو و سامورایی های وی می نویسد.

 

  1. فیلم Battle Royale

فیلم بتل رویال یا نبرد سلطنتی، یک فیلم در ژانر اکشن، مهیج و درام ژاپنی به کارگردانی کینجی فوکاساکو است که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. در آینده ای نزدیک، به دنبال یک رکود اقتصادی بزرگ و نرخ بالای بیکاری، دولت ژاپن قانون “BR ACT” را برای مهار بزهکاری نوجوانان در کشور تصویب کرده است، که یک کلاس تصادفی از دانش آموزان بزهکار را می گیرد و آنها را به بازی های Battle Royale می فرستد. یک بازمانده می تواند زنده بماند و به این ترتیب یک شهروند خوب ژاپن می شود.

 

  1. فیلم Escape from New York

فرار از نیویورک، عنوان فیلمی اکشن و آخرالزمانی به کارگردانی جان کارپنتر می باشد که در سال ۱۹۸۱ اکران عمومی شد. خواننده معروف سبک سول و ریتم اند بلوز ایزاک هیز در این فیلم ایفای نقش کرده است. شهر نیویورک به زندانی بزرگ تبدیل شده است. در این میان هواپیمای رئیس جمهور آمریکا دزدیده شده و در نیویورک سقوط می کند. اسنیک پلیکسین (با بازی کورت راسل) که به زهری مرگبار مبتلا گردیده، مجبور می شود تا مأموریتی را در شهر نیویورک انجام داده و رئیس جمهور را از چنگ آدم ربایان، قبل از اینکه زهر او را از پای درآورد، فراری دهد.

 

  1. فیلم Collateral

فیلم وثیقه، یک فیلم اکشن هیجان انگیز نئو نوآر آمریکایی ساخت سال ۲۰۰۴ به کارگردانی و تهیه کنندگی مایکل مان و بازی تام کروز و جیمی فاکس است. بازیگران فرعی شامل جیدا پینکت اسمیت، مارک روفالو، پیتر برگ، خاویر باردم و بروس مک گیل هستند. فیلم دربارهٔ مکس، راننده تاکسی لس آنجلسی و مشتری او وینسنت در طول یک شب است. مکس هنگامی که کرایه بالایی برای یک شب به او پیشنهاد می شود موافقت می کند اما خیلی زود متوجه می شود که توسط وینسنت که یک قاتل حرفه ای قراردادی است، به گروگان گرفته شده است.

 

  1. فیلم Ong-Bak: Muay Thai Warrior

فیلم اونگ-بک: مبارز موای تای، همچنین به عنوان مشت خاردار نیز شناخته می شود. یک فیلم رزمی تایلندی به کارگردانی پراکیا پینکائو است. تونی جا با بازی در این فیلم تبدیل به ستاره سینمای اکشن و رزمی شد. به دلیل موفقیت خوب این فیلم در سالهای بعد دو قسمت دیگر از این فیلم به نام های اونگ-بک ۲ (۲۰۰۵) و اونگ-بک ۳ (۲۰۰۸) ساخته شد. که در هر سه قسمت فیلم تونی جا قهرمان اصلی فیلم بود. این فیلم صحنه های رزمی بی نظیری دارد.

 

  1. فیلم Beverly Hills Cop

پلیس بورلی هیلز، فیلمی کمدی-پلیسی محصول سال ۱۹۸۴ آمریکا به کارگردانی مارتن برست است. این فیلم اولین قسمت از سری فیلم های پلیس بورلی هیلز است و پس از آن دو قسمت دیگر از این فیلم با نام های پلیس بورلی هیلز ۲ و پلیس بورلی هیلز ۳ ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی همچون ادی مورفی، جاج رینهولد، جان اشتون، لیسا ایلبچر، رونی کوکس، استیون برکوف، جیمز روسو، جاناتان بانکز، استیون الیوت، گیل هیل، برانسون پینچوت، پل رایزر و دیمون وینز ایفای نقش کرده اند.

