دانلود سریال
Dead Boy Detectives پسران کاراگاه مرده

385 تعداد بازدید
User 1
10
/
8
AnimeList Rating
User 11348
10
/
7.6
IMDB Rating
8
/
8
/
اطلاع رسانی
فعال سازی تلگرام
اضافه به لیست حذف از لیست
لطفا برای استفاده از این قسمت وارد سایت بشیدورود ثبت نام
دانلود سریال Dead Boy Detectives بدون سانسور به صورت رایگان
دانلود سریال Dead Boy Detectives بدون سانسور به صورت رایگان

خلاصه سریال dead boy detectives

«چارلز رولند» و «ادوین پین» تصمیم می‌گیرند که وارد زندگی پس از مرگ نشوند تا روی زمین بمانند و در مورد جنایاتی که شامل عناصر ماوراء‌طبیعی هستند تحقیق کنند...

 

عوامل سریال dead boy detectives

این سریال پخش خود را در سال 2024 میلادی در ژانر اکشن، ماجراجویی و کمدی با رده‌بندی TV-MA (بالای 17 سال) از سوی شبکه چندرسانه‌ای «نتفلیکس» به کارگردانی «استیو یوکی» آغاز کرده است. «جورج رکسترو»، «جیدن ریوری» و «کاسیوس نلسون» از اصلی‌ترین بازیگران این اثر به شمار می‌روند.

 

نقد و بررسی «پسران کاراگاه مرده»

با اینکه این سریال از روی یکی از آثار «نیل گیمن» نویسنده‌ی مشهوری که قصه‌ی «مرد شنی» را نوشته و در خلق سریال این اثر نیز دست داشته اقتباس شده، اما تا حد زیادی از اتمسفر فلسفی سریال «مرد شنی» فاصله دارد و بیشتر به سریالی نظیر «ماجراهای سابرینا» شبیه است. جهان‌سازی و تمرکز بر روی داستان‌های نوجوانانه (آن هم به صورت اپیزودیک) از اصلی‌ترین نقطه تمرکز نویسندگان سریال «کارآگاه پسران مرده» بوده است، در نتیجه شاهد قصه‌هایی هستیم که احساساتی نظیر «اضطراب» و «هویت جنسی» را به عنوان اصلی‌ترین عنصر قصه‌گویی خود انتخاب کرده‌اند.
البته «ادوین» (با بازی «جورج رکسترو») و «چارلز» (با بازی «جیدن روری») نوجوانانی معمولی نیستند: همانطور که از عنوان سریال پیداست، آن‌ها ارواح پسرانی هستند که به ترتیب، بیش از یک قرن پیش فوت کرده‌اند. «ادوین» و «چارلز» برای افرادی که زنده هستند نامرئی می‌باشند و درحال حاضر، سعی دارند از دست مقاماتی‌ که می‌خواهند آن‌ها را وارد زندگی پس از مرگ کنند بگریزند. در همین حال، آن‌ها دانش خود درباره‌ی زندگی پس از مرگ را به عنوان خدمات، در اختیار افرادی ارائه قرار می‌دهند که آن‌ها را استخدام می‌کنند تا دریابند چرا موجی از اتفاقات ماوراءطبیعه به سوی آن‌ها هجوم آورده. 
این سریال در بهترین حالت، اثری معمولی است که بر روی متریالی دست گذاشته که نام یکی از مشهورترین نویسندگان قرن 21 را یدک می‌کشد. سازندگان سعی کرده‌اند بخش زیادی از تیرگی قصه‌ی «نیل گیمن» را کم کنند و در نتیجه این اثر تا حد زیادی حال و هوای اصیل خود را از دست داده. نویسندگان نیز در بعضی عناصر داستان‌گویی اثر «گیمن» دست برده‌اند. این ویرایش‌های داستانی، در بعضی مواقع نقص‌هایی از خود نشان می‌دهند؛ برای مثال قوانین جادویی قصه‌ی گاهی مبهم می‌شود و انسجام و ریتم روایت زودتر از چیزی که انتظار داشته‌ایم از نفس می‌افتد. همچنین ناامیدکننده‌تر از همه، عملکرد سازندگان در حوزه جلوه‌های ویژه است. با اینکه امروزه بیش از نیمی از تولیدات مدرن در حوزه فیلم و سریال از ضعف‌های زیبایی‌شناختی در حوزه تدوین، جلوه‌های ویژه و فیلمبرداری رنج می‌برند، اما این اثر نقاط ضعفی در حوزه‌ی گفته‌شده از خود نشان می‌دهد که احتمالاً به چشم هر مخاطبی خواهد آمد. با این حال از آن‌جایی که این اثر از داستان‌های «گیمن» اقتباس شده، در نتیجه طیف وسیعی از انواع افسانه‌های فولکلور و موجودات فراطبیعی را در دل داستان خود جای داده که همچنان حال و هوای آثار این نویسنده را در خود حفظ کرده‌اند و بهره‌مندی از ایده‌های جدید، می‌توانند طراوتی دوچندان به ظاهر بصری این اثر ببخشند. با این حال اگر قصد تماشای این سریال را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم انتظاری در حد سریال «مرد شنی» از آن نداشته باشید و آن را فقط به عنوان یک سریال مستقل تماشا کنید. برای دانلود تمام قسمت‌های این سریال در انواع کیفیت‌ها به همراه زیرنویس فارسی اختصاصی و هماهنگ، فقط کافی‌ست بر روی لینک‌هایی که در همین صفحه برایتان قرار داده‌ایم کلیک کنید.
 

مشاهده بیشتر
دانلود
زیرنویس
بازیگران
مرتبط

برای ارسال کامنت در سایت لاگین کنید.

ورود

یا

ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انیمه لیست می باشد.