 

  1. فیلم District B13

فیلم بلوک ۱۳، فیلمی در ژانر اکشن، محصول سال ۲۰۰۴ کشور فرانسه است. کارگردانی فیلم را پیر مورل بر عهده داشته و بازیگرانی چون دیوید بل، سیریل رافائلی، دنی وریسیمو و تونی داماریو در آن به ایفای نقش پرداخته اند که البته عمده بازیگران این فیلم از ورزشکاران حرفه رشته پارکور هستند. بودجه ساخت این فیلم حدوداً ۱۳ میلیون یورو بود و فیلم در نهایت موفق به فروشی بالغ بر ۹.۳۹۱.۹۳۷ دلار شد.

 

  1. فیلم Atomic Blonde

فیلم بلوند اتمی، فیلمی آمریکایی در سبک اکشن، مهیج و جاسوسی، به کارگردانی دیوید لیچ است. این فیلم برگرفته از رمان گرافیکی سردترین شهر، به قلم آنتونی جانستون در سال ۲۰۱۲ است که داستان آن حول محور جاسوسی است که موظف به پیدا کردن لیستی از مأموران دوجانبه است که در حال قاچاق به غرب می باشند. از بازیگران آن می توان به شارلیز ترون، جیمز مک آووی، جان گودمن، تیل شوایگر، ادی مارسن، سوفیا بوتلا، یوهانس هویکور یوهانسون و توبی جونز اشاره کرد.

 

  1. فیلم The Fifth Element

فیلم عنصر پنجم، فیلمی اکشن محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا به کارگردانی لوک بسون است. در این فیلم بازیگرانی همچون بروس ویلیس، گری الدمن، میلا یوویچ، ایان هلم، بریون جیمز، تریکی، تام لیستر جونیور، کریستوفر فیربانک، لی ایوانز، لوک پری، کیم چان، جان نویل، آل متیوز و مایوین به ایفای نقش پرداخته اند. باستان شناسی در مصر در حال رمز گشایی یکی از اهرام فراعنه ناگهان با موجوداتی فضایی روبرو میشود،فضایی ها از یک پیشگویی و رخدادی پلید در آینده به راهبی که همراه اوست خبر میدهند و راه پیشگیری از آن را به او میگویند و زمین را ترک میکنند،در آینده با بازسازی ژنتیکی یک موجود بیگانه(میلا جوویچ) و برخورد اتفاقی اش با راننده تاکسی(بروس ویلیس) بیگانه به راننده تاکسی با زبانی ناشناخته سعی میکند هشدار بدهد اما اون متوجه نمی شود…

 

  1. فیلم Kingsman: The Secret Service

فیلم کینگزمن: سرویس مخفی، فیلمی در ژانر جاسوسی، اکشن و کمدی محصول ۲۰۱۵ به کارگردانی متیو وان و بر اساس کتاب کامیک سرویس مخفی نوشته دیو گیبونس و مارک میلار است. بازیگران فیلم کالین فرث، ساموئل ال. جکسون، مارک استرانگ، تارون اگرتون و مایکل کین هستند. داستان فیلم یک سازمان جاسوسی فوق مخفی را روایت می کند که در آن، مأمور مخفی کهنه کاری جوان غیر ماهر ولی بااستعدادی را به خدمت می گیرد و این پسرک خیابانی را در دوره های آموزشی آژانس جاسوسی تربیت می کند ولی…

 

  1. فیلم Hardcore Henry

فیلم هنری جان سخت، یک فیلم سینمایی آمریکایی علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی و نویسندگی ایلیا نایشولر محصول سال ۲۰۱۵ است. فیلم به طور کامل با چشم انداز اول شخص و از دید قهرمان اصلی روایت می شود. از بازیگران این فیلم می توان به شارلتو کوپلی، دانیلا کوزالوسکی، هیلی بنت و تیم راث اشاره کرد. مردی در یک آزمایشگاه در یک کشتی هوایی از خواب بیدار می شود. دانشمندی به نام استل به او می گوید که نامش هنری است، ادعا می کند که همسرش است و او پس از تصادفی، دوباره زنده شده است. او اندام های گم شده او را با پروتزهای سایبرنتیک جایگزین می کند، اما مزدوران به رهبری آکان روان حرکتی قبل از اینکه بتواند صدای هنری را جایگزین کند، به کشتی حمله می کنند…

 

  1. فیلم Demolition Man

فیلم مرد خرابکار، یک فیلم اکشن و علمی تخیلی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۳ به کارگردانی مارکو برامبیلا در اولین کارگردانی خود است. در این فیلم سیلوستر استالونه، وسلی اسنایپس، ساندرا بولاک و نایجل هاثورن ایفای نقش می کنند. استالونه در نقش جان اسپارتان یک افسر پلیس ریسک پذیر که به ایجاد تخریب در حین انجام کارش شهرت دارد. پس از یک تلاش ناموفق برای نجات گروگان ها از دست جنایتکار شیطان صفت سایمون فینیکس (اسنایپس)، هر دو در سال ۱۹۹۶ به انجماد محکوم می شوند. فینیکس برای جلسه آزادی مشروط در سال ۲۰۳۲ ذوب می شود و فرار می کند.

 

  1. فیلم True Lies

فیلم دروغ های حقیقی، فیلمی آمریکایی اکشن به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون می باشد که در سال ۱۹۹۴ اکران عمومی شد. در این فیلم آرنولد شوارتزنگر در نقش اصلی ظاهر شده است. دروغ های حقیقی سومین همکاری موفق کامرون و شوارتزنگر پس از دو فیلم نابودگر و نابودگر ۲: روز داوری می باشد. مأمور امنیتی «هری تاسکر» (شوارتزنگر) که خانواده اش گمان می کنند فروشندهٔ کامپیوتر است با یک گروه تروریستی درگیر می شود و نقشهٔ آنان را برای نابود کردن شهرهای آمریکا عقیم می گذارد.

 

  1. فیلم Taken

فیلم ربوده شده یا فیلم تیکن، یک فیلم اکشن و مهیج محصول سال ۲۰۰۸ فرانسه است. این فیلم را پیر مورل کارگردانی کرده و لیام نیسون، فامکه یانسن و مگی گریس در آن به بازی پرداخته اند. فیلم نامه ربوده شده را لوک بسون نوشته است. این فیلم نخستین قسمت از مجموعه فیلم تیکن است. برایان میلز، جاسوس سابق سی آی ای که از همسرش جدا شده است، به همراه دوستانش به عنوان محافظ شخصی کار می کند. تا اینکه دخترش، کیم از او اجازه می خواهد تا به همراه دوستش آماندا سفری به پاریس داشته باشند. برایان، که از خطرات سفر دختران جوان و تنها آگاه است، ابتدا مخالفت می کند. اما بعد با شرط ارتباط پی درپی تلفنی با سفر دخترش موافقت می کند. کیم و آماندا به محض ورود به پاریس در فرودگاه با پسر جوانی آشنا می شوند…

 

  1. فیلم The Guest

فیلم مهمان یک فیلم ترسناک مهیج و اکشن به کارگردانی آدام وینگارد است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. فیلم مهمان، داستان سرباز آمریکایی با اسم دیوید ‏(استیونز) را روایت می کند که به طور غیرمنتظره ای با خانواده پیترسون ملاقات می کند و خود را دوستِ پسرشان معرفی می کند که در جنگ در افغانستان جان باخته است. پس از چند روز اقامت او در خانه آنها، یک سری مرگ و میر اتفاق می افتد و دخترشان آنا (مونرو) مشکوک است که دیوید به آنها مربوط است.

 

  1. فیلم The Long Kiss Goodnight

فیلم بوسه طولانی شب بخیر، فیلمی محصول سال ۱۹۹۶ به کارگردانی رنی هارلین است. در این فیلم بازیگرانی همچون جینا دیویس، ساموئل ال. جکسون و پاتریک مالاهید به ایفای نقش پرداخته اند. داستان فیلم در مورد زنی به نام سامانتا است. او برای دختر 8 ساله اش یک مادر ایده آل از هر نظر است. آنها زندگی آرامی دارند و سامانتا هم مشغول تدریس در یک مدرسه است. اما این روند آرام زندگی به هم می خورد. زیرا ضربه ای به سر سامانتا می خورد و او گذشتهٔ خودش را دوباره به یاد می آورد. به یاد می آورد که او یک مأمور مخفی و بسیار با مهارت بوده است؛ و به زودی متوجه می شود که شخصی اجیر شده است تا او را بکشد و…

 

  1. فیلم Point Break

فیلم نقطه شکست یا فیلم پوینت برک یا نقطه فروپاشی، فیلمی اکشن محصول سال ۱۹۹۱ و به کارگردانی کاترین بیگلو است. در این فیلم بازیگرانی همچون پاتریک سوویزی و کیانو ریوز به ایفای نقش می پردازند. در این فیلم ریوز به عنوان یک مامور مخفی FBI وظیفه بررسی هویت گروهی از سارقان بانک را بر عهده دارد و در حالی که رابطه پیچیده ای با رهبر گروه ایجاد می کند، داستان فیلم به پیش خواهد رفت.

 

  1. فیلم Starship Troopers

فیلم استارشیپ تروپرز یا جنگاوران اخترناو، فیلمی علمی–تخیلی، اکشن و فرازمینی محصول سال ۱۹۹۷ به کارگردانی پل ورهوفن است. این فیلم اقتباسی از رمان علمی تخیلی، جنگاوران اخترناو اثر رابرت آنسون هاین لاین است. دنیای آینده… زمین برای جدال در برابر حشرات غول آسایی از سیارات دیگر که به مایه ی تهدیدی جدی بدل شده اند، آماده می شود. «جانی» (وان دین) و «کارمن» (ریچاردز)، هم مدرسه ای های دل باخته ی یک دیگر که از هم جدا شده اند و به ارتش پیوسته اند، دوباره طی علملیات جنگی در فضا یک دیگر را می یابند. خیلی زود جنگ آدم ها و حشرات شدت می گیرد.

 

  1. فیلم The Warriors

فیلم سلحشوران فیلمی در ژانر اکشن و مهیج به کارگردانی والتر هیل و لارنس گوردون است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد. گروهی از گانگستر ها که مقرشان در جنوب شهر است به مهمانی که درشمال شهر است دعوت میشوند.در آن مهمانی که نه تنها آن ها بلکه کل گانگسترهای شهر درآن دعوت شده اند میزبان به قتل میرسد و در این بین تقصیر گردن این گروه می افتد. حالا این گروه که مقرشان در جنوب شهر است مجبور اند به انجا بروند در حالی که تمام گانگستر های شهر و پلیس دنبال آنان اند…

 

  1. فیلم Hot Fuzz

فیلم هات فاز، یا فیلم پلیس خفن؛ فیلمی در ژانر اکشن-کمدی به کارگردانی ادگار رایت که در سال ۲۰۰۷ ساخته شد. این فیلم دومین قسمت از سه گانه سه طعم کورنتو است. نیکلاس انجل، از پلیس های برتر لندن است که به دلیل توطئه همکارانش به شهر کوچکی منتقل می شود. در ابتدا همه چیز آرام است اما پس از رخ دادن یک قتل او به همه چیز مشکوک می شود و به کمک همکار چاقش دنی بارتمن، به دنبال کشف راز ماجراست.

 

  1. فیلم Ronin

فیلم رونین، فیلمی مهیج و اکشن به کارگردانی جان فرانکن هایمر و نویسندگی جی.دی. زیک، محصول سال ۱۹۹۸ است. رابرت دنیرو، ژان رنو، ناتاشا مک الهون، استلان اسکاشگورد، شان بین و جاناتان پرایس و یان تریسکا بازیگران این فیلم هستند. این فیلم درباره نزاع چند گروه روس، ایرلندی و آمریکایی بر سر کیفی است که حاوی مدارک مهمی است. در این میان سام (رابرت دنیرو) که وانمود می کند از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خارج شده با همکاری با گروهی که می خواهد این کیف را از دستهٔ روسی برباید درصدد دستیابی به آن است.

 

  1. فیلم Wanted

فیلم وانتد، یا فیلم تحت تعقیب، نام یک فیلم اکشن و هیجان آور تخیلی به کارگردانی تیمور بکمامبتوف و با بازی جیمز مک آووی و آنجلینا جولی که در سال ۲۰۰۸ اکران شده است. وسلی گیبسون (جیمز مک آووی) جوان بدشانسی است که دوست دخترش بی وفا از آب درآمده است و در اداره ای که کار می کند نیز تحت نظارت یک رئیس بدجنس و خشن است. روزی دختری به نام فاکس (آنجلینا جولی) او را از دست یک قاتل نجات می دهد. سپس وسلی را وارد گروه تروریستی به نام گروه برادران می کند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